Gjest South Beach-berta Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ramla over en sjokkrosa bok om South Beach-dietten på Narvesen for ett år eller to siden. Skjønte straks at dette var noe ala Fedon Lindberg, og jeg bestemte meg for å prøve. Fulgte den ikke slavisk på mengde, men på innhold av mat. Det er 3 faser - en streng på 14 dager, deretter en fase som varer til du har gått ned det du vil gå ned, og en tredje som i teorien skal vare resten av livet. Dette er kuren for de utolmodige.... man går raskt ned i vekt. Og ikke ved å sulte og ødelegge forbrenninga - heller tvert i mot. Masse mat og mange måltider. Men som med alle kurer kan man jo ikke hoppe tilbake til gamle kostvaner og tro at vekta skal holde. Nei, flesket kommer fort på plass igjen når jeg har inntatt vanlig kost og snop, kaker og snacks igjen... Derfor må jeg ta en runde i ny og ne og "ta bort det som henger over kanten". Nå holder jeg på for tredje gang, og er overrasket over hvor fort bilringen minker. Har faktisk gått ned 2,7 kg på 1 1/2 uke... En av de store fordelene med denne dietten er at den så lett kan kombineres med maten resten av familien spiser. Jeg spiser kjøttet/fisken og grønnsakene, og så hopper jeg over risen, potetene eller spaghettien som resten av familien spiser. I fase 2 kan jeg forresten spise litt sånt jeg også, bare ikke nå når jeg er i fase en. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg bare lurer egentlig Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til middag ser jeg ikke noe problem i å kutte ut karbohydrater. Men hva spiser man til frokost når man går på en lav-karbo diett? Man kan jo ikke spise brødmat? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til middag ser jeg ikke noe problem i å kutte ut karbohydrater. Men hva spiser man til frokost når man går på en lav-karbo diett? Man kan jo ikke spise brødmat? Når jeg trenger å gå ned noen kilo, bruker jeg nesten samme metode. Dvs, jeg kutter ut karbohydrater. Klart det er et problem i forhold til frokost og lunch, spesielt når man er i jobb. Jeg kombinerer med cambridgekur, tar dette som frokost og lunch. Enkelt og greit. Ellers spiser jeg kjøtt og fisk, stort sett rene produkter. Jeg er forsiktig etter en slik kur, og går ikke opp i vekt igjen. Faren er jo at en går rett tilbake til kaker og mye karbohydrater, men er en forsiktig i ettertid, går det greit. Må også si at jeg trener mye styrketrening, og opplever ikke å tape muskelmasse ved å ta av noen kilo på denne måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest South Beach-berta Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Til middag ser jeg ikke noe problem i å kutte ut karbohydrater. Men hva spiser man til frokost når man går på en lav-karbo diett? Man kan jo ikke spise brødmat? Er enig i at frokosten kan være et problem, særlig i den strengeste fasen. Da spiser jeg eks. stekt egg på salat, stekt mager bacon (eller mager pølse), tomatbønner og kanskje et egg. Paier uten paibunn (oppskrift i boka) - disse kan varieres i det uendelige. Lager ferdig og varmer i microen. I fase 2 går det greiere. Da er det greit med Youplait-yoghurt, frukt smooties, havregrøt, branflakes m.m. Heldigvis finnes det flere bøker på markedet - kjøp, og få ideer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeaNoor Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Er enig i at frokosten kan være et problem, særlig i den strengeste fasen. Da spiser jeg eks. stekt egg på salat, stekt mager bacon (eller mager pølse), tomatbønner og kanskje et egg. Paier uten paibunn (oppskrift i boka) - disse kan varieres i det uendelige. Lager ferdig og varmer i microen. I fase 2 går det greiere. Da er det greit med Youplait-yoghurt, frukt smooties, havregrøt, branflakes m.m. Heldigvis finnes det flere bøker på markedet - kjøp, og få ideer. Er det denne du har? http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255&rom=MP 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest South Beach-berta Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Er det denne du har? http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1671255&rom=MP Ja, det er denne. I tillegg har jeg kokeboka til Lindberg, og et par bøker jeg kjøpte på salg: Denne: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2339027&rom=MP og ei bok som heter "Lavkarbomat på få minutter". En trenger jo egentlig ikke alle disse bøkene, men jeg elsker kokebøker, og det er artig å leite etter nye gode oppskrifter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.