Gå til innhold

Overvektige er ekstremt hårsåre!

Gjest flisespikker

Anbefalte innlegg

Gjest flisespikker

Hvorfor er folk som er overvektige så sinnsykt hårsåre?

Det er ikke mulig å komme med en liten kommentar uten at folk går rett i forsvar. Jeg må bare le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sammfunnskritiker

At folk med fedme er mer hårsåre en andre, er ikke vitenskapelig bevist. Dersom du syns du møter mange mennesker med overvekt som er hårsåre, tenker jeg det kan ha vell så mye med måten du ordlegger deg på. Rett og slett med folkeskikk, takt og tone og gjøre.

Personlig blir jeg litt sur dersom folk, henger seg opp i fysiske egenskaper hos meg i settinger der det er helt urelevant om jeg er slik eller sånn.

F. eks har kroppsvekten min lite med hvordan jeg legger opp og presenterer forelesningen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisespikker

At folk med fedme er mer hårsåre en andre, er ikke vitenskapelig bevist. Dersom du syns du møter mange mennesker med overvekt som er hårsåre, tenker jeg det kan ha vell så mye med måten du ordlegger deg på. Rett og slett med folkeskikk, takt og tone og gjøre.

Personlig blir jeg litt sur dersom folk, henger seg opp i fysiske egenskaper hos meg i settinger der det er helt urelevant om jeg er slik eller sånn.

F. eks har kroppsvekten min lite med hvordan jeg legger opp og presenterer forelesningen min.

De er hårsåre når det gjelder sin egen overvekt. De har mange unnskyldninger, og forklaringer på hvorfor de ikke går ned i vekt, eller hvorfor de ikke kan bevege seg, hvorfor ditt og hvorfor datt. De går ofte rett i forsvar. Overvektige kommenterer oftere maten de spiser og får servert. masse med unnskyldninger om ditt og datt. For lite smør, for mye smør osv. osv. Dette er fakta, blant kollegaer og venner. Folk som har en normalvekt, snakker ikke om maten inneholder ditt eller datt. De spiser og kommenterer heller om maten smakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

Det kommer vel an på hvordan kommentaren oppfattes.

Olga70, som spurte om hvorfor de som er veldig overvektige lot det gå så langt, fikk respons uten at noen kom i forsvar eller ble hårsåre. Spørsmålet hennes kan nok være litt sårt å svare på, men folk gjorde det likevel.

Legger du ut en kommentar som kan oppfattes som nedlatende eller frekk, kan du vel regne med at folk reagerer på en negativ måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clue1365380406

De er hårsåre når det gjelder sin egen overvekt. De har mange unnskyldninger, og forklaringer på hvorfor de ikke går ned i vekt, eller hvorfor de ikke kan bevege seg, hvorfor ditt og hvorfor datt. De går ofte rett i forsvar. Overvektige kommenterer oftere maten de spiser og får servert. masse med unnskyldninger om ditt og datt. For lite smør, for mye smør osv. osv. Dette er fakta, blant kollegaer og venner. Folk som har en normalvekt, snakker ikke om maten inneholder ditt eller datt. De spiser og kommenterer heller om maten smakte.

Jeg tror mange overvektige sliter med dårlig samvittighet for overvekten sin, nettopp pga andre menneskers reaksjoner, og samfunnets fokus på det perfekte utseendet. I tillegg kommer helseaspektet, som det fokuseres mer og mer på.

Eller kanskje det nettopp er pga fokuset på overvekt, at de som er overvektige føler at de må forsvare seg, forklare osv.

Uansett, folk som har dårlig samvittighet for noe, eller føler at andre til stadighet fokuserer på feil ved dem, vil nok fort komme i forsvar, enten det gjelder overvekt eller andre ting.

Du har sikkert noe du kommer i forsvar for selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bik bok

Det kommer vel an på hvordan kommentaren oppfattes.

Olga70, som spurte om hvorfor de som er veldig overvektige lot det gå så langt, fikk respons uten at noen kom i forsvar eller ble hårsåre. Spørsmålet hennes kan nok være litt sårt å svare på, men folk gjorde det likevel.

Legger du ut en kommentar som kan oppfattes som nedlatende eller frekk, kan du vel regne med at folk reagerer på en negativ måte.

Overvekt er ett ganske vanskelig å snakke om, uten at noen føler seg støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sammfunnskritiker

altså hårsår betyr at fete eller overvektige kommentarer næringsinnholdet i mat? Joà en flott definisjon på hårsår det der.

Jeg syns ikke du reflekterer så godt rundt utsagnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellig. Flott for deg at du synes slanking og kosthold er så vanvittig enkelt.

I teorien også så er det veldig enkelt å bare spise det og det og å i tillegg trene. Mem i praksis er det ikke alltid så lett.

Synes du skal gå på rusforumet også å fortelle de hvor utrolige patetiske og teite de er som sutrerer over hvor vanskelig det er å slutte å bruke narkotika.Det er jo bare å slutte ikke sant.

Og det er jo bare å spise sunt og trene. Likevel så sliter veldig mange med det .Og slankeindustrien er big buisness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg. Vi overvektige takler utrolig mange kommentarer og blikk uten å si noe tilbake.

Jeg vil tro at alle har sine såre punkter. Det å kommentere maten må jeg si jeg har opplevd mange flere normalvektige gjøre. Og med normalvektige mener jeg de som synes de er skikkelig tykke fordi de veier 2-3 kg mer enn de egentlig vil. Disse kommenterer maten, klærne osv. til det kjedsommelige.

Vi overvektige har heller en tendens til ikke å ha fokus på maten, klærne osv. Det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Det jeg blir litt hårsår av er at man må føle hat over seg selv og kiloene sine. Man har ikke lov i samfunnet vårt å si, jeg er fornøyd med meg selv tross noen kilo for mye. Etter at jeg tillot meg å bli glad i meg selv og synest at jeg er ei grei jente, så har jeg greid å gå ned masse. Jeg er ikke den verdiløse jenta lenger, jeg har funnet styrken i meg selv. Jeg har til nå gått ned 30kilo og skal ned minst 20 til. Jeg er ikke på slankekur, jeg har funnet min måte å leve på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg blir litt hårsår av er at man må føle hat over seg selv og kiloene sine. Man har ikke lov i samfunnet vårt å si, jeg er fornøyd med meg selv tross noen kilo for mye. Etter at jeg tillot meg å bli glad i meg selv og synest at jeg er ei grei jente, så har jeg greid å gå ned masse. Jeg er ikke den verdiløse jenta lenger, jeg har funnet styrken i meg selv. Jeg har til nå gått ned 30kilo og skal ned minst 20 til. Jeg er ikke på slankekur, jeg har funnet min måte å leve på.

Veldig enig med deg.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1185144.ece

Å bli glad i seg selv og sin egen kropp som den er nå er egentlig en forutsetning for å ville behandle den bra med sunt kosthold og trening..Kanskje det er derfor så mange går opp i vekt igjen. At de finner ut at selvbilde ble ikke bedre bare de gikk ned noen kg eller livet så veldig annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Veldig enig med deg.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1185144.ece

Å bli glad i seg selv og sin egen kropp som den er nå er egentlig en forutsetning for å ville behandle den bra med sunt kosthold og trening..Kanskje det er derfor så mange går opp i vekt igjen. At de finner ut at selvbilde ble ikke bedre bare de gikk ned noen kg eller livet så veldig annerledes?

Det er godt mulig, for man må komme til bunns i årsaken til at man har vektproblemer før man greier å holde seg der. Lett å falle tilbake til gamle synder etterpå. Jeg vet fortsatt ikke hva det er som gjør at jeg f.eks ikke kan ha noe søtt i skapet hjemme. Jeg burde trene på det, men jeg unngår heller å utsette meg for fristelsen. Så tror jeg at man må finne en indre styrke og slanke seg for seg selv og sin helse. Hjelper ikke så mye at man slanker seg for å slippe fordømmende folk og andre. Det er ikke de andre som må stå over fristelser og bære de ekstra kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig, for man må komme til bunns i årsaken til at man har vektproblemer før man greier å holde seg der. Lett å falle tilbake til gamle synder etterpå. Jeg vet fortsatt ikke hva det er som gjør at jeg f.eks ikke kan ha noe søtt i skapet hjemme. Jeg burde trene på det, men jeg unngår heller å utsette meg for fristelsen. Så tror jeg at man må finne en indre styrke og slanke seg for seg selv og sin helse. Hjelper ikke så mye at man slanker seg for å slippe fordømmende folk og andre. Det er ikke de andre som må stå over fristelser og bære de ekstra kiloene.

.

Det å på en måte akseptere at man er tykk betyr ikke alltid at man elsker kroppen sin og synes man er flott og at man ikke vil gå ned i vekt.. Men det er nok av de som lar kroppsbilde sitt og selvbilde gå hånd i handske. At de tillegger seg selv masse negative egenskaper , mindreverdighet,håpløshet,uatrakktiv , ikke elskbar alt i egenskap bare av at de veier for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Tull & tøys! Det er da vel ingen som er så opptatt av vekt, næringsinnhold og mat som slanke kvinner - og som snakker HØYT om det.

Du har en slektning inne på adopsjonsforum forresten - som på generelt, udokumentert grunnlag hevder at adoptivforeldre generelt er mer hårsåre enn andre.

Hvorfor folk som åpenbart verken har noe på vektmestring eller adopsjon å gjøre føler sånn trang til å gå inn på de foraene for å provosere og såre de som faktisk hører hjemme der, forundrer meg.

"Hvorfor finnes det så mange idioter og ondsinnete mennesker i verden" er et spørsmål jeg synes er mye mer interessant å få besvart. Jeg er helt sikker på at du kunne opplyst meg om det hvis du ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milliee

Folk som synes at andre er hårsåre, er forbløffende ofte uten sosiale antenner selv - derav reaksjonene de møter.

godt sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viljesterk

Det er ikke uten grunn at noen er overvektige. Noen spiser for å ta bort en "psyksik smerte". Når de spiser så føler de seg bedre en kort stund etterpå. Dette kan så bli en avhengighet på lik linje med alkoholisme. Det krevst sterk vilje for å endre spisevanene. At de er sårbare er ikke så rart i vårt kroppsfikserte samfunn, lett da og føle seg som en skikkelig taper. Dessuten er de kanskje også sårbare fordi de ikke har det så lett psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...