Gå til innhold

Hvordan gikk det med Svanhild-saken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter at hun mistet ungene, begynnte hun å jobbe på sykehjemmet i Burfjord. Regner med at hun jobber der enda, og fester i helgene. Ikke så mye som skjer på sånne små plasser, så der er det "hæla i taket og tenna i tapeten" stort sett hver helg.

Svanhild virket ikke som verdens glupeste person. Men foreldrene er veldig greie. Rart at de ikke fikk omsorgen for barnebarna. Akkurat det er en skam!!

Etter at hun mistet ungene, begynnte hun å jobbe på sykehjemmet i Burfjord. Regner med at hun jobber der enda, og fester i helgene. Ikke så mye som skjer på sånne små plasser, så der er det "hæla i taket og tenna i tapeten" stort sett hver helg.

Svanhild virket ikke som verdens glupeste person. Men foreldrene er veldig greie. Rart at de ikke fikk omsorgen for barnebarna. Akkurat det er en skam!!

Har du dette fra sikre kilder eller er det bare svada?

Å kalle henne ikke den glupeste personen er greit, men det er flere enn hun som burde blitt fratatt barna om det er nettopp det å være GLUP som gir enn rett til å gå inn i et hjem og rive barna fra moren!

Gjest blåfrossen

Å kalle henne ikke den glupeste personen er greit, men det er flere enn hun som burde blitt fratatt barna om det er nettopp det å være GLUP som gir enn rett til å gå inn i et hjem og rive barna fra moren!

Det er aldri en ting alene som er avgjørende for Fylkesnemda å vedta en omsorgsovertakelse.

Verken når det kommer til overvektige barn eller 'dumme' foreldre.

Ettersom jeg selv har sett henne på jobb på sykehjemmet, så ja selvfølgelig "har jeg det fra sikre kilder".

Det med festinga stemmer også. Nå har hun jo ikke akkurat noen grunn til å være hjemme hver helg heller da...

Annonse

Ettersom jeg selv har sett henne på jobb på sykehjemmet, så ja selvfølgelig "har jeg det fra sikre kilder".

Det med festinga stemmer også. Nå har hun jo ikke akkurat noen grunn til å være hjemme hver helg heller da...

Usj, du høres ut som ei ekkel sladrekjerring, kanskje du burde iq-testes selv? ikke sikkert du er skikket til å ha barn vet du!:/

Jeg synes Svanhild virket normalt intelligent, og lurte på om hun hadde fått igjen barna sine. Håpet det gikk bra med henne og ungene.

Håper hun har støttespillere som hjelper henne slik at saken ikke blir glemt.

Gjest amtttue

Det er ikke bare EN ting, det at hun ikke er superglup, som gjorde at hun mistet omsorgsretten for barna. Det media hengte seg opp i, og laget en STOR sak om, var dette at det ble tatt en IQ-test under utredningen.

En IQ-test alene fratar deg ikke omsorg for barna dine, men den faktiske omsorgsevnen din. I Svanhild sin sak var det prøvd flere tiltak og ingen hadde nyttet, omsorgsevnen hennes er rett og slett for dårlig.

Denne saken hadde vi som eks. på skolen på hvordan media vrir ting til at barnevernet er så skummel og slem, men de er bundet av taushetsplikten i slike saker!

Det er ikke bare EN ting, det at hun ikke er superglup, som gjorde at hun mistet omsorgsretten for barna. Det media hengte seg opp i, og laget en STOR sak om, var dette at det ble tatt en IQ-test under utredningen.

En IQ-test alene fratar deg ikke omsorg for barna dine, men den faktiske omsorgsevnen din. I Svanhild sin sak var det prøvd flere tiltak og ingen hadde nyttet, omsorgsevnen hennes er rett og slett for dårlig.

Denne saken hadde vi som eks. på skolen på hvordan media vrir ting til at barnevernet er så skummel og slem, men de er bundet av taushetsplikten i slike saker!

Så hvorfor kunne hun ikke dele foreldreretten med forelderene?

Isteden for å få satt vekk ungene helt?

Det jeg igrunnen reagerte på her, var måten "sladdrehønen" uttalte seg i innlegget sitt, med å skrive at hun flyr på byen og har hæla i taket!

Det ER tross alt en privat person, og det har vi snakket masse om her inne at Uthenging av navngitte personer liker vi dårlig!

Uansett, syntes jeg at dette er uthenging av en PRIVAT person på nettet, så jeg reagerte bare på det!

Så hvorfor kunne hun ikke dele foreldreretten med forelderene?

Isteden for å få satt vekk ungene helt?

Det jeg igrunnen reagerte på her, var måten "sladdrehønen" uttalte seg i innlegget sitt, med å skrive at hun flyr på byen og har hæla i taket!

Det ER tross alt en privat person, og det har vi snakket masse om her inne at Uthenging av navngitte personer liker vi dårlig!

Jeg spurte ikke for at noen skulle benytte anledningen til å uttale seg negativt om henne, men jeg burde ant at det skjedde. Sukk!

Annonse

Usj, du høres ut som ei ekkel sladrekjerring, kanskje du burde iq-testes selv? ikke sikkert du er skikket til å ha barn vet du!:/

Jeg synes Svanhild virket normalt intelligent, og lurte på om hun hadde fått igjen barna sine. Håpet det gikk bra med henne og ungene.

Ja, du får pusse barnevernet på meg.

Når du spør får du svar. Men unnskyld for at jeg svarte da.

Glemte en ting: Du synes Svanhild virket normal??

Mener du at det er normalt og være sammen med en narkoman og gi ungene en utrygg tilværelse? Hun flyttet faktisk ikke fra barnefaren før hun fikk kniven på strupen fra barnevernet. Og hva gjorde hun så? Jo hun flyttet til reisa sammen med en 3 barnsfar som hun var kortvarig kjæreste med.

Ja, nå blir jeg beskyldt for å slarve igjen. Men dette stod det jo om i avisene.

En normalt oppegående person gjør ikke sånt.

Gjest morentilfire

Ja, jeg husker de ressurssterke foreldrene. Synd at barna mistet nærhet til besteforeldre samtidig som de mistet moren.

I USA har de sett at det går dårlig med barn i fosterhjem, og er begynt å etterlyse biologisk familie for å etablere relasjoner.

Jeg spurte ikke for at noen skulle benytte anledningen til å uttale seg negativt om henne, men jeg burde ant at det skjedde. Sukk!

Dersom du ønsker å få dette innlegget fjernet av webmaster, så be om det på webmaster-forum (med link til dette innlegget). Det vil i alle fall kunne redusere skade-omfanget for den/de det gjelder.

Ja, jeg husker de ressurssterke foreldrene. Synd at barna mistet nærhet til besteforeldre samtidig som de mistet moren.

I USA har de sett at det går dårlig med barn i fosterhjem, og er begynt å etterlyse biologisk familie for å etablere relasjoner.

Synd at de ikke tenkte på det i denne saken! Jeg tror det ville vært til ungenes beste å få vokst opp hos besteforeldrene.

Fosterfamilie kan aldri bli det samme som biologisk familie. For man hører ikke til der. Selv om fosterforeldrene har de beste intensjoner, har de jo familie som ikke klarer å innlemme fosterbarnet som et ekte familiemedlem. Sånn er det bare.

• 9 år senere...
Den ‎21‎.‎01‎.‎2007 at 21.42, Gjest poohs skrev:

Hun som ble fratatt barna sine.

Noen som vet?

Noen som husker alle DOL-trådene om denne saken i 2003? 

Det er en oppfølger i Dagbladets lørdagsmagasin i dag.  På nett må man ha Dagbladet Pluss: http://www.dagbladet.no/2016/04/09/magasinet/pluss/kjerlighet/mor/barn/43786241/

Denne "hvordan gikk det"-tråden er nesten ti år gammel.  Det påstås at hun hadde et kortvarig forhold til en ny kjæreste med barn, det stemmer visst ikke at det var så kortvarig, de har vært gift i ti år nå.

13 minutter siden, laban skrev:

Noen som husker alle DOL-trådene om denne saken i 2003? 

Det er en oppfølger i Dagbladets lørdagsmagasin i dag.  På nett må man ha Dagbladet Pluss: http://www.dagbladet.no/2016/04/09/magasinet/pluss/kjerlighet/mor/barn/43786241/

Denne "hvordan gikk det"-tråden er nesten ti år gammel.  Det påstås at hun hadde et kortvarig forhold til en ny kjæreste med barn, det stemmer visst ikke at det var så kortvarig, de har vært gift i ti år nå.

Jeg husker at jeg var opptatt av Svanhild-saken. Var interessant å lese om hvordan det har gått. Jeg husker jeg var opptatt av hvorfor barnevernet ikke forsøkte å få besteforeldrene til å være fosterhjem, og det tenker jeg nok fortsatt. I årene som har gått siden denne saken, så har man i økende grad fokusert på at det skal vurderes om det er mulig å finne fosterhjem i barnas storfamilie eller øvrig nettverk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...