Gå til innhold

undervekt

rollop

Anbefalte innlegg

hei,

jeg er en mann paa 32 aar som har vaert veldig tynn hele mitt liv. Begynte aa trene med vekter for ca.4 aar siden som jeg gjoer opptil 5 ganger i uka. Dette gjoer jeg ikke hele tiden, men i perioder. Naar jeg begynte aa trene veide jeg rundt 60 kg og er 1.82 hoey. Etter ca.3 uker veide jeg 67 kg og jeg drakk protein drikker og brukte creatine. Saa ble jeg lei og holdt opp noen uker og gikk nedover igjen. Saann har jeg holdt paa de siste aarene, har gaatt opp til rundt 73 kg og saa ned igjen til 64-67kg. Jeg har daarlig appetitt, noe som alle i familie har og spiser bra(normalt) i perioder og saa plutselig begynner jeg aa foele meg mett hele tiden selv om jeg ikke spiser, etter noen dager har jeg problemer med aa spise i det hele tatt og blir mange ganger kvalm naar jeg spiser, saa jeg gaar ned i vekt igjen. Etter noen uker som det begynner jeg aa true i meg mat og etter en tid spiser jeg normalt igjen og begynner med protein driker etc.

Jeg arbeider i skift-ordninger saa jeg er 3-6 maaneder paa jobb borte fra hjemmet med hoeyt arbeids-tempo og mange ganger sover jeg ikke paa 1-2 doegn. Noen ganger sover jeg bare 2-3 timer i doegnet over en periode paa opptil 14 dager. Det er faktisk i denne tiden jeg gaar opp i vekt og spiser normalt.

Naar jeg kommer hjem spiser jeg normalt i ca.1 maaned og saa gaar det nedover i de neste 2 maanedene. Jeg gjoer ogsaa svaert lite mens jeg er hjemme og naar jeg ikke er aktiv mister jeg matlysten etter en stund.

Er det noen Vitaminer eller medisiner som jeg kan/burde ta naar jeg begynner aa faa daarlig appetitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...