Gå til innhold

Nammis! Smoothie

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg er nesten på beina igjen og klarte å grave frem kjøkkenbenken så jeg kunne lempe frem kjøkkenmaskina fra skapet og få laget meg en smoothie.

Trenger jo litt næringsstoffer for å komme meg igjen etter denne influensa-forkjøla-runden her! Så jeg tok 1 banan (hadde holdt med en halv!), et lite beger lettyoghurt med vaniljesmak, en stor neve frosne bringebær og en skvett lettmelk for å få det litt mer flytende og svusj! noen sekunder i blenderen og vips! En kjempegod, frisk og syrlig og sunn smoothie!

Og "Kongen av Queens" på tv3... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest catiki21

Så bra at du snart er helt frisk igjen! Lest ditt innlegg her, ikke godt å være syk!

Hvordan kjøkkenmaskin trenger en for å lage smoothie? Er det en som kun lager det, for det hadde vært kjekt, en liten greie når en ikke har så veldig stor plass!

Hvor kjøper du de bringebærene? Du fikk meg til å ha lyst på en god Smoothie nå! Hørtes så godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg har prøvd å lage smoothies i blenderen noen ganger men hver gang smaker det så rart. Akkurat som det er brent eller noe.

Er det blenderen det er noe galt med eller bruker jeg feil ingredienser? Har brukt f.eks vannmelon og farris (smakte dritt), og vaniljeyoghurt,med melon og banan. Er det melonen som gjør det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å lage smoothies i blenderen noen ganger men hver gang smaker det så rart. Akkurat som det er brent eller noe.

Er det blenderen det er noe galt med eller bruker jeg feil ingredienser? Har brukt f.eks vannmelon og farris (smakte dritt), og vaniljeyoghurt,med melon og banan. Er det melonen som gjør det kanskje?

Kan godt være melonen, prøv uten, men med frosne bær istedet. Noe skal jo være frossent i og med at den skal være kald. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du snart er helt frisk igjen! Lest ditt innlegg her, ikke godt å være syk!

Hvordan kjøkkenmaskin trenger en for å lage smoothie? Er det en som kun lager det, for det hadde vært kjekt, en liten greie når en ikke har så veldig stor plass!

Hvor kjøper du de bringebærene? Du fikk meg til å ha lyst på en god Smoothie nå! Hørtes så godt ut!

Du kan sikkert lage det i en vanlig foodprocessor også, men jeg bruker blenderen på kjøkkenmaskina, den delen som ser ut som et litt stort litermål i glass.

Men over helga skal jeg kjøpe en mindre blender som kan stå på kjøkkenbenken hele tiden, maskina tar alt for stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes heller aldri jeg fikk den til å smake riktig, men etter et besøk på Bagels&Juice i helgen fikk jeg ånden over meg igjen, og prøvde med appelsinjuice som basis istedenfor yoghurt.

Namnam... Idag lagde jeg en stor porsjon, til jentungen og meg selv, med appelsinjuice, en banan, 2 egg (det skulle være litt "mat" i den), og en god neve av Smart Clubs frosne tropiske blanding.

Jeg skal prøve med lettmelk også. Yoghurt tror jeg ikke at jeg gjentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller aldri jeg fikk den til å smake riktig, men etter et besøk på Bagels&Juice i helgen fikk jeg ånden over meg igjen, og prøvde med appelsinjuice som basis istedenfor yoghurt.

Namnam... Idag lagde jeg en stor porsjon, til jentungen og meg selv, med appelsinjuice, en banan, 2 egg (det skulle være litt "mat" i den), og en god neve av Smart Clubs frosne tropiske blanding.

Jeg skal prøve med lettmelk også. Yoghurt tror jeg ikke at jeg gjentar.

Hva består den frosne tropiske blandingen av? Fruktbiter eller juice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På OBS/Mega kan en få kjøpe 2 kg poser med frossen fruktblanding. Kjempebra til Smoothies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktbiter. Melon, papaya, mango, druer, ananas. Kanskje mer, men jeg kommer ikke på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktbiter. Melon, papaya, mango, druer, ananas. Kanskje mer, men jeg kommer ikke på det nå.

Hmmm.... Hørtes kjempegodt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Du kan sikkert lage det i en vanlig foodprocessor også, men jeg bruker blenderen på kjøkkenmaskina, den delen som ser ut som et litt stort litermål i glass.

Men over helga skal jeg kjøpe en mindre blender som kan stå på kjøkkenbenken hele tiden, maskina tar alt for stor plass.

Kan du gi meg beskjed når du har kjøpt en mindre blender type? Jeg vil gjerne vite om den er liten! For jeg har veldig liten plass. Den lille benken jeg har er nesten helt full allerede.

*Smoothie er godt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi meg beskjed når du har kjøpt en mindre blender type? Jeg vil gjerne vite om den er liten! For jeg har veldig liten plass. Den lille benken jeg har er nesten helt full allerede.

*Smoothie er godt*

http://www.jernia.no/page?id=2084

Jeg har blitt anbefalt den øverst til høyre her inne, den til 699,-, så jeg antar jeg går for den. Den ser lekker ut også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest catiki21

http://www.jernia.no/page?id=2084

Jeg har blitt anbefalt den øverst til høyre her inne, den til 699,-, så jeg antar jeg går for den. Den ser lekker ut også. :o)

Takk for ditt svar og at du forteller hva du ble anbefalt. Jeg fikk ikke det med meg så det er fint:)! Veldig fint desing på den du ble anbefalt da;)! Må ta en tur på butikken og sjekke blendere jeg også, savner smoothie!

*Jeg elsker det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ditt svar og at du forteller hva du ble anbefalt. Jeg fikk ikke det med meg så det er fint:)! Veldig fint desing på den du ble anbefalt da;)! Må ta en tur på butikken og sjekke blendere jeg også, savner smoothie!

*Jeg elsker det*

Det sies at de sikkert er rimeligere på Elkjøp enn på Jernia. For meg er det såpass tungvindt å komme meg på Elkjøp i forhold til Jernia at jeg gjerne betaler litt mer der.

Tenkte jeg skulle innom på tirsdag og shoppe. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det blir rart med melon. Og farris har jeg aldri vurdert å prøve.

Jeg bruker yoghurt (en eller annen type, varierer litt, enten vanilje eller en fruktyoghurt), evt. litt vaniljekesam hvis jeg har og yoghurten var uten vaniljesmak. Så 1/2-1 banan (avhengig av hvor stor jeg lager smoothien), og så frosne bær (evt. halvtint i mikroen). Bruker en god del bær, kanskje 2-4 dl. Enten skogsbær-blanding, eller bare jordbær eller bare bringebær, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catiki21

Det sies at de sikkert er rimeligere på Elkjøp enn på Jernia. For meg er det såpass tungvindt å komme meg på Elkjøp i forhold til Jernia at jeg gjerne betaler litt mer der.

Virkelig takk! Får vel sjekke nettsidene til de forskjellige butikkene. Det lønner vel sikkert for meg å ta elkjøp eller noe slikt, vet ikke hvor jernia er her jeg bor jeg:P! Du må komme tilbake med info hvis du finner noe billig og bra om du vil senere engang. Blir vel ikke på tirsdag at jeg kjøper det. Blir vel iløpet av februar tror jeg. Spørs helt anpå hvor lenge jeg holder ut uten smothie:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster 699 på elkjøp også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...