lazzy Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Jeg har vært hos hudlege og fått diagnosen Rosen som er en streptokokk infeksjon i legg og fot. Marerittet begynte før påske men jeg har de siste årene hatt små eksem nede på venstre legg og pigmentendringer/brune flekker. Denne gangen startet det med et lite sår på skinnleggen. Jeg behandlet det med fucudin omslag men etter noen dager fikk jeg kraftig eksem over hele leggen, og senere utviklet det seg altså til Rosen. Mitt spørsmål er: Legen trodde først jeg kunne være allergisk mot Fucidin men en test på ryggen min viste ikke noe utslag. Jeg testet også kortisonsalve siden jeg har brukt det mye men ikke noe utslag? Hva kan utslettene komme av? Jeg har hatt de i 5-6 år og de blir alltid verre i forbindelse med sår. Utslettene er kun på venstre legg, noen ganger også på høyre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Kjærelazzy Rosen er en streptokokkinfeksjon som du sier med en betennelse i underhuden. Det har ingenting med eksem å gjøre, men kan komme etter små sår som blir infiserte. Rosen kan bare behandles med antibiotika og vanligvis ikke lokalt. Man kan få eksem i forbindelse med sårinfeksjoner også, f.eks. hvis huden reagerer på noen av de midlene som brukes. Det kan jo tenkes at du reagerer på Fucidin uten at det slo ut på testen så hvis du får et sår igjen kan du kanskje prøve en annen behandling først. Småsår reagerer veldig positivt på grønnsåpebad og ofte kan Bacimycin pudder være tilstrekkelig. Er det ikke nok er det viktig å oppsøke lege raskt - små sår kan utvikle seg i uheldig retning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.