Gå til innhold

"Klarer ikke mer"


Tina35

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skrev om venninnen til kjæresten min. Og jeg skrev at det var vanskelig å være trygg nok til å stole på ham. At jeg var livredd egentlig. At jeg ikke var sikker på om jeg klarte å takle dette. Følte meg ikke helt forstått her.

Er det ingen som har samme følelser?

Jeg var utrolig forelsket i min overgreper, da han misbrukte meg. Og han misbrukte også andre jenter samtidig. Jeg tror det er derfor jeg reagerer så på dette med venninnen til kjæresten min, siden han har hatt sex med henne. Og siden jeg tror at det er alt jeg duger til. At jeg ikke er verdt å bli elsket for den jeg er.

Men jeg klarer meg. Jeg vet at dette bare er øyeblikk med dramatiske følelser, som er utrolig kraftfulle når de er der. Og jeg ble virkelig redd at jeg skulle finne på å ta livet mitt i et slikt øyeblikk. Og da ja da, må jeg beskytte meg selv.

Jeg tror ikke det er nødvendig, men viser det seg at jeg ikke skulle klare å takle det som kanskje alle andre takler helt strålende, ei venninne. Ja, da må jeg trekke meg inn i mitt gode skinn igjen. For min skyld og for sønnen mins skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tina!

Kjenner meg ikke igjen ganske enkelt fordi jeg ikke har kommet dit at jeg klarer å ha en kjæreste! Men - synes ikke det er vanskelig å forstå at du kjenner som du kjenner!

Det er ikke noe rart med din bakgrunn! Dessverre er det ikke alltid at de reasksjonene vi har pga vår bakgrunn er noe vi rimelig kan kreve at andre må rette seg etter.

Vet ikke hva som er rett i denne situasjonen, kanskje er det ikke noe rett og galt! Iblant står mennesker der med sterke behov på hver side som ikke går sammen!

Det er vondt og fryktelig vanskelig. Og da må man rett og slett sette seg ned å se om det finnes måter man kan møtes på. Hvis det ikke går, så blir jo konsekvensen at man ikke får det til sammen.

Har du forklart han hvor sterkt dette er for deg? At det er så ille at du kanskje må beskytte deg ved å gå fra han? Tror du du kan jobbe deg sterkere hvis han hjelper deg, på andre måter?

Bare kaster ut mine tanker. Skulle ønske jeg kunne hjelpe mer, men er som sagt ikke der enda, så har ingen erfaring!

God klem i natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...