Arne3145 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg har hatt en Mycoplasma lungebetennelse. Gikk på penicillin. Begynte rolig å trene etter 3 uker. Har nå gått 7 uker men fortsatt sår i lunge med noe slim. Hva kan gjøres for å hindre dette og implikasjoner for trening. Jeg trener 10-12 timer i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Mykoplasmalungebetennelse kan noen ganger gi plager i både uker og mndr. i etterkant. Dette selv om man har blitt antibiotikabehandlet. Vanlig penicillin hjelper ikke, dette i motsetning til såkalte macrolider som f. eks. Abboticin, Klacid o.a. Etter det akutte forløpet kan noen bli astmatiske og dette kan f. eks. ved fysisk aktivitet gi symptomer som hoste med sliming og dårligere pustekapasitet. Når dette har vart så lenge, synes jeg du bør ta en ny sjekk hos legen. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.