Gjest mann24 Skrevet 2. mai 2001 Del Skrevet 2. mai 2001 Hei! Jeg er en mann på 24 som nylig har fått konstatert prostatitt. Legen ga meg en 40-dagers kur på Ciproxin. Men I tillegg sa han at det var svært uvisst hvorvidt kuren var til noen hjelp overhodet. Han kjente heller ikke til noen annen form for behandling eller forebyggende tiltak mot dette. Vil dette si at jeg ikke har noen garanti for noen gang å bli kvitt plagene, eller er det vanlig at prostatitt er lidelser som "kommer og går" (kronisk) uten at det er mulig å gjøre noe konkret med det? Hvis antibiotikaen evt. skulle hjelpe, hvor lang tid går det vanligvis i kuren før man merker tegn til endring i symptomene? På forhånd tusen takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 4. mai 2001 Del Skrevet 4. mai 2001 Om behandlingen hjelper, vil du merke det i løpet av 1-2 uker, men det kan lenger tid før du er helt bra. Men det er ikke alltid at det er bakterier som er årsaken til symptomer som ligner på prostatitt. Smerter i bekkenet kan ha andre årsaker - bl.a. smerter i muskler og leddbånd. Det kan også være smerter fra prostata som ikke skyldes bakterier. Det finnes også andre behandlinger enn antibiotika. Om du ikke har effekt etter denne kuren, er det tvilsomt om det har noen hensikt å starte på nye kurer - dersom det ikke blir påvist bakterier i urinen, i sædvæsken eller i sekret etter massasje av prostata. Noen går dessverre med "prostatitt"-smerter til og fra i flere år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.