Gjest ucillijus Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 De trekke hele lønna di i tvangstrekk uten at du får beskjed om det? 0 Siter
jeia1365380317 Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nei det er ikke lov, på flere plan faktisk! Er dette snakk om innkasso som trekker deg? Eller er det restskatt? Litt foskjellige regler der:) Uannsett, ta kontakt med økonomisk rådgiver, helst på sosialen, fordi de vil hjelpe deg av egen inntresse, om de tar hele lønna de må jo de bistå deg vet du og det liker de ikke 0 Siter
Gjest ucillijus Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nei det er ikke lov, på flere plan faktisk! Er dette snakk om innkasso som trekker deg? Eller er det restskatt? Litt foskjellige regler der:) Uannsett, ta kontakt med økonomisk rådgiver, helst på sosialen, fordi de vil hjelpe deg av egen inntresse, om de tar hele lønna de må jo de bistå deg vet du og det liker de ikke Inkasso. Jeg mottar sosialstønad i tillegg. Har ikke fått noe lønn i dag, lurer på om tvangstrekk er årsaken? 0 Siter
mrxx Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Jeg mener at de ikke har lov til å trekke alt. Du skal ha noe igjen så du vil klare deg. Aldri lurt å la noe gå til innkasso, det koster svært mye. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nei, de kan trekke alt over 8000 kroner, men ikke totalbeløpet. Men, enkelte nettbanker og leverandører har hatt problemer de siste dagene, så det kan skyldes det. 0 Siter
Gjest ucillijus Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nei, de kan trekke alt over 8000 kroner, men ikke totalbeløpet. Men, enkelte nettbanker og leverandører har hatt problemer de siste dagene, så det kan skyldes det. Ok, da er det nok derfor. For lønnen min er langt under 8000 kroner. 0 Siter
fresja Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Inkasso. Jeg mottar sosialstønad i tillegg. Har ikke fått noe lønn i dag, lurer på om tvangstrekk er årsaken? Du ville jo likevel fått en lønsslipp som viser hva din brutto lønn er. Har dine kolleer fått lønn da? 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Nei det er ikke lov. De har heller ikke lov å trekke en krone fra lønna di uten å si fra til deg først(snakke om årsak osv). Se i arbeidsmiljøloven på www.lovdata.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.