Gå til innhold

Hva er din BMI?

Gjest Flystripa

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac

BMI er bare tull!!! Tar ikke hensyn til at muskler veier mye mer enn fett.

Mange overvektige reagerer med vantro når de begynner å trene og går opp i vekt! Det er pga at fjærlett fett omdannes til tunge muskler. Vektnedgang kommer først etter en stund.

Nei, BMI er ikke noe å bry seg om. Jeg vet ikke engang hvordan jeg regner det ut, men er ca 167 høy og veier omtrent 67 kg.

Din BMI (Body Mass Index) er 24,02 og det innebærer at du er normalvektig. Om du ligger nærmere 25 enn 20 i BMI kan du, for å øke ditt velbefinnende, kvitte deg med et par kilo med hjelp fra Vektklubb.no. Men fremfor alt - Vektklubb.no kan hjelpe deg å beholde den vekten du har. Men husk, du er normalvektig og det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. Lykke til!

Utregning gjøres via linken som fulgte i trådstarten :)

Det er hvordan en selv ser seg og føler seg som teller så lenge man ikke har et forvrengt syn på seg selv, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

2

• tusseline

2

• Piraye

2

• dolores83

2

Din BMI (Body Mass Index) er 24,02 og det innebærer at du er normalvektig. Om du ligger nærmere 25 enn 20 i BMI kan du, for å øke ditt velbefinnende, kvitte deg med et par kilo med hjelp fra Vektklubb.no. Men fremfor alt - Vektklubb.no kan hjelpe deg å beholde den vekten du har. Men husk, du er normalvektig og det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. Lykke til!

Utregning gjøres via linken som fulgte i trådstarten :)

Det er hvordan en selv ser seg og føler seg som teller så lenge man ikke har et forvrengt syn på seg selv, mener jeg :)

Det har du rett i. 24,02, ja. Da vet jeg det. Trives med tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24,92

men jeg skal ikke skjerpe meg.

jeg har kg på de rette plassene (stort sett) og jeg er slank. Folk sier faktisk til meg "åssen greier du spise så mye når du er så tynn?"

dessuten har jeg str 75 E i bh str:)

Hey-hey....! Jeg har 70D - og er i grunnen veldig fornyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

He, he - morsomt at det bare er de med BMI innenfor det normale som har svart :)

Min er laaaaaaangt utenfor det normale. Men jeg går stadig nedover.

Det er deg jeg beundrer mest her! Du har pågangsmot, er standhaftig, har fått ræva i gir og trener og greier! Jeg spiser det som ramler meg inn fortsatt, og er ikke flink i det hele tatt *skule bort på trimsykkel'n*

Tror jeg skal bestille sydentur i neste uke, for da bare MÅ jeg gjøre noe effektivt! Du har sikkert redusert vekta med 25 kg før jeg har tatt av 3 kg - jeg har litt tungt for det *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Din BMI er 19,96 og det innebærer at du er undervektig. Det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. En vektnedgang kan til og med være skadelig for helsen din. Vi fraråder deg derfor å bli med i Vektklubb.no. Målet for deg bør være å leve sunt - ikke å gå ned i vekt. Lykke til!"

Svaret jeg fikk :)

Men jeg bryr meg ikke noe om sånn bmi jeg, ser jo selv at jeg riktignok er slank. Men jeg går inn og ut de rette stedene og vil helt klart aldri kalle meg selv for undervektig.

:)

Vet det - fikk samme svar. Men andre steder så er grensa på undervektig lavere. Som sagt har jeg hørt 18-18,5.

Jeg er ihvertfall ikke undervektig - helt normal vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

He, he - morsomt at det bare er de med BMI innenfor det normale som har svart :)

Min er laaaaaaangt utenfor det normale. Men jeg går stadig nedover.

Jeg kom på "overvektig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

Jeg må bli 30 cm høyere for å bli normalvektig............ Eller slanke meg 30 kilo, tror kanskje det siste er det mest oppnåelige målet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Hvorfor skal du skjerpe deg? Du er jo innenfor normalen, og det finnes ingen helsemessig grunn til at du skal gå ned i vekt.

Min er 24.8, og jeg skal ikke et gram verken opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg jeg beundrer mest her! Du har pågangsmot, er standhaftig, har fått ræva i gir og trener og greier! Jeg spiser det som ramler meg inn fortsatt, og er ikke flink i det hele tatt *skule bort på trimsykkel'n*

Tror jeg skal bestille sydentur i neste uke, for da bare MÅ jeg gjøre noe effektivt! Du har sikkert redusert vekta med 25 kg før jeg har tatt av 3 kg - jeg har litt tungt for det *hehe*

He, he - jeg tror det er vanskelig uansett hvor mye man veier. Det er det med å endre vaner som ikke er så lett.

Ned 25 kilo...å jeg håper jeg kommer dit før sommeren. Det hadde hjulpet så utrolig mye!

Og det er koselig å lese at du synes jeg er flink :) Jeg føler meg flink selv også nå. Selv om jeg har skjeiet litt ut med maten i det siste, så trener jeg nå 3 ganger i uka - og jeg liker det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

He, he - jeg tror det er vanskelig uansett hvor mye man veier. Det er det med å endre vaner som ikke er så lett.

Ned 25 kilo...å jeg håper jeg kommer dit før sommeren. Det hadde hjulpet så utrolig mye!

Og det er koselig å lese at du synes jeg er flink :) Jeg føler meg flink selv også nå. Selv om jeg har skjeiet litt ut med maten i det siste, så trener jeg nå 3 ganger i uka - og jeg liker det!!!

Bra! :) Du er flink, og har viljen inne til denne helomveltningen. Det er jo det der med gamle (u)vaner som er vanskelig å vende på.

Jeg gikk ned 4-5 kg før jul, og har heldigvis ikke gått opp i jula/januar, men skal fortsette NED i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Hvorfor skal du skjerpe deg? Du er jo innenfor normalen, og det finnes ingen helsemessig grunn til at du skal gå ned i vekt.

Nei, ikke helsemessig om man ser slavisk på tabellen, men jeg føler meg bedre - og har et penere ansikt, når jeg veier 59, enn 69.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bik bok

Du vil ikke ned i vekt, men det vil nok mange andre......., selv med en BMI på rundt 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...