Gjest LOTUS78 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Jeg har siden begynnelsen av november gått ned 7-8 kilo ved hjelp av Ingers rugbrød. Jeg veier 95kilo, så jeg har mange kilo igjen til målet mitt som er 75 kilo i første omgang. Jeg har kost meg i jula, men brødet har hjelpt meg å holde systemet i gang, slik at jeg gikk ned i jula. Jeg spiser 5-6 skiver med magert pålegg om dagen + middag. Regner med at etterhvert som jeg går ned, må jeg gå ned til 4-5 brødskiver om dagen. Oppskriften på Ingers rugbrød. 1,3kg fin sammalt hvete, 200gr.fin sammalt rug, 200gr.helkorn hvete, 2 poser tørrgjær, 2 strøkne ts.salt, 9dl.kruskakli, 1.9 liter vann, 1dl.linfrø, 1dl.solsikkefrø, 1dl.havregryn. Bland alt det tørre og hell det litt etter litt i vannet, mens kjøkkenmaskina går på lav hastighet. Deigen må eltes i kjøkkenmaskin. Deigen blir veldig løs og klissete, så den skal ikke eltes på kjøkkendisken. Hev deigen i 1 time, slå ut lufta og hev 30 min til. Fordel deigen i brødformer.(2liter=2brød, 1,5l=3 brød).Spray brødformene med formfett ellers sitter brødet fast i formen. Brødet skal ikke etterheves. Stekes på 220grader i 1time eller i varmluftovn 200grader like lenge. Brødet er kompakt og litt klissete, men godt hvis man liker veldig grovt brød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.