Gå til innhold

Opp i jula

jubalong70

Anbefalte innlegg

Gjest et forslag

Jeg har også falt utpå i jula -stappet i meg kransekake, mandariner, dadler og hjemmelaget marsipan...

Men jeg har klart å gå en tur hver dag, så resultet var ikke så utrolig avskrekkende. Gått opp 600 g...

Men det som er et større problem er at jeg når har trigget sukkeravhengigheten min, og har driiitlyst på søtt.

Og jeg har ikke klart å kaste den halve kransekaken som jeg fikk med meg hjem fra juleferie....

Argh! Kanskje jeg skal fryse den, da er den ikke så lett tilgjengelig for en svak sjel.

Kransekaken kan du fryse, og har du gjester kan dere ha det og is til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

24

• mariaflyfly

4

• vanilje

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Det var en god ide. Alt usunt går ut sammen med julepynten. Det blir til helga.

Takk for tipset!!!

Helga!? Neeeei, ut med digget idag!!!

Gomler på julesjokoladekuler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digget skal selvfølgelig kastes, og du må nok starte saneringen i morgen hvis du ikke skal klare å spise på deg en kg til før helgen:-)

Jeg har hatt stabil vekt i ca to år nå etter å gått ned ca 45 kg. Kanskje den viktigste erkjennelsen - og det som gjør meg optimistisk med tanke på fremtiden - er at jeg ikke lenger forbinder spising med "økt lykke/velvære".

Har ikke spist snop i jula, det har ikke opptatt meg. Bakte en del og ga bort i julegaver til travle familier, men forøvrig har jeg ikke sett noe til julegodterier.

Ganske kul følelse å ikke lengte etter fet og søt mat.

Men har hivd innpå noen kg klementiner, og synes det er utrolig godt!

Så flink du har vært!!! Hvordan klarte du å virkelig få den følelsen av å ikke behøve mat/snop? Jeg vet det jo med hodet jeg også, men det har ikke helt trengt inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammekjøtt er jo sunt da, fint som middagsmat for hele familien og ikke nødvendig å kaste. Trodde mer du siktet til fete pålegg, snacks, kaker, godterier og sånt, slikt trenger man jo ikke spise opp.

Det er heldigvis ikke så mye godterier igjen. Ikke at vi har hatt så veldig mye heller, da.

Det som er skal jeg kaste. Faktisk frister det ikke heller. Har kanskje spist nok i jula?

Siden dietten jeg følger ikke tillater så mye vanlig mat den første tiden, føler jeg at jeg bryter den når jeg spiser vanlig. Men jeg har bestemt meg for å vente med å nystarte dietten til neste mandag. Da har vi ei uke på å spise ferdig kjøttet vi har oppe. Og så kan jeg kose meg med litt brød noen dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøtt er jo greit...dessverre er jeg alt for glad i marsipan, og nå er den jo på tilbud...

Der er jeg heldig. Jeg liker bare hjemmelaget marsipan. Og jeg laget ikke noe i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett. Men går det virkelig an å kaste kjøttrester etter 2 lammelår? Jeg får ikke til det altså :(

Takk for at du synes jeg har vært flink. Det varmer. Og det er da vel greit å blande seg inn av og til :)

Kjøtt er proteiner, så det er ikke "farlig". Jeg har spist store mengder fenalår med rømme på kveldene. Legger ikke på meg et gram av dette. Spiser jeg et par skiver eller en sjokolade, merkes det faktisk litt på vekta dagen derpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der er jeg heldig. Jeg liker bare hjemmelaget marsipan. Og jeg laget ikke noe i år!

ja, da er du heldig

*tygge hodet av en sjokolademarsipangris*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektnedgang gir opptur

Så flink du har vært!!! Hvordan klarte du å virkelig få den følelsen av å ikke behøve mat/snop? Jeg vet det jo med hodet jeg også, men det har ikke helt trengt inn...

Tror det er en blanding av vaner og psykologisk innsikt.

Og vanene innbefatter et moderat lavkarbokosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt er proteiner, så det er ikke "farlig". Jeg har spist store mengder fenalår med rømme på kveldene. Legger ikke på meg et gram av dette. Spiser jeg et par skiver eller en sjokolade, merkes det faktisk litt på vekta dagen derpå!

Akkurat slik er jeg også. Karbohydrater er absolutt nei-mat, og proteiner ja-mat.

Men hvorfor skal nå de karbohydratene smake så utrolig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en blanding av vaner og psykologisk innsikt.

Og vanene innbefatter et moderat lavkarbokosthold.

Det var det med å endre vaner og å få den psykologiske innsikten da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik er jeg også. Karbohydrater er absolutt nei-mat, og proteiner ja-mat.

Men hvorfor skal nå de karbohydratene smake så utrolig godt...

Sant nok;-)

Men jeg klarer oftest å minke lysten på sjokolade e.l. ved å putte noe annet (les: Karbohydrater) i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Digget skal selvfølgelig kastes, og du må nok starte saneringen i morgen hvis du ikke skal klare å spise på deg en kg til før helgen:-)

Jeg har hatt stabil vekt i ca to år nå etter å gått ned ca 45 kg. Kanskje den viktigste erkjennelsen - og det som gjør meg optimistisk med tanke på fremtiden - er at jeg ikke lenger forbinder spising med "økt lykke/velvære".

Har ikke spist snop i jula, det har ikke opptatt meg. Bakte en del og ga bort i julegaver til travle familier, men forøvrig har jeg ikke sett noe til julegodterier.

Ganske kul følelse å ikke lengte etter fet og søt mat.

Men har hivd innpå noen kg klementiner, og synes det er utrolig godt!

Hadde vært fint å få vekk søtbehovet ja:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke vanskelig å tenke positivt og optimistisk når du bruker et så deprimert nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Er det ikke vanskelig å tenke positivt og optimistisk når du bruker et så deprimert nick?

Jo jeg skal skifte nick igjen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med å endre vaner og å få den psykologiske innsikten da...

Du er jo i gang med endringen av vanene. Det at det ikke for meg ble en ny slankekur, men en grunnleggende endring av mer personlig karakter, kom i etterkant av endringene av vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at økt innslag av proteiner , kombinert med fjerning av raske karbohydrater, i kosten fjerner suget etter søtt.

Dersom du har en svært høy BMI så kan også reductil være en god hjelp i startfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at økt innslag av proteiner , kombinert med fjerning av raske karbohydrater, i kosten fjerner suget etter søtt.

Dersom du har en svært høy BMI så kan også reductil være en god hjelp i startfasen.

Ja jeg har veldig høy bmi. Er 90 kg og 1.66 høy.. Det høres myyye ut men jeg ser faktisk ikke så stor ut. Utrolig nok. Mange som ikke tror jeg veier sååå mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok;-)

Men jeg klarer oftest å minke lysten på sjokolade e.l. ved å putte noe annet (les: Karbohydrater) i munnen.

Det stemmer nok for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo i gang med endringen av vanene. Det at det ikke for meg ble en ny slankekur, men en grunnleggende endring av mer personlig karakter, kom i etterkant av endringene av vaner.

Spennende å høre! Jeg håper så inderlig at jeg også kommer meg dit underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...