fuji1365380447 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg hiver meg også på treningsfolket. Er jo hjemme med Pippelippen på seks måneder, så det er vanskelig å få tid til helsestudio og slikt. Men jeg går med skritteller og forsøker å komme meg ut på minst en times trilletur hver dag. I tillegg så har jeg fått spinningsykkel til jul, sammen med pulsmåler. Så nå skal jeg begynne systematisk å sykle for å få bedre kondis, og få ned vekta. Hvilken pulsnivå bør jeg ligge på for å oppnå dette? Bør jeg sykle lenge på relativ lav puls, eller intervaller? Eller begge deler? Noen som har peiling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Alt teller positivt her - uansett hvor riktig eller feil du gjør det:-) Jeg trener spinning på studi. Der har vi fått en del tips med hansyn til puls også. (Alle bruker pulsbelte på noen utvalgte timer:-) Det er viktig at pulsen stiger gradvis. Brå pulsøkninger er ikke gunstig ettersom du da bare får masse melkesyre. Du klarer å ligge lenge på melkesyreterskelen. Den ligger på 85-90% av makspuls for de fleste av oss. Jeg trener en del intervaller. De er gjerne lagt opp med ca. 10 minutter oppvaring/oppkjøring til ca. 80% av makspuls. Intervallene er på 7-9 minutter * 5 ggr. med ca. 2 minutter "pause" mellom hvert intervall. Intervallene ligger oftest på 85-90% av makspuls, og pausene får vi lov til å la pulsen falle til ca. 70%. Alt dette går jo ut fra makspuls, så da krever det at du vet makspulsen din. Dette kan du også finne relativt greit ved å ta en 30 minutters spinning hvor du mot slutten øker tynge + hurtighet helt til pulsen ikke øker mer. På den måten er du i hvertfall i nærheten av makspulsen. De fleste av oss har en makspuls ca. 220 - din alder. Men det er en del avvik. Lykke til med treningen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.