haakon65 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Hei. Jeg har i neten en uke hatt store smerter som kommer fra venstre hofte med strålingen ned i lår og fot. Det gjør vondt når jeg sitter, går/spaserer og skal reise meg fra ligende. Smertene er der hele tiden med strålingene. Det har ikke hjulpet med kiropraktor. Kan dette være symptomer på betennelse i slimposen i hoften? Hva kan jeg eventuelt gjøre? Håkki. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Smertene som du beskriver kan være trykk på en nerverot fra et prolaps i ryggsøylen. Hvis så er tilfelle, vil du merke at smertene blir værre når du hoster, nyser eller bruker "bukpressen" når du sitter på do. Ved slike rotsmerter pleier ikke kiropraktor være noe særlig ivrig på å prøve å mobilisere. Derfor er det kanskje mer sannsynlig at smertene skylles f- eks. skade eller overbelastning i hofte eller bekken. Jeg synes du bør la legen din sjekke dette nærmere og evt. supplere med rtg. us. Inntil du vet noe mer, får du prøve å trene deler av kroppen som ikke fremprovoserer smerter. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.