Gå til innhold

Uten en tråd - ukas vekt

Lillemus

Anbefalte innlegg

*Sukk*

Før: 60,3 kg

Mål: 57 kg

I dag: 61,2! Hvordan er det mulig da? Jeg har til og med trimmet to ganger den siste uka og på tirsdag viste vekta 60,7!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukk hjerte, men brist ikke!

Joda, det er mulig og ingenting å bry seg om. Vekta kan svinge et par kg opp og ned fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt ca 1. desember: 66,6 kilo

Mål: 62 kilo

Vekt 17. desember: 67,0 kilo

Vekt i dag: 65,8 kilo :-)

Jeg har faktisk gått ned 1,2 kilo i jula!!! Kanksje ikke så overraskende, for jeg hadde et sabla vondt munnsår i halvannen uke som gjorde at jeg knapt spiste.... Det begynte å bli bedre 2. juledag...

Men det har faktisk skjedd flere ganger det, at jeg går ned i jula. Tror jeg blir litt lei av masse mat og godterier! Og så liker jeg IKKE marsipan og nøtter ;-)

SÅ nå er jeg i gang med skikkelige tiltak for å nå målet mitt i løpet av vinteren. Sykling på ergometersykkelen 3 ganger i uka + drikke mye vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt den andre vekta i bakhodet også, jeg da :-)

Her i huset er det som forventet. Har holdt vekta i juleferien, og er fornøyd med det.

Startvekt ca. 67,5

Mål ca 63

Dagens vekt 66,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt den andre vekta i bakhodet også, jeg da :-)

Her i huset er det som forventet. Har holdt vekta i juleferien, og er fornøyd med det.

Startvekt ca. 67,5

Mål ca 63

Dagens vekt 66,6

Jeg får gjøre mitt beste i uka som kommer og håpe at det da går rette veien. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du ha mensen snart kanskje? Har du spist salt mat og har mye vann i kroppen?

Dessverre - har nettopp hatt mensen gitt. :o) Har ikke spist mer salt enn vanlig og jeg spiser ikke så veldig mye salt heller, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er som Babette sier. Det kan variere fra dag til dag og det kan ta noen dager før det du gjør nå, synes på vekta.

Har opplevd det mange ganger selv også. Bare fortsett som du gjør. Plutselig får du deg en gledelig overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er som Babette sier. Det kan variere fra dag til dag og det kan ta noen dager før det du gjør nå, synes på vekta.

Har opplevd det mange ganger selv også. Bare fortsett som du gjør. Plutselig får du deg en gledelig overraskelse.

Jeg er ikke akkurat hysterisk over det, men hadde jo helst sett at tallene gikk nedover og ikke oppover da... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg høres så kjekk og fornuftig ut, men sannheten er at jeg også opplever det som en nedtur hvis vekta bikker over 62. Men så går jeg forbi helfigurspeilet i gangen og ser at den ene kiloen har lagt seg kledelig over puppene og blir veldig i tvil. Ser ikke noe overflødig noe sted.

Så jeg har vel egentlig slått meg til ro med at jeg kan veie 60, 61 eller 62 uten at det spiller noen rolle. Og det svinger opp og ned uten mening.

(Jeg er ca. like høy som deg).

Men jeg er kjempenevrotisk når det gjelder trening, altså. Helt tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akkurat hysterisk over det, men hadde jo helst sett at tallene gikk nedover og ikke oppover da... :o)

Jeg kjenner følelsen, men jeg vet at du blir premiert etterhvert:)

Skal gå ned 4 kilo jeg og jeg ble litt skuffet da jeg gikk på vekta i går kveld. Jeg gjorde det selv om jeg vet at jeg ikke burde ha gått på vekta så tidlig. Jeg hadde gått opp en halvkilo. Men i løpet av natta har jeg vært oppe og tisset ut en kilo:)

Nå viste vekta plutselig at jeg hadde gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg høres så kjekk og fornuftig ut, men sannheten er at jeg også opplever det som en nedtur hvis vekta bikker over 62. Men så går jeg forbi helfigurspeilet i gangen og ser at den ene kiloen har lagt seg kledelig over puppene og blir veldig i tvil. Ser ikke noe overflødig noe sted.

Så jeg har vel egentlig slått meg til ro med at jeg kan veie 60, 61 eller 62 uten at det spiller noen rolle. Og det svinger opp og ned uten mening.

(Jeg er ca. like høy som deg).

Men jeg er kjempenevrotisk når det gjelder trening, altså. Helt tulling.

Du er 1.72 du også?

Du er så bra trent du vet du og du har sikkert bare fått enda større muskler:)

Jeg skal ligge på 53 kilo. Ja, jeg vet det høres lite ut i forhold til høyden, men på min kropp blir jeg dvask med ekstra kiloene jeg har nå.

Jeg trener flere ganger pr. dag med manualene mine nå og i går hadde jeg så vondt i armene, men jeg tvang meg til å gjennomføre treninga likevel og i dag kjennes det litt bedre ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er 1.72 du også?

Jeg skal ligge på 53 kilo. Ja, jeg vet det høres lite ut i forhold til høyden, men på min kropp blir jeg dvask med ekstra kiloene jeg har nå.

Jeg trener flere ganger pr. dag med manualene mine nå og i går hadde jeg så vondt i armene, men jeg tvang meg til å gjennomføre treninga likevel og i dag kjennes det litt bedre ut:)

Med en vekt på 53 kg har du en bmi på 17 og er godt undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte at det var fredag. Nå er det for sent. Men jeg veide meg tidligere i uka og jeg hadde bare gått opp en knapp halvkilo siden før jul, så det er jeg fornøyd med. Det ble som vanlig mye mat i jula.

Nå etter jul har jeg begynt med trening igjen, det er lenge siden sist. Og det var faktisk morsomt å begynne igjen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 1.72 du også?

Jeg er 171. Og blir misfornøyd hvis vekta bikker under 59 kg også.

Joda, jeg er godt trent og det har ikke vært noen snarvei dit. Det er sant. Jeg liker å pine meg oppover bakkene, men bortsett fra det er jeg nokså lat. Det er ren glede som driver meg ut på løpeturer i allslags vær. Og jeg blir desperat hvis noe stopper meg.

Så treningsnarkoman er et meget dekkende begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en vekt på 53 kg har du en bmi på 17 og er godt undervektig.

Det er bare tull altså. Åhh den der har jeg hørt så mange ganger her inne.

Ingen som kjenner meg vil finne på å kalle meg undervektig. Helt sant!!

Jeg har en veldig lett benbygning, men likevel har jeg både rompe og lår og på min spinkle kropp når jeg veier 4 kilo for mye, ligger det et belte med fett over beltespenna,fordi jeg er ganske smal.

Jeg har til og med hørt her inne at jeg må ha anorexi. Da kan jeg ikke annet enn å le.

Jeg er 40 år og har aldri hatt anorexia og kommer ikke til å få det i så voksen alder heller:)

I mine yngre år kunne jeg ligge på 51-52 kilo.

Nå har jeg betsemt meg for at jeg ikke skal under 53. Og det er ikke krise om vekta viser 54 heller.

Men 57 kilo kan jeg ikke være. Du ville ha forstått det om du hadde sett meg naken he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171. Og blir misfornøyd hvis vekta bikker under 59 kg også.

Joda, jeg er godt trent og det har ikke vært noen snarvei dit. Det er sant. Jeg liker å pine meg oppover bakkene, men bortsett fra det er jeg nokså lat. Det er ren glede som driver meg ut på løpeturer i allslags vær. Og jeg blir desperat hvis noe stopper meg.

Så treningsnarkoman er et meget dekkende begrep.

Du er som jeg var da jeg var yngre, men jeg skal begynne å ta joggeturer igjen jeg også. Ikke bare gåturer. Så skal jeg supplere med litt helsestudio:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg varierer fra dag til dag. Opp til 1,5 kilo, men vanligvis bare 0,5 kilo. MEN dagen etter at jeg har trent vekter er jeg alltid tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...