Gå til innhold

Hvem kjøper brukt sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit overskrift, men fant ikke på noen bedre.

Saken er at vi for en måned siden kjøpte oss ny sofa, og nå står den gamle i garasjen og tar opp plass.

Skal annonsere den for salg - for en billig penge. Den er ti år gammel, i stoff og det hører med stol og fotskammel.

Fargen er utdatert, men sofaen er god å sitte i og ligge i.

Hvem kjøper slike sofaer? Sofaen er altså grei, men ikke moderne lenger. Gjør studenter det ennå, eller er studenter mer kravstore enn for ti år siden? Hva med hybelboere på vidergående? leier de stort sett møblert?

Tror dere jeg får noen hundrelapper for møblene? Litt synd å kaste og da....

lalala1365380457
Skrevet

du får garantert solgt, studenter kjøper så absolutt sånt! er sofan stor/liten? var den dyr i innkjøp?

Gjest innsamling
Skrevet

Du kan også gi til fretex. Her har det vært innsamling til barnehjem osv i østeuropa, så da ville de også ha vogner, møbler osv. Kanskje det er noe slikt der du bor?

Skrevet

du får garantert solgt, studenter kjøper så absolutt sånt! er sofan stor/liten? var den dyr i innkjøp?

Tror den kostet 11-12000 for ti år siden (altså buesofa, stol og skammel).

Den er ganske stor ja, siden det er buesofa.

Skrevet

Du kan også gi til fretex. Her har det vært innsamling til barnehjem osv i østeuropa, så da ville de også ha vogner, møbler osv. Kanskje det er noe slikt der du bor?

Vi har Fretex her i byen og også noen andre som tar i mot brukte møbler - så jeg gir den heller bort enn kaster den, hvis ingen vil kjøpe den.

Tror ikke det er noen her som samler inn møbler til Øst-Europa. Har to ulike organisasjoner som samler inn klær og sko, men ikke møbler, tror jeg da.

Skrevet

En annonse på finn.no koster jo ikke stort, du har lite eller ingenting å tape på det.

Vil tro studenter og andre i "mellomfaser" i livet gjerne kjøper rimelige brukte møbler.

Skrevet

Har du ikke hørt om finn.no??

Joda, jeg vet godt hva finn.no er :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Studenter kjøper brukt, ja ;) Forrige gang vi trengte sofa lette vi på finn.no, men fant ingen som passet (pris og størrelse), så vi endte opp med å kjøpe ny. Men jeg tror at det skal gå greit å få solgt en sofa på finn.no.

lalala1365380457
Skrevet

Tror den kostet 11-12000 for ti år siden (altså buesofa, stol og skammel).

Den er ganske stor ja, siden det er buesofa.

selg på finn.no, du kan sikkert ta ca 500kr.

hvis dere har noe ala adresseavisens "roteloftet" der du bor, så kanskje det kan være en ide? der blir ting solgt unna kjapt iallefall!

Skrevet

Vi fikk mange henvendelser da vi tok et sånt sjau hjemme ;) . vår store, grønne Ekeskog sofa i cordfløyel fikk vi til og med en flaske vin og 500, - EKSTRA for - fordi vi kjørte den og bare den inn til hun som kjøpte den. Hun var nyskilt og hadde alltid ønsket seg en slik :-) Vi syns vår kjære sofa fikk et godt hjem - hehe

Skrevet

Hvis du ikke får solgt, kan du jo gi den til Fretex eller lignende som går til et godt formål.

Skrevet

Joda, jeg vet godt hva finn.no er :-)

*mmm, nei, den har jeg _ikke_ sett* Skulle du svart ;)

Skrevet

Joda, en brukt sofa tror jeg du får solgt.

Studenter eller nyetablerte kan nok finne på å kjøpe, vil jeg tro.

Vi kjøpte brukt sofa for maaaange år siden. Den hadde en gyselig farge, men ellers var den grei. Tror vi betalte 800 - 900 den gangen. For to år siden ca kjøpte vi ny, og solgte vår gyselige lakserosa sak for 700!

Skrevet

Hvis du ikke får solgt den så er ofte aldershjem nødne på møbler til dagligstua. Så ring og hør om de trenger den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...