Gå til innhold

stølhet å trening

Deanna

Anbefalte innlegg

Trente styrketrening på onsdag for første gang på en hel evighet. Og jeg merker det enda i dag. Veldig støl. Tok hellt treningsfri i går.

Bør jeg vente helt til jeg blir bedre eller kan jeg trene feks litt sykkling eller noe sånt. Tror jeg skal trene styrke igjen på søndag. Da må jeg vel være mindre støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at stølheten varer en 2-3 dager.

Jeg trente styrke onsdag, og var støl også i dag, men trente også i dag. Det gikk helt fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at stølheten varer en 2-3 dager.

Jeg trente styrke onsdag, og var støl også i dag, men trente også i dag. Det gikk helt fint det.

jammen jeg er så støl at det å gå nesten gjør vondt. Og å reise seg opp og ned. Hehe. Kjennes helt mørbarka ut. Ble ikke trening på meg i dag heller. I morra håper jeg at jeg får trent spinning i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trener styrke bryter du ned musklene, derfor må du være sikker på at de får tid å bygge seg opp igjen før neste lkt, evt ta regelmessige treningspauser. I tilegg trenger kroppen litt tilvenningstid til nye belastninger. Konsekvensene er belastningsskader som betennelser om du bare bryter ned muskler uten å vente til de har bygget seg opp.

Så har du akkurat begynt med styrketrening, er det nok å starte de første ukene med bare 1 styrkeøkt om uka også øke til 2 etter en mnd eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager etter styrketrening er alltid den dagen jeg er mest støl. Men det er ikke noe problem å trene litt kondisjon selv om man er støl. (Med unntak av at det faktisk gjør litt vondt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager etter styrketrening er alltid den dagen jeg er mest støl. Men det er ikke noe problem å trene litt kondisjon selv om man er støl. (Med unntak av at det faktisk gjør litt vondt:-)

syntes jeg var himla tøft. For det første var det i sånn styrkesal hvor det er speil overalt. Og det var mange folk der som sto og løftet masse på vektstengene sine. Jeg sleit masse med mine kjempelette vekter. Men gøy var det. Styrke i sal på sats var det jeg prøvde meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syntes jeg var himla tøft. For det første var det i sånn styrkesal hvor det er speil overalt. Og det var mange folk der som sto og løftet masse på vektstengene sine. Jeg sleit masse med mine kjempelette vekter. Men gøy var det. Styrke i sal på sats var det jeg prøvde meg på.

Har vært med på det noen ganger jeg også. Det ER tøft, og man blir driiiitstøl:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen jeg er så støl at det å gå nesten gjør vondt. Og å reise seg opp og ned. Hehe. Kjennes helt mørbarka ut. Ble ikke trening på meg i dag heller. I morra håper jeg at jeg får trent spinning i morra.

Uff, det er ikke noe godt nå man blir så støl.

Kanskje du skal ta det litt mer med ro neste trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...