Gå til innhold

Julegavehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å være en racer på julegaver, men i år har jeg mistet fantasien. Jeg har en del vanskelige kjøp. Hjelp meg!

Mann 20 år: ikke CD, DVD eller gavekort på det, det har han fått så mange ganger

Gutt 13 år: interesserer seg for fotball, geologi og lignende i den sjangeren

Kvinne 44 år og mann 46 år (enten en til hver, eller felles gave): ønsker seg absolutt ingenting, og især hun mener de "gror ned", så de skal helst ha noe som kan brukes opp, men det skal være fint (ikke konsertbilletter, gavekort på spa eller lignende da jeg vet hun aldri vil bruke det). De interesserer seg begge for frukt, bær og datteren på 2 år.

Mann 46 år: interesserer seg for historie og maskiner

Kjæreste 30 år (mann, for dem som lurer...): Trenger alt av klær, men jeg vil helst kjøpe noe mer romantisk/orginalt i julegave.

Jente 8 år og jente 6 år: hver for seg eller felles gave.

Gutt 6 år.

Jente 2 år.

Kvinne 70 år og mann 75 år, felles gave eller hver for seg.

Skrevet

Mann 20 år: Parfyme.

Gutt 13 år: Om du er i nærheten av Oslo, så omtrent hva som helst fra "souvenirsjappa" til Teknisk Museum eller det dinosaurmuseet i Botanisk hage. Hvis ikke - "De ville guders by" av Isabel Allende, som du får billig hos bokkilden.

Kvinne 44 år og mann 46 år: Sånn fancy-spancy kurv med delikatesser, gjerne ost og vin, spesiell kaffe, artig pålegg, gourmet-sjokolade og slikt. Innholdet må nødvendigvis variere litt etter om den kan overrekkes med ferskvarer eller må sendes. Eller brettspill.

Mann 46 år: Bok. Biografi om kjent historisk person e.l, akkurat hvilken kommer an på om han har noe spesialområde.

Kjæreste 30 år: Weekendtur med deg? Armbåndsur?

Jente 8 år og jente 6 år: Brettspill som begge to klarer spille, f.eks den forsvunne diamant. Eller hver sin Barbie.

Gutt 6 år: Sånn lue...buff? De koster vel rundt 150 på sportsbutikker, så evt hive på en pakke lego om det skal være mer. Eller en bok i "Finn Willy"-serien.

Jente 2 år: Bildebok med stive permer og sånne klaffer man kan brette bort og finne ting under, f.eks Lokomotivet Thomas.

Kvinne 70 år og mann 75 år: Mer gavekurv. Med litt mat, litt snacks, litt kaffe, julehefter, kryssordhefte, julesang-CD e.l.

Skrevet

Mann 20 år: Parfyme.

Gutt 13 år: Om du er i nærheten av Oslo, så omtrent hva som helst fra "souvenirsjappa" til Teknisk Museum eller det dinosaurmuseet i Botanisk hage. Hvis ikke - "De ville guders by" av Isabel Allende, som du får billig hos bokkilden.

Kvinne 44 år og mann 46 år: Sånn fancy-spancy kurv med delikatesser, gjerne ost og vin, spesiell kaffe, artig pålegg, gourmet-sjokolade og slikt. Innholdet må nødvendigvis variere litt etter om den kan overrekkes med ferskvarer eller må sendes. Eller brettspill.

Mann 46 år: Bok. Biografi om kjent historisk person e.l, akkurat hvilken kommer an på om han har noe spesialområde.

Kjæreste 30 år: Weekendtur med deg? Armbåndsur?

Jente 8 år og jente 6 år: Brettspill som begge to klarer spille, f.eks den forsvunne diamant. Eller hver sin Barbie.

Gutt 6 år: Sånn lue...buff? De koster vel rundt 150 på sportsbutikker, så evt hive på en pakke lego om det skal være mer. Eller en bok i "Finn Willy"-serien.

Jente 2 år: Bildebok med stive permer og sånne klaffer man kan brette bort og finne ting under, f.eks Lokomotivet Thomas.

Kvinne 70 år og mann 75 år: Mer gavekurv. Med litt mat, litt snacks, litt kaffe, julehefter, kryssordhefte, julesang-CD e.l.

Hva slags bok er "De vilde guders by"? Jeg er temmelig sikker på at alt han har lest inntil nå er Donald Duck og Harry Potter. Jeg er desverre ikke i nærheten av Oslo, ellers hadde museene vært en genial idé.

Takk for mange godt tips som skal sjekkes ut! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...