Nathalie Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Til legen Vår sønn på 17 måneder ble operert for terminal ureter stenose da han var 9 måneder. Han har vært til kontroll etter dette, og alt virket bra. Vi har fått beskjed om å ta urinprøve av ham når han får feber. Det har vi gjort ved to anledninger, bl.a. i dag. Begge gangene viser u-stixen vi bruker (mannen min er veterinær og hadde slike på jobben) noe forhøyet verdi av røde blodlegemer og protein (verdi=1) (ikke hvite blodlegemer). Ved sist anledning, sendte vi urinprøve til dyrkning. Vi har ikke hørt noe fra legen etter dette. Det jeg lurer på, er om det regnes som urinveisinfeksjon når verdiene er så lave? Burde vi foreta oss noe? Er det vanlig at disse verdiene kan øke noe ved forkjølelse? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Om han er frisk og kjekk synes jeg dere kan se det an litt, men om det vedvarer at han har røde blodlegemer og protein i urinen, bør han til undersøkelse av nyrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.