Clue1365380406 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hva er normal fettprosent for slanke damer? Altså jenter som er normalt slanke, og ikke har særlig grad av fett på kroppen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bik bok Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 De har en fett prosent på rundt 25, alt innen for 21-33 prosent er innen for normal vekt. Dette gjelder for kvinner opp til ca. 40 år. Alt under 21 grenser vel til å være farlig. det er mange tynne mennesker som har en alt for høy fettprosent, da de ofte er veldig utrente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 De har en fett prosent på rundt 25, alt innen for 21-33 prosent er innen for normal vekt. Dette gjelder for kvinner opp til ca. 40 år. Alt under 21 grenser vel til å være farlig. det er mange tynne mennesker som har en alt for høy fettprosent, da de ofte er veldig utrente. Takk for svar:) Jeg har en vekt som viser at min fettprosent er 32, og lurer på om vekta måler feil... Jeg er godt trent, med mer muskelmasse enn de fleste, og slank. Går jeg ned 3-4 kilo, blir jeg TYNN. Så hvordan måler man fettprosenten for at den skal bli rett? Vet du noe om det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathrine Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Takk for svar:) Jeg har en vekt som viser at min fettprosent er 32, og lurer på om vekta måler feil... Jeg er godt trent, med mer muskelmasse enn de fleste, og slank. Går jeg ned 3-4 kilo, blir jeg TYNN. Så hvordan måler man fettprosenten for at den skal bli rett? Vet du noe om det? Fettprosenten kan du få målt på de fleste treningssenter. Hvis du ikke er medlem må du betale noen kroner for å få det gjort. Du kan også gjøre det selv ved hjelp av en "fettkaliper", som denne her f.eks.: http://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=5 (beklager, kan ikke å sette inn linker...) Når det gjelder baderomsvekter som måler fettprosent er de kjent for å være veeeeldig unøyaktige. Tester har vist at de kan vise opptil 200% feil! Synd men sant... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bik bok Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Takk for svar:) Jeg har en vekt som viser at min fettprosent er 32, og lurer på om vekta måler feil... Jeg er godt trent, med mer muskelmasse enn de fleste, og slank. Går jeg ned 3-4 kilo, blir jeg TYNN. Så hvordan måler man fettprosenten for at den skal bli rett? Vet du noe om det? En skal måle på Biceps - Triceps - Rygg - Mage . Du skal måle størrelsen på hudfold i mm. Jeg har også en fett prosent på ca. 32, og jeg er høy og veltrent. Dvs. at jeg er ikke særlig slapp noen steder, men jeg har ikke vaskebrett heller da. Jeg tror ikke min fettprosent ville gått særlig mye ned hvis jeg går ned i vekt. Jeg er 180 høy, og veier 65 kg. Ingen tung beinbygning, men langlemmet, om en kan kalle det det. Personlig blir det med fettprosent uviktig for meg, da jeg selv ser at kroppen er akkurat passe tynn og stram. jeg er 39 år og trener 3-4 ganger i uken, vekten har holdt seg stabil de siste 20 årene, men jeg trener mere nå enn tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Fettprosenten kan du få målt på de fleste treningssenter. Hvis du ikke er medlem må du betale noen kroner for å få det gjort. Du kan også gjøre det selv ved hjelp av en "fettkaliper", som denne her f.eks.: http://www.tn.no/shop/produkter.aspx?id=5 (beklager, kan ikke å sette inn linker...) Når det gjelder baderomsvekter som måler fettprosent er de kjent for å være veeeeldig unøyaktige. Tester har vist at de kan vise opptil 200% feil! Synd men sant... He he, ja jeg hadde en mistanke om det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 En skal måle på Biceps - Triceps - Rygg - Mage . Du skal måle størrelsen på hudfold i mm. Jeg har også en fett prosent på ca. 32, og jeg er høy og veltrent. Dvs. at jeg er ikke særlig slapp noen steder, men jeg har ikke vaskebrett heller da. Jeg tror ikke min fettprosent ville gått særlig mye ned hvis jeg går ned i vekt. Jeg er 180 høy, og veier 65 kg. Ingen tung beinbygning, men langlemmet, om en kan kalle det det. Personlig blir det med fettprosent uviktig for meg, da jeg selv ser at kroppen er akkurat passe tynn og stram. jeg er 39 år og trener 3-4 ganger i uken, vekten har holdt seg stabil de siste 20 årene, men jeg trener mere nå enn tidligere. Ja, da blir nok ikke badevekta riktig måleinstrument:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Vet ikke helt om jeg er normalt slank, men jeg innbiller meg det. Jeg er IKKE tynn. 58 kilo og 164 høy. Har en del muskler ettersom jeg trener styrke. Jeg har en fettprosent på ca. 23. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fridalida Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Takk for svar:) Jeg har en vekt som viser at min fettprosent er 32, og lurer på om vekta måler feil... Jeg er godt trent, med mer muskelmasse enn de fleste, og slank. Går jeg ned 3-4 kilo, blir jeg TYNN. Så hvordan måler man fettprosenten for at den skal bli rett? Vet du noe om det? Har du en vekt som måler fettprosent? Det tror jeg ikke blir riktig. Jeg vet at Grete Roede måler det med en sånn "dings" som måler fett og muskler i "biceps- området". For ikke så lenge siden, var jeg på full scanning i forbindelse med test av benskjørhet (som jeg ikke har/er), og da målte de fettprosenten samtidig. Husker ikke hva den var, dessverre, siden den var "riktig" hang jeg meg ikke opp i den. Full-scanning er det ikke mange som driver med, men det høres rart ut at fettprosenten kan måles med en vanlig vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Har du en vekt som måler fettprosent? Det tror jeg ikke blir riktig. Jeg vet at Grete Roede måler det med en sånn "dings" som måler fett og muskler i "biceps- området". For ikke så lenge siden, var jeg på full scanning i forbindelse med test av benskjørhet (som jeg ikke har/er), og da målte de fettprosenten samtidig. Husker ikke hva den var, dessverre, siden den var "riktig" hang jeg meg ikke opp i den. Full-scanning er det ikke mange som driver med, men det høres rart ut at fettprosenten kan måles med en vanlig vekt. De har sluttet med å måle fettprosenten på Grete Roede kurs. Er vel 2 år siden de sluttet med det, om jeg ikke tar helt feil. Det ble for unøyktig, derfor sluttet de visst med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Har du en vekt som måler fettprosent? Det tror jeg ikke blir riktig. Jeg vet at Grete Roede måler det med en sånn "dings" som måler fett og muskler i "biceps- området". For ikke så lenge siden, var jeg på full scanning i forbindelse med test av benskjørhet (som jeg ikke har/er), og da målte de fettprosenten samtidig. Husker ikke hva den var, dessverre, siden den var "riktig" hang jeg meg ikke opp i den. Full-scanning er det ikke mange som driver med, men det høres rart ut at fettprosenten kan måles med en vanlig vekt. Jada, vekta måler både fettprosent, muskelmasse og vanninnhold i kroppen....men jeg tror ikke den er rett, nei. Likevel får en en viss indikasjon på om fettprosenten går opp eller ned, samme med muskelmassen, ettersom jeg ser endringene der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fridalida Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 De har sluttet med å måle fettprosenten på Grete Roede kurs. Er vel 2 år siden de sluttet med det, om jeg ikke tar helt feil. Det ble for unøyktig, derfor sluttet de visst med det. Det visste jeg ikke. Er noen år siden jeg gikk på mitt siste GR-kurs, og skal aldri dit igjen Heldigvis! Takk for oppdatering! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.