Gå til innhold

Uten en tråd - fredagsveiingen

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Var sikker på at noen hadde lagt ut start-tråd her siden jeg var så treig, men da starter jeg!

Startvekt i høst: 66,6 - men var oppe i 67 litt før jul

Mål: 62

Forrige uke: 65,6

Vekt i dag: 65,9 kilo...

Det var en nedtur! Jeg som har trent 3 ganger denne uka, ikke spist godteri utenom helga, drikker masse vann og passer generelt på hva jeg putter i meg... I helga ble det litt mye pizza, og i går kveld spiste jeg kveldsmat (noe jeg ikke pleier) - salat og salte kjeks.

Håper neste uke viser bedre resultater! Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt: enormt

Ned siste uken: 0,9

Ned tilsammen 8,2

Rest: ca. 40 kg....... så engang er jeg nok i mål:-))

Det går riktig vei da, i alle fall! Synes du er flink og tøff osm har tatt opp kampen mot overvekten :-)

Jeg har litt problemer med å få inn i hodet mitt at jeg skal spise ofte for å gå ned. Blir som regel bare tre måltider i løpet av en dag. Ville nok hjulpet å spise fem...

Kanksje på tide å spise igjen nå, da jeg spiste halv åtte...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de salte kjeksene som gjør at du nå ha mye vann i kroppen.

Jeg spiste sild i går og våknet i natt. Fingrene var hovne og jeg kunne omtrent ikke få av meg ringene.

Vei deg igjen i morgen du og prøv å unngå for mye salt mat i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok de salte kjeksene som gjør at du nå ha mye vann i kroppen.

Jeg spiste sild i går og våknet i natt. Fingrene var hovne og jeg kunne omtrent ikke få av meg ringene.

Vei deg igjen i morgen du og prøv å unngå for mye salt mat i mellomtiden.

Jeg spiste halve pakka med kjeks onsdag kveld og 1/4 til i går, sammen med salaten (som hadde salt i dressingen. Kanskje det er derfor ja? Trodde vel en måtte spise mer salt over lengre tid for at det skulle gi seg utslag på vekta?Får fint av meg ringene.

Fikk ikke trent i går pga besøket, men i kveld skal jeg trene. Har noe regnskap jeg må se på (frivillig arbeid) - det tar sikkert et par timer...Skal jeg trene først, så dusje, så ta regnskapet - eller omvendt tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste halve pakka med kjeks onsdag kveld og 1/4 til i går, sammen med salaten (som hadde salt i dressingen. Kanskje det er derfor ja? Trodde vel en måtte spise mer salt over lengre tid for at det skulle gi seg utslag på vekta?Får fint av meg ringene.

Fikk ikke trent i går pga besøket, men i kveld skal jeg trene. Har noe regnskap jeg må se på (frivillig arbeid) - det tar sikkert et par timer...Skal jeg trene først, så dusje, så ta regnskapet - eller omvendt tro?

Vær obs på at saltkjeksen nok inneholder mye fett også. Tror ikke jeg vil kalle det slankemat.

Men det er nok først og fremst saltet som gjør at du veier mer nå.

Jeg får også av meg ringene nå. Hevelsen har gått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at saltkjeksen nok inneholder mye fett også. Tror ikke jeg vil kalle det slankemat.

Hmmmmm. De het Tapinis - med havsalt, hvitløk og basilikum - og smakte himmelsk!

Og det er litt bedre enn chips, vel....?????

*hvisker* "Si ja!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hmmmmm. De het Tapinis - med havsalt, hvitløk og basilikum - og smakte himmelsk!

Og det er litt bedre enn chips, vel....?????

*hvisker* "Si ja!"

De er nok bedre enn chips, men absolutt ikke slankekost.

Er mange kcal i slik kjeks, i tillegg til usunt fett og mye salt.

Og det er riktig at salt gjør at vekta kan øke fort.

Drikk masse vann og prøv å hold deg uten masse salt, så viser nok vekta et mer riktig resultat om en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok bedre enn chips, men absolutt ikke slankekost.

Er mange kcal i slik kjeks, i tillegg til usunt fett og mye salt.

Og det er riktig at salt gjør at vekta kan øke fort.

Drikk masse vann og prøv å hold deg uten masse salt, så viser nok vekta et mer riktig resultat om en dag eller to.

OK da

*snufs*

Og de som var så vanvittig gode!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hvordan er det egentlig med kaffe når en prøver å gå ned i vekt?

De dagene jeg er på jobb, drikker jeg gjerne tre store krus med kaffe + kanskje ett når jeg kommer hjem. De dagene jeg er hjemme, blir det vel bare et par kurs til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hvordan er det egentlig med kaffe når en prøver å gå ned i vekt?

De dagene jeg er på jobb, drikker jeg gjerne tre store krus med kaffe + kanskje ett når jeg kommer hjem. De dagene jeg er hjemme, blir det vel bare et par kurs til dagen.

Kaffe (uten masse sukker og fet melk/fløte) er helt greit når man vil ned i vekt. Det man imidlertid må passe på er å drikke godt med vann, for koffein er vanndrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe (uten masse sukker og fet melk/fløte) er helt greit når man vil ned i vekt. Det man imidlertid må passe på er å drikke godt med vann, for koffein er vanndrivende.

OK. Takk.

Kjenner det faktisk i huden når det blir for mye kaffe. Føler kaffien presser seg gjennom huden på fingrene og i ansiktet. Det samme gjør mannen min, og jeg kan lukte når han har drukket mye kaffe - av huden hans...

Da er det nok blitt for mye kaffe og for lite vann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kjøper vi ofte. Ungene liker dem og, og de er populære å ha med på barnehage-/skoleturer. Vi liker best de med oliven.

Men disse Tapiniene var så EKSTRA gode!!!!

Sukk... jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

OK da

*snufs*

Og de som var så vanvittig gode!!!

Ja, enig. De er utrolig gode. Spiste masse av dem når vi hadde ost, kjeks og rødvin i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg tror jeg må slutte å slanke meg, jeg.

Nå - akkurat nå, med klær og med en stor porsjon middag innabords - veier jeg 61.1 kg. Jeg glemte veiinga i morgest.

Kanskje, hvis jeg slutter å slanke meg, går jeg ned?!

Halvironisk hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Startvekt: 74.4 kg

Mål: 61-62 kg.

Forrige uke: 73.4 kg

Denne uken: 72.0 kg :)

Endelig går jeg ned :)Gikk så dårlig forrige uke :( Men det får motivasjonen litt på gli igjen. Har vært flink med sunnere mat og mer mosjon siden nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...