Gå til innhold

Totalt utrent når det gjelder styrke

Deanna

Anbefalte innlegg

Akkurat nå har jeg vel knapt noen muskler og hovedmålet er vel egentlig å bli slankere.Men jeg har fått høre at styrketrening er lurt. Jeg føler meg helt lost i salen med alle apparatene og har prøvd body pump på sats engang og det var veldig ok. Der trener man hele kroppen på en time. Hvor mange ganger i uka bør man trene dette.

Har tenkt å prøve meg på de apparatene seinere når jeg kommer i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrke 2-3 ganger i uka er flott.

Grunnen til at du bør trene styrke når du vil gå ned i vekt er flere. Bl.a. at det er muskelene våre som forbrenner fett. Dvs. at med mer musker, så forbrenner du mer fett.

Dersom du skal ned i vekt og gjør det ved å spise lite, så vil kroppen begynne å spare på det lille den får. Dvs. at den vil kvitte seg med musker som bare bruker opp energi. (Resultatet blir jo da at du går ned i vekt, men mister muskler. Dvs. at når du begynner å spise normalt så har du mindre muskler til å forbrenne det du spiser, og du går opp i vekt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...