Gå til innhold

Satsstyrke timer :bortkastet tid?

Deanna

Anbefalte innlegg

morsom måte å trene styrke på. Men man tar jo forholdsvis mange repetisjoner av hver øvelse.

Enkelte forståsegpåere jeg ahr snakket med sier det er bortkastet fordi at man ikke blir noe særlig sterkere eller øker muskelmassen. Og at jeg heller bør trene med få repetisjoner og å løfte tungt!

Aberet er at jeg synes disse timene er morsomme da.

Lyst å bli slankere, og sprekere og "finere" figur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har skjønt det sånn at med få repetisjoner / høy motstand, vil du få store muskler med kort utholdenhet. Med lavere motstand, flere repetisjoner får du "slankere" muskler med mer utholdenhet.

Tenk deg kroppsbyggere vs langdistanseløpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange repetisjoner gir deg slankere og strammere muskler. Helt OK det også. Men det viktigste av alt er at dette LIKER du. Og så lenge du liker det så er det enkelt å fortsette med det.

Så jeg synes det er helt OK:-)

Noen er også redde for å trene tungt ettersom man da får diiiigre muskler. Men det er ikke noe umiddelbart problem for oss jenter. Trente hardt 3 ggr. pr. uke i 5 år uten at jeg bygde noe voldsomme muskler av den grunn. Men jeg ble mye sterkere. Og det kommer nok ikke du til å oppleve med denne treningen i sal. Spørsmålet da er jo om dette er viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferrigno

Bortkasta tid.. Nja.. Du synes jo det er gøy.

Treningsutbyttet?

Suppe.

Lapskaus.

Slike timer utvikler ikke styrken i nevneverdig grad, men den lokale anaerobe kapasiteten.

loonies framstilling er utdatert. Det finnes nemlig nivåforskjeller av maksimal styrketrening også. Du kan f.eks. kjøre 4-6 reps. pr. serie med tunge vekter, og du vil bli sterkere, men ikke noe særlig større. Er det det siste som er ditt mål, bør du øke repsantallet noe, f.eks. opp til mellom 8-12.

Noe annet jeg har observert i disse timene, er at man bruker samme vektbelastning på langt på vei de fleste øvelsene, eller i beste fall har med seg to stenger.

Absurd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
nøffgakkmøbææ

disse timene er veldig bra for oss jenter som ikke vil bygge mskler. korte tunge repitisjoner gir større muskler og mindre styrke.

så de timene er de beste for kroppens styrke og for lange pene jentemuskler. :=)

pumping er bare tull, kvantitet uten kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...