Gå til innhold

Tvangstrekk

Anbefalte innlegg

Gjest ucillijus
Skrevet

De trekke hele lønna di i tvangstrekk uten at du får beskjed om det?

jeia1365380317
Skrevet

Nei det er ikke lov, på flere plan faktisk!

Er dette snakk om innkasso som trekker deg?

Eller er det restskatt?

Litt foskjellige regler der:)

Uannsett, ta kontakt med økonomisk rådgiver, helst på sosialen, fordi de vil hjelpe deg av egen inntresse, om de tar hele lønna de må jo de bistå deg vet du :) og det liker de ikke :)

Gjest ucillijus
Skrevet

Nei det er ikke lov, på flere plan faktisk!

Er dette snakk om innkasso som trekker deg?

Eller er det restskatt?

Litt foskjellige regler der:)

Uannsett, ta kontakt med økonomisk rådgiver, helst på sosialen, fordi de vil hjelpe deg av egen inntresse, om de tar hele lønna de må jo de bistå deg vet du :) og det liker de ikke :)

Inkasso. Jeg mottar sosialstønad i tillegg. Har ikke fått noe lønn i dag, lurer på om tvangstrekk er årsaken?

Skrevet

Jeg mener at de ikke har lov til å trekke alt. Du skal ha noe igjen så du vil klare deg.

Aldri lurt å la noe gå til innkasso, det koster svært mye.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, de kan trekke alt over 8000 kroner, men ikke totalbeløpet.

Men, enkelte nettbanker og leverandører har hatt problemer de siste dagene, så det kan skyldes det.

Gjest ucillijus
Skrevet

Nei, de kan trekke alt over 8000 kroner, men ikke totalbeløpet.

Men, enkelte nettbanker og leverandører har hatt problemer de siste dagene, så det kan skyldes det.

Ok, da er det nok derfor. For lønnen min er langt under 8000 kroner.

Skrevet

Inkasso. Jeg mottar sosialstønad i tillegg. Har ikke fått noe lønn i dag, lurer på om tvangstrekk er årsaken?

Du ville jo likevel fått en lønsslipp som viser hva din brutto lønn er. Har dine kolleer fått lønn da?

Gjest Humlepungen
Skrevet

Nei det er ikke lov. De har heller ikke lov å trekke en krone fra lønna di uten å si fra til deg først(snakke om årsak osv).

Se i arbeidsmiljøloven på www.lovdata.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...