Gå til innhold

Styrketrening om morgenen?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Er det noe poeng i å ta 10-15 min styrketrening om morgenen, med en gang en står opp, før frokost?

Hvis jeg skal gjøre det, kommer jeg ikke til å ha tid til noe oppvarming - bare rett på lette vekter/manualer.

Er det noe vits, eller ødelegger jeg musklene hvis jeg ikke varmer opp og ikke har spist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest yoghurt eller banan først

Du bør nok varme opp først. Hva med å ta yogaøvelser i steden for? Der er det også styrkeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok varme opp først. Hva med å ta yogaøvelser i steden for? Der er det også styrkeøvelser.

Nei - vil ikke begynne på noe nytt treningsopplegg og lære yoga. Er fornøyd med opplegget mitt, men lurer bare på om jeg kan supplere litt om morgenene, HVIS jeg en sjelden gang har 10 minutter ektra.

Men du mener det ikke er noen vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du da skal trene med lette vekter. Og da er det helt OK uten å varme opp først. Mange varmer opp med nettopp å bruke lette vekter.

Prøv da å fokusere litt på en eller to musklegrupper. Ikke en øvelse på hver muskel liksom:-)

Du kan fint trene en liten økt før frokost også. Men det blir selvsagt ikke så effektivt som da du kjører en ordentlig økt mens blodsukkeret er på topp.

Men litt trening er alltid bedre enn ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du da skal trene med lette vekter. Og da er det helt OK uten å varme opp først. Mange varmer opp med nettopp å bruke lette vekter.

Prøv da å fokusere litt på en eller to musklegrupper. Ikke en øvelse på hver muskel liksom:-)

Du kan fint trene en liten økt før frokost også. Men det blir selvsagt ikke så effektivt som da du kjører en ordentlig økt mens blodsukkeret er på topp.

Men litt trening er alltid bedre enn ingen trening.

Det er det jeg tror også. Mannen min mener det er bortkastet hvis en ikke trener skikkelig, dvs først 10-15 min oppvarming på sykkel, deretter lette vekter og så ta i litt....

Men det er altså et poeng å trene mens blodsukkeret er høyt? Dettte kan jeg lite om... Vi trener som regel om kvelden, ca i 22 tida. Da bør vi spise litt i 21 tida, for å få best effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tror også. Mannen min mener det er bortkastet hvis en ikke trener skikkelig, dvs først 10-15 min oppvarming på sykkel, deretter lette vekter og så ta i litt....

Men det er altså et poeng å trene mens blodsukkeret er høyt? Dettte kan jeg lite om... Vi trener som regel om kvelden, ca i 22 tida. Da bør vi spise litt i 21 tida, for å få best effekt?

Jeg klarer å yte mest om det er ca. 2 timer siden jeg tok et ordentlig måltid. Om det er vesentlig lengre tid siden så fyller jeg på litt en drøy time før.

Jeg synes nesten det er enda viktigere om jeg skal sykle enn om jeg skal styrketrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer å yte mest om det er ca. 2 timer siden jeg tok et ordentlig måltid. Om det er vesentlig lengre tid siden så fyller jeg på litt en drøy time før.

Jeg synes nesten det er enda viktigere om jeg skal sykle enn om jeg skal styrketrene.

Takk for nyttige innspill! Vi spiser middag litt over klokka 17, og vi voksne spiser som regel ikke mer da.

Men et lite måltid om kvelden er sikkert lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige innspill! Vi spiser middag litt over klokka 17, og vi voksne spiser som regel ikke mer da.

Men et lite måltid om kvelden er sikkert lurt!

Bare en banan gjør ofte susen. Eller litt salat, liten omelett e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...