Gå til innhold

Aldri mett

Jegerferdig

Anbefalte innlegg

Hei... jeg er ei jente som har hatt anorexia i ett år nå, og har endelig blitt kvitt det. Det som er rart er at jeg nå plutselig er helt oversulten! Jeg spiser 6 skiver brød med pålegg til frokost masse godteri, fortsetter utover dagen med like mye mat og på kvelden blir jeg totalt oversulten og bare spiser så å si alt jeg ser. Det er plagsomt noen ganger!Jeg bare lurer på om det kan være farlig? Og når kommer den naturlige metthet og sult følelsen tilbake?? blir veldig glad for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

flyvende teppe

Dersom du har hatt anorexia i lengere tid, er kroppen din blitt vandt til at det er hodet ditt som styrer hva du spiser, ikke magen. Det høres ut som du nå spiser mer mat enn det kroppen trenger av energi. Mat kan (mis)brukes for å dekke mange ulike behov, ikke bare sult. Prøv å lær deg å kjenn forskjell på når du er sulten på ordentlig, og når du har lyst på mat fordi det er et annet behov som skal dekkes. Det å trene 2-3 ganger i uka kan også være med å regulere kroppens naturlige sult-mekanisme.

Vær ærlig med deg selv, og ta vare på deg selv!! Og om du over lengere tid ikke kommer inn i mer normale spisevaner, så søk hjelp hos fastlegen din.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...