Gå til innhold

Å tråkke over grenser


optimisten1365380986

Anbefalte innlegg

optimisten1365380986

Grensene mine ble overtrukket mange ganger da jeg var barn og jeg har problemer med dette også nå i det voksne liv.

Det er spesielt en person i min nære familie som går over grensen. Når andre ikke er tilstede så tar han plutselig på meg på steder jeg helst vil ha i fred. Sier også at han har lyst på meg ol. Jeg er gift, og denne mannen burde respektere dette. Virker som han er sjalu på mannen min.

Har sagt ifra 1000 ganger om hva jeg synes om dette, men han respekterer meg ikke. Dette gjør bl.a julen veldig vanskelig for meg, er nødt til å forholde meg til han.

Hvordan og hva kan jeg gjøre for at han skal respektere mine grenser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

kjente jeg ble sint når jeg las dette.. fy så dårlig gjort.og så provoserende å ikke respektere deg etter du sier fra,og bare det å gå bort å begynne å ta på deg.. det er jo ikke lov.tenk å være så respektløs overfor deg..,, høres virkelig ut som en guffen fyr..

skulle ønske jeg kunne gi deg noen gode, men jeg vet ikke.. virker som han bare gjør som han vil..

er det noen du kan fortelle det til, som kan hjelpe deg..

håper virkelig du klarer å få han til å slutte å gjøre dette mer..

for fy og ekkel han er..

masse lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

optimisten1365380986

hei

kjente jeg ble sint når jeg las dette.. fy så dårlig gjort.og så provoserende å ikke respektere deg etter du sier fra,og bare det å gå bort å begynne å ta på deg.. det er jo ikke lov.tenk å være så respektløs overfor deg..,, høres virkelig ut som en guffen fyr..

skulle ønske jeg kunne gi deg noen gode, men jeg vet ikke.. virker som han bare gjør som han vil..

er det noen du kan fortelle det til, som kan hjelpe deg..

håper virkelig du klarer å få han til å slutte å gjøre dette mer..

for fy og ekkel han er..

masse lykke til..

Takk for at du svarte! Svaret ditt gjorde godt. Det hjalp meg litt å se at du reagerer på det han gjør og ikke skylder på meg. Trodde faktisk at det måtte være noe galt med meg siden det er meg han er ekkel imot hele tiden. Men jeg har vel lett for å ta på meg skylden for alt, ligger vel i meg fra tidligere det. At jeg har skylden og ikke overgriper.

Takk for at du hjalp meg å se dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte! Svaret ditt gjorde godt. Det hjalp meg litt å se at du reagerer på det han gjør og ikke skylder på meg. Trodde faktisk at det måtte være noe galt med meg siden det er meg han er ekkel imot hele tiden. Men jeg har vel lett for å ta på meg skylden for alt, ligger vel i meg fra tidligere det. At jeg har skylden og ikke overgriper.

Takk for at du hjalp meg å se dette!!

Nei og nei, du har ikke skyld! Dette er ene og alene denne sleske mannen sitt ansvar og ingen annen.

Kunne du ha snakket med mannen din om dette?

Rank ryggen, og ikke la andre få tråkke på deg og dine grenser.

Ha en god jul uten gruing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte! Svaret ditt gjorde godt. Det hjalp meg litt å se at du reagerer på det han gjør og ikke skylder på meg. Trodde faktisk at det måtte være noe galt med meg siden det er meg han er ekkel imot hele tiden. Men jeg har vel lett for å ta på meg skylden for alt, ligger vel i meg fra tidligere det. At jeg har skylden og ikke overgriper.

Takk for at du hjalp meg å se dette!!

bra du kunne se at du er uskyldig.

nå ble jeg glad for at du så det..at du så din uskyld..

ja er så lett å gi seg selv skylden..det har jeg gjort mye selv å..men ser endelig at det er overgriper som har et valg ikke vi, og de velger å gjøre dette selv om det er galt.. noen ganger kan hodet tenke det, men følelsene føler noe annet

en dag er vi der, der vi ønsker..

et liv yllt av respekt, fordi det ikke er vi som gjør respektløse handlinger..

takk for ditt svar tilbake, du gir meg håp om at det nytter å dele følelser tanker erfaringer med mennnesker i lik situasjon, at det nytter å stå sammen.. at det nytter..

tusen takk tilbake til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du svarte! Svaret ditt gjorde godt. Det hjalp meg litt å se at du reagerer på det han gjør og ikke skylder på meg. Trodde faktisk at det måtte være noe galt med meg siden det er meg han er ekkel imot hele tiden. Men jeg har vel lett for å ta på meg skylden for alt, ligger vel i meg fra tidligere det. At jeg har skylden og ikke overgriper.

Takk for at du hjalp meg å se dette!!

Hei! Jeg ble også sint og provosert da jeg leste dette! Jeg opplever noe av det samme når det gjelder svigerfar. Jeg føler meg teit fordi jeg føler det er ekkelt bare å gi en klem, men det er noe han tar seg til, det føles som han kommanderer meg til å gi en klem. Noen ganger løper jeg ut til bilen med poser etc som et påskudd for å komme meg ut før han tar meg igjen.. Hm.. det er vanskelig det der.. Psyken sier at jeg må si ifra om at jeg ikke ønsker klem nå, men er ikke så enkelt når han blir såret etc. Men, man er jo så vant til å "adlyde".. gjøre som "de voksne" sier.. Samtidig som jeg er enig i det psyken sier. Det handler jo om å lytte til kroppen, det den føler.. si nei etc. Håper likevel du klarer å få en fin jul selvom det er vanskelig. Jeg håper for min del at julen kommer fort, fort.. vil liksom bare ha det overstått..

*styrkeklemmer i fleng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...