Gå til innhold

Bør vi gjøre noe?

Nathalie

Anbefalte innlegg

Til legen

Vår sønn på 17 måneder ble operert for terminal ureter stenose da han var 9 måneder. Han har vært til kontroll etter dette, og alt virket bra. Vi har fått beskjed om å ta urinprøve av ham når han får feber. Det har vi gjort ved to anledninger, bl.a. i dag. Begge gangene viser u-stixen vi bruker (mannen min er veterinær og hadde slike på jobben) noe forhøyet verdi av røde blodlegemer og protein (verdi=1) (ikke hvite blodlegemer). Ved sist anledning, sendte vi urinprøve til dyrkning. Vi har ikke hørt noe fra legen etter dette.

Det jeg lurer på, er om det regnes som urinveisinfeksjon når verdiene er så lave? Burde vi foreta oss noe? Er det vanlig at disse verdiene kan øke noe ved forkjølelse?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Om han er frisk og kjekk synes jeg dere kan se det an litt, men om det vedvarer at han har røde blodlegemer og protein i urinen, bør han til undersøkelse av nyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...