Gjest eGSeF Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei, jeg er en gutt på 19 år. Ca 173 cm høy og ca 85 kg. Jeg liker ikke magen min, er litt tjukk. Så lurer jeg på hvordan er det mest effektiv å trene slit at jeg få mindre mage? Jeg har kjøpet meg en treningssykkel. Men kan jeg trener effektivt med det? Andre effektive treninger? Og hvor ofte må jeg trener? Takk for svaret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Om det er for mye fett på den, så må du gå ned i vekt. Sykkel er bra, men kosthold er også viktig. Om du ikke har mye fett, men at magen er i "dårlig form" så må du ta mageøvelser. Jeg synes det mest effektive er div. sit-ups som gjøres på en stor ball. (Du finner slike pilates-baller i alle sportsforretninger fra ca. 100,-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er best å trene hele kroppen, ikke bare magen. Du bør foreta en variert treningsøkt hver gang du trener. Du kvitter deg ikke med magefettet bare ved å gjøre mageøvelser, men du kan kvitte deg med magefettet ved å trene alle muskelgruppene i kroppen. Når du trener, forsvinner fettmengden jevnt, ikke bare på ett sted. Jeg vil også råde deg til å trene kondisjon, fordi da øker du antallet av kaloriene du forbrenner i hele kroppen. Spiser du færre kalorier enn du forbrenner ved trening, vil du forbrenne fett overalt i kroppen hvor fettet ligger, ikke bare på lår, mage og rygg. Jeg foreslår at du starter treningsøkta di med roøvelser. Du kan også gjøre situps og dermed få fastere magemuskler. Men helst bør du trene situps med vri slik at du samtidig får trent sideflesket og ryggen. Pass på at du puster godt inn og ut ved hver situps. Du bør ha som mål å trene 25 situps av gangen to ganger om dagen minst tre ganger i uka. Ikke glem at du bør trene overkroppen inkludert armene. Bruk gjerne vekter hvis du har det. Ellers foreslår jeg at du trener med sykkelen din fire ganger i uka i minst 40 minutter de dagene du ikke foretar annen trening. Ikke glem et sunt kosthold med friske grønnsaker, frukt og firkornbrød. Lykke til! Hilsen Dr Med Grethe Støa Birketvedt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.