Gå til innhold

Noen som vil hjelpe å diagnostisere meg?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke søke meg til psykiater/psykolog riktig enda,har prøvd psyk.sykepleier en gang,og hun forsto meg virkelig IKKE,hørte ikke på hva jeg sa engang. Så,slik er jeg:

- sosialangst,jeg føler jeg mangler beskyttelse mot omverdenen,og blir veldig overfokusert på blikk/øyenkontakt,opptatt av å "se" og "virke" normal,og føler det synes på meg at jeg ikke er helt som alle andre. redd for hva andre tenker om meg,at jeg skal se gal/syk ut.

- sterke humørsvingninger hjemme,spesielt mot eldstesønnen som kan være hyper og ikke hører etter

- tiltaksløs,tar tid å komme igang,spesielt om kvelden når jeg er sliten. Somler med ting,gjør 10 ting av gangen,ustrukturert og ukonsentrert.

- Er ikke plaget med masse tanker,når jeg er alene går det stort sett veldig greit,bare at jeg har aldri noen god følelse inni meg,så lenge jeg kan huske (helt siden jeg var barn) har jeg hatt denne følelsen. Har hatt en oppvekst med en ustabil stefar som var som en tikkende bombe (ikke voldelig,men misbrukte søsteren min),og en nevrotisk mor som ikke taklet å snakke om ting. Vi skulle helst være søte og pene og høflige hele tiden. Og det VAR jeg også,helt til jeg ble tenåring. Fikk da et opprør med dop,og jeg har prøvd ut mye i en periode,bla hasj,ecstasy,amfetamin og endel LSD. Dette kan jo også ha gitt sine bivirkninger i ettertid:( Noen som vil hjelpe meg med en diagnose,eller en idè il hva som kunne hjelpe meg? Er veldig alternativ av meg,og åpen for slike metoder. Helst ikke medisiner,prøver nå på eget initiativ ut Johannesurt fra apoteket:)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Iliana78

18

• mann (ben69)

8

• Orio

4

• Frieda

4

Mest aktive i denne tråden

Neivel-ingen som tør å si noe? Håpløst tilfelle altså?;)

Det har nok noe med at det er vanskelig å lese innlegget ditt når du ikke bruker mellomrom mellom komma og neste ord og ingen avsnitt. Da blir det så slitsomt og irriterende å lese. Hvis innlegget blir litt mer luftig er det mer fristende å lese det. Bare som et lite tips :)

Det har nok noe med at det er vanskelig å lese innlegget ditt når du ikke bruker mellomrom mellom komma og neste ord og ingen avsnitt. Da blir det så slitsomt og irriterende å lese. Hvis innlegget blir litt mer luftig er det mer fristende å lese det. Bare som et lite tips :)

Ok,er det slike ting folk her inne henger seg opp i? Jeg satt det faktisk opp med avsnitt,der hvor du ser disse strekene som ser slik ut: -

Men det ble ikke slik når jeg la ut tråden. Beklager dette på det sterkeste,håper ikke jeg har forstyrret tankevirksomheten til noen her inne;) Var ikke meningen å påføre noen ekstra lidelser eller noe slikt altså,er bare ikke vant med å ferdes på slike sider som dette,så jeg kjenner ikke reglene:)

Ok,er det slike ting folk her inne henger seg opp i? Jeg satt det faktisk opp med avsnitt,der hvor du ser disse strekene som ser slik ut: -

Men det ble ikke slik når jeg la ut tråden. Beklager dette på det sterkeste,håper ikke jeg har forstyrret tankevirksomheten til noen her inne;) Var ikke meningen å påføre noen ekstra lidelser eller noe slikt altså,er bare ikke vant med å ferdes på slike sider som dette,så jeg kjenner ikke reglene:)

Når jeg tenker meg om,tror jeg ikke jeg vil at noen her inne skal prøve seg på å diagnostisere meg allikevel.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er meget vanskelig ut fra det du skriver. Sosial fobi kan være en aktuell diagnose. Om du har flere diagnoser, kan en ikke si ut fra disse opplysningene.

Det er et sunnhetstegn at brukerne ikke har forsøkt seg på diagnostisering.

Denne ufine kommentaren på et innlegg hvor noen søker hjelp, synes jeg virkelig du kunne latt være...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Denne ufine kommentaren på et innlegg hvor noen søker hjelp, synes jeg virkelig du kunne latt være...

Det er dessverre en sannhet at enkelte ikke får respons fordi de skriver på en måte som er særdeles tung å lese.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre brukerne til å gjøre innleggene mer lesevennlige ved å følge vanlige retningslinjer for bruk av tegn og avsnitt.

Når jeg tenker meg om,tror jeg ikke jeg vil at noen her inne skal prøve seg på å diagnostisere meg allikevel.

Synes virkelig Adriana kunne spart seg for den ufine kommentaren på innlegget ditt...

Å diagnostisere over internett tror jeg ingen leger/psyiater kan eller vil gjøre. Jeg synes i alle fall det er hyggelig med en ny bruker her, så jeg håper du blir med framover.

Det er dessverre en sannhet at enkelte ikke får respons fordi de skriver på en måte som er særdeles tung å lese.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre brukerne til å gjøre innleggene mer lesevennlige ved å følge vanlige retningslinjer for bruk av tegn og avsnitt.

Greit nok. Imidlertid er det et fakta at svært mange voksne sliter med rettskriving i våre dager. Søker man hjelp i et psykiatri-forum, er det vel neppe kritikk på rettskrivingen man håper å få som svar..

Synes virkelig Adriana kunne spart seg for den ufine kommentaren på innlegget ditt...

Å diagnostisere over internett tror jeg ingen leger/psyiater kan eller vil gjøre. Jeg synes i alle fall det er hyggelig med en ny bruker her, så jeg håper du blir med framover.

Jeg synes ikke kommentaren var ufin i det hele tatt. Det var jo bare et tips til å gjøre en tekst mer lesevennlig. For det _er_ slitsomt å lese en lang, sammenhengende tekst.

Velkommen til Iliana78! Håper du finner støtte her og ikke ble skremt pga dette :-)

Annonse

Tror kommentaren fra Adriana var vennlig ment.

Du er så avgjort velkommen til å skrive her, og for noen av oss er det altså slik at vi synes det er lettere å forholde oss til innlegg med avsnitt osv :-)

Takk for det Frieda:) Det var en litt overraskende respons på det første innlegget mitt her,ja. Og ang rettskrivningsproblemer har jeg IKKE det,fokuset her ble jo trukket mer i den retningen enn til hva innlegget faktisk handlet om. Jeg synes da innlegget er leselig,iallfall kan innholdet forstås om man legger godviljen til tror nå jeg.Vel,jeg ble ihvertfall ikke noe klokere av å legge ut dette her.

Jeg tror ikke dette er noe en henger seg så veldig opp i, eller at du har påført noen ekstra lidelse. Vi får da håpe at folk her inne klarer å la være å lese hvis det blir for vanskelig for dem, synes du ikke? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...