Jorunn Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I forbindelse med at jeg bestemte meg for å gå ned i vekt og dermed gjøre et mer forpliktende forsøk har jeg begynt å trene mer. Har i 1,5 år trent pilates 1 gang i uken, men fikk i begynnelsen av desember en crosstrainer hvor jeg bruker å trene programene(P). Startet å trene på den 2 ganger i uken i ca 20-30 min (4-6xP). Trener nå 3 ganger i uken + pilates, hvor jeg går 10xP og har gått ned tiden som jeg bruker på disse 10 repetisjonene av P (= 16km), fra ca 50-55 min til ca 40-42 min. Er usikker på om jeg skal forsette å presse tiden ned eller om det kan være fornuftig å roe tempoet og heller øke treningsøkten med 2-4 repetisjoner til? Har liten erfaring med slik trening og hvordan legge opp løpet videre medhensyn til å få maks uttelling i forhold til vektnedgang og bedre kondis. Kommer til å legge til litt styrketrening i løpet av de neste ukene, må bare få satt opp et program for rygg og skuldre først av kiropraktoren først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animatora Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Hei Jorunn, det var en litt komplisert beskrivelse av din treningsuke du hadde i ditt innlegg, men jeg vil prøve å svare så godt jeg kan ut i fra de forutsetninger jeg har. Jeg har i mange år hatt en veldig analytisk tilnærming til hvordan jeg skulle trene, og hvor ofte, hvor jeg har vært meget grundig med å telle kalorier, spise riktig mengde karbohydrater, proteiner, fett osv. Jeg er kommet frem til at de metoder for vekttap som kanskje fungerer for mange andre, ikke fungerer på meg. For min del har det vært nødvendig å fokusere på å redusere mengden av trening for å oppnå vekttap. Dvs, heller fokusere på å spise mindre og flere proteinrike måltider per dag. Mht vekttap er det viktig at du ikke går og er sulten, men at du alltid har et eple eller noe i vesken som gjør at du ikke kommer til å få for mye mat i hvert måltid. Mange tenker at de må trene og trene og trene for å gå ned i vekt, men med det resultat at deres appetitt går så meget opp, at de ikke kan regulere balansen mellom energi forbruk og inntak. Ved å redusere min treningsmengde til max et par timer i uken, har det blitt lettere for meg å styre min apetitt. Det er slett ikke sikkert at ditt problem ligger her overhodet, men hvis du kan finne noe fornuft i hva jeg sier, ja, så er det jo topp. Lykke til med din trening og ditt vekttap, du virker målrettet nok til å klare det fint:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.