Gå til innhold

Trimsykle hver dag?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Det høres VELDIG lavt ut. Men makspulsen varierer veldig fra menneske til menneske. En gylden regel som passer greit på den store delen av oss er 220-din alder.

Jeg er 36 og skulle da hatt en makspuls på 220-36 = 184. Min er 187.

Når jeg trener intervall, så får vi lov til å slippe pulsen ned i 70% av makspuls. Dvs. at jeg kommer ned i 130. Og det er altså når jeg HVILER.

Kanskje en pulsklokke kan hjelpe deg til å trene mer effektivt:-)

Jeg er fullt klar over at jeg ikke er i nærheten av makspuls altså! Må vel begynne å ta i litt mer mot slutten av syklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm... der har du jo et poeng.

Jeg sykler 17 km på 30 minutter, og er ikke i spesielt god form. Prøver å holde pulsen mellom 120 og 140.

Men jeg har _litt_ lengre ben enn deg, det må jeg innrømme.

*Hehe* Nå var det ikke lengden på beina jeg tenkte på, men både knær og ankelledd er lite å skryte av hos meg, dessverre. Er nok litt små-revmatisk av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over at jeg ikke er i nærheten av makspuls altså! Må vel begynne å ta i litt mer mot slutten av syklingen.

Du bør ikke vente til slutten før du tar i. Med ca. 5 minutters oppvarming er det bare å trå på.

Det jeg forklarte tidligere er dersom du ønsker å finne din makspuls, så bør du gjøre dette på slutten av en slik relativt kort trening. Da er det enklest å komme opp høyt i puls.

Men som du sikkert vet så teller alt. Uansett om du klarer å ta i veldig eller ikke. (Men jeg er litt lat av meg, og tenker at dersom jeg først skal bruke 30 minutter på sykkel, så vil jeg ha maks ut av det:-) Eller kanskje vi kan kalle det effektiv? Høre jo mye bedre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...