Gå til innhold

høyt stoffskifte


Gjest trøtt, men ikke skolelei.

Anbefalte innlegg

Har vært og testet meg, er ikke gravid. Testen var negativ. Men kan roacuttan gi utsatt menstruasjon? Er en uke siden jeg skulle hatt den. Hadde jeg vært det hadde jeg selvfølgelig avsluttet roacuttan kuren.

Jeg begynte med kuren før jeg hadde mistanke om at jeg var gravid.

Jeg er nok ikke så dum at jeg går bort og blir gravid når jeg går på en slik kur. Grunnen til at jeg trodde jeg var gravid, er fordi mensen alltid har kommet på samme dato, pluss minus en dag. Men nå er jeg en uke for sen. Sikkert jeg som bekymrer meg for hvor lavt stoffskiftet mitt er. :)

Går bare og teller dagene til jeg får svar på blodprøvene. Greier ikke å fungere lengre, mht studiene.

Pst - du vet at graviditetstester ikke alltid viser riktig når de er negative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trøtt, men ikke skolelei.

Du sier at du ikke er så dum at du går bort og blir gravid - men du var jo i tvil?

Du har lavt stoffskifte (som kan gi forstyrrlser i menstruasjonen). Men du bør vel kanskje vurdere å kutte roaccutankuren, og heller ta den senere, i og med at du har det så tøft på andre måter for tiden. Egentlig mest for å se om noe av det kan være bivirkninger av roaccutan. Men snakk med legen som skrev dette ut til deg først.

Lykke til. (Og skaff deg sikker prevensjon - hvis du ikke har det allerede.)

Har en følelse av at du angriper meg her.. Dette er ikke det diskusjonen dreier seg om. Spørsmålet mitt fra begynnelsen var om noen der ute har erfaring med lavt stoffskifte, ikke graviditet.

Jeg har sikker prevensjon, og ja, jeg brukte det da og. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har gått en uke over tiden. Men jeg har mye å tenke på nå, og bekymrer meg unødvendig, så derfor er den nok utsatt. Han var inne i meg uten at han kom, og det skjedde en gang, ikke i nærheten av eggløsning engang.

Jeg kommer uansett ikke til å beholde noe barn om det skulle være der. Jeg er midt i en studiesituasjon, og ham jeg var med har jeg ikke kontakt med lengre. Fant ut at han hadde ei annen på si, så jeg gjorde det slutt med ham. For så vidt kommer jeg til å ta abort uten å informere ham.

For deg er vel det og galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at du angriper meg her.. Dette er ikke det diskusjonen dreier seg om. Spørsmålet mitt fra begynnelsen var om noen der ute har erfaring med lavt stoffskifte, ikke graviditet.

Jeg har sikker prevensjon, og ja, jeg brukte det da og. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har gått en uke over tiden. Men jeg har mye å tenke på nå, og bekymrer meg unødvendig, så derfor er den nok utsatt. Han var inne i meg uten at han kom, og det skjedde en gang, ikke i nærheten av eggløsning engang.

Jeg kommer uansett ikke til å beholde noe barn om det skulle være der. Jeg er midt i en studiesituasjon, og ham jeg var med har jeg ikke kontakt med lengre. Fant ut at han hadde ei annen på si, så jeg gjorde det slutt med ham. For så vidt kommer jeg til å ta abort uten å informere ham.

For deg er vel det og galt??

Tja.Hvem angriper hvem.. Var i hvert fall ikke meningen å hakke på deg.

Var bare et forsøk på å fortelle deg at roaccutan er et stoff man skal bruke med forsiktighet. Og at det kan ha bivirkninger som ligner på de du beskriver, Utfra det du skrev virket det ikke som om du visste dette. (uten at jeg kan si at det er dette som er årsaken til dine plager. Man kan ha flere ting på en gang.)

Men, OK, skulle kanskje ikke vært så direkte.

-

Ønsker deg dog fortsatt lykke til . Håper du får det bedre snart.(med fare for fortsatt å bli feiltolket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trøtt, men ikke skolelei.

Tja.Hvem angriper hvem.. Var i hvert fall ikke meningen å hakke på deg.

Var bare et forsøk på å fortelle deg at roaccutan er et stoff man skal bruke med forsiktighet. Og at det kan ha bivirkninger som ligner på de du beskriver, Utfra det du skrev virket det ikke som om du visste dette. (uten at jeg kan si at det er dette som er årsaken til dine plager. Man kan ha flere ting på en gang.)

Men, OK, skulle kanskje ikke vært så direkte.

-

Ønsker deg dog fortsatt lykke til . Håper du får det bedre snart.(med fare for fortsatt å bli feiltolket)

Nei da, går greit det. Jeg vet at roaccutan er et sterkt middel, av mange beskrevet som rottegift. Legen min ville ikke gi meg dette, jeg har fått det fra en autorisert hudlege.

Hadde aldri brukt roaccutan hvis jeg ikke måtte, men jeg er veldig plaget med kviser som er veldig sjenerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trøtt, men ikke skolelei

Så flink du har vært i dag da:) Er svært stolt av deg:)

Synd du ikke fikk time, men flott at du fikk tatt blodprøvene. Fikk du bestemme selv hvilke prøver som skulle tas?

Et lite tips: nå som du er så dårlig blir du bare mer sliten av å gå på forelesningene....

Det du trenger er faktisk hvile. Prøv å hør på hva kroppen prøver å fortelle deg:) *vær snill mot deg selv*

Nå begynner det å spøke her.. Har fått svar på testene, og de var helt normale. Jeg har også tatt gravitest, men den var negativ. Blodtrykket mitt er normalt, jernlageret er også normalt. Hvorfor er jeg da så trøtt og kvalm?

Snakket med hudlegen min om roaccutan-kuren jeg bruker, hun sa at menstruasjon ikke blir utsatt pga roaccutan. Jeg har gått 10 dager på overtid, og testet negativt på graviditetstesten for en uke siden.

Skal ta en ny i morgen tidlig, den siste testen tok jeg på ettermiddagen, men det har jo ikke så mye å si, har det vel?

Var så kvalm i morges at jeg holdt på å kaste opp.

Dette er merkelig, noen som vet hva det kan være?

Går ikke på p-piller heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NurseNovel

Nå begynner det å spøke her.. Har fått svar på testene, og de var helt normale. Jeg har også tatt gravitest, men den var negativ. Blodtrykket mitt er normalt, jernlageret er også normalt. Hvorfor er jeg da så trøtt og kvalm?

Snakket med hudlegen min om roaccutan-kuren jeg bruker, hun sa at menstruasjon ikke blir utsatt pga roaccutan. Jeg har gått 10 dager på overtid, og testet negativt på graviditetstesten for en uke siden.

Skal ta en ny i morgen tidlig, den siste testen tok jeg på ettermiddagen, men det har jo ikke så mye å si, har det vel?

Var så kvalm i morges at jeg holdt på å kaste opp.

Dette er merkelig, noen som vet hva det kan være?

Går ikke på p-piller heller.

Veldig rart med tanke på at TSH var for høy forige gang du tok stoffskifteprøver og med tanke på arvelighet. Men har du svarene på de siste prøvene som ble tatt?

Men èn ting er sikkert: du føler deg ikke bra, og en eller annen årsak er det jo til det:)

Du må i hvert fall gå til legen og fortelle ham alt du har fortalt her, så blir det nok en løsning skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig rart med tanke på at TSH var for høy forige gang du tok stoffskifteprøver og med tanke på arvelighet. Men har du svarene på de siste prøvene som ble tatt?

Men èn ting er sikkert: du føler deg ikke bra, og en eller annen årsak er det jo til det:)

Du må i hvert fall gå til legen og fortelle ham alt du har fortalt her, så blir det nok en løsning skal du se:)

Ja, jeg fortalte legen at jeg sliter med trøtthet og kvalme. Tok en graviditetstest i går, og den var negativ. Kan umulig være gravid.

Sa til legen at jeg måtte få gjort noe med trøttheten og kvalmen. Men jeg fikk bare til svar at det ikke var noe å gjøre. Kan legge inn prøvesvarene her senere, legen sa at alt hadde stabilisert seg. Synes det er veldig rart. Mye mulig jeg må ta nye prøver hos min nye fastlege.

Ei venninne av meg nevnte at det er mulig jeg har sukkersyke, men ingen i familien har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest trøtt, men ikke skolelei

Veldig rart med tanke på at TSH var for høy forige gang du tok stoffskifteprøver og med tanke på arvelighet. Men har du svarene på de siste prøvene som ble tatt?

Men èn ting er sikkert: du føler deg ikke bra, og en eller annen årsak er det jo til det:)

Du må i hvert fall gå til legen og fortelle ham alt du har fortalt her, så blir det nok en løsning skal du se:)

Hei igjen.. Har vært hos den nye legen min, og tatt en masse(!) prøver, fylte 5 glass med blod..

Nå har jeg fått vite at flere av prøvene er positive, bl.a har jeg for høyt kolesterol, det ligger på 6.9 synes jeg å huske legesekretæren sa. Og nå har jeg fått innkalling fra sykehuset til gastrokirurgisk avdeling. Vet dette er mage/tarmavdeling, men hvorfor har jeg ikke fått snakke med legen før jeg har fått henvisning?

Han har henvist meg direkte uten å snakke med meg, og jeg tenker det må være noe alvorlig. :( Har lest litt på nettet, og sett flere beskriver at det er for høyt syrenivå/bakterienivå i magesekken. Har ikke time før i mai, sånt sett bra dersom det er den stygge, fæle slangen jeg skal svelge. Men skal innrømme at tanken om noe mer alvorlig, enn for mye syre, har streifet meg.

Har du noen formening om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...