Gå til innhold

Hva er din BMI?

Gjest Flystripa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

2

• tusseline

2

• Piraye

2

• dolores83

2

Oj, så plutselig at jeg var inne på forum for vektmestring...

Ramla bare inn fra 100 nyeste jeg. Trodde det var en slags FU på Åpent.

Sorry, jeg lusker ut igjen herfra nå.

*liste seg stille ut fra forumet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"....Din BMI er 19,84 og det innebærer at du er undervektig. Det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. En vektnedgang kan til og med være skadelig for helsen din. Vi fraråder deg derfor å bli med i Vektklubb.no. Målet for deg bør være å leve sunt - ikke å gå ned i vekt. Lykke til!..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fridalida er en av dem

Forestiller meg at det er flest normalvektive og undervektige her på vektmestring? Er det riktig?Eller tar jeg feil?

Det virker som om mange har noen kilo for mye, og noen som er veldig overvektig +30 kilo og oppover. Ikke mange super tynne her nei, det kan en jo lese utifra kommentarene til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestiller meg at det er flest normalvektive og undervektige her på vektmestring? Er det riktig?Eller tar jeg feil?

Eg burde tatt av 10 - 15 kg for å bli normal vektig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange har noen kilo for mye, og noen som er veldig overvektig +30 kilo og oppover. Ikke mange super tynne her nei, det kan en jo lese utifra kommentarene til folk.

Sallan, har du pusset krystallkulen din idag?

:o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NurseNovel

Sallan, har du pusset krystallkulen din idag?

:o))

Hehe, tråden i seg selv er jo ganske gjennomsiktig.

Syns bare det var mange "tynne" BMI-er her. Men jeg må ha sett feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tråden i seg selv er jo ganske gjennomsiktig.

Syns bare det var mange "tynne" BMI-er her. Men jeg må ha sett feil.

Må innrømme at jeg svarte først, og så hvilket forum jeg var inne på etterpå. Jaja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentemammaen

Det er deg jeg beundrer mest her! Du har pågangsmot, er standhaftig, har fått ræva i gir og trener og greier! Jeg spiser det som ramler meg inn fortsatt, og er ikke flink i det hele tatt *skule bort på trimsykkel'n*

Tror jeg skal bestille sydentur i neste uke, for da bare MÅ jeg gjøre noe effektivt! Du har sikkert redusert vekta med 25 kg før jeg har tatt av 3 kg - jeg har litt tungt for det *hehe*

Beundrer en som har latt kroppen forfalle til det sykelige? Hva er beundringsverdig med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fridalida

:)

Jeg er frisk som en fisk, ser ung ut for alderen, pen nok for kjæreste, venner, familie og meg selv, og langt over gjennomsnittet glad og lykkelig, så vidt jeg kan skjønne fra innlegg her inne...

Tror ikke det samme kan sies om deg, dessverre.

Dessuten - hadde du ventet å finne sylfider inne på vektmestring??? Hvorfor tror du det skulle vært mange av dem her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Nei, ikke helsemessig om man ser slavisk på tabellen, men jeg føler meg bedre - og har et penere ansikt, når jeg veier 59, enn 69.

Da skjønner jeg. Jeg blir faktisk ikke spes pen når jeg veier mindre enn jeg gjør nå. Synes jeg blir fryktelig "dradd" i ansiktet, og trives ikke i det hele tatt.

Kan hende det er ønsketenktning, da - og at det er en unskyldning for å slippe å gå ned mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

"....Din BMI er 19,84 og det innebærer at du er undervektig. Det finnes ingen medisinske grunner for at du bør gå ned i vekt. En vektnedgang kan til og med være skadelig for helsen din. Vi fraråder deg derfor å bli med i Vektklubb.no. Målet for deg bør være å leve sunt - ikke å gå ned i vekt. Lykke til!..."

Hvor har du funnet dette. BMI for undervektige er flyttet ned til 18.5, men det er klart du kan være undervektig når du er 19.5 også, spørs jo på kroppsbygning og muskelmasse det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Beundrer en som har latt kroppen forfalle til det sykelige? Hva er beundringsverdig med det?

Herlighet, for en idiotisk og ufølsom kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilates

Hvorfor skal du skjerpe deg? Du er jo innenfor normalen, og det finnes ingen helsemessig grunn til at du skal gå ned i vekt.

Min er 24.8, og jeg skal ikke et gram verken opp eller ned.

Hva er innenfor " normalvekt ". jeg er 180 cm høy, og hvos jeg skulle hatt like høy BMI som deg måtte jeg veie 80 kilo. Da hadde jeg ikke sett ut som en med " normalvekt ", jeg hadde rett og slett vært kjempediger. Det er for lett å si at bare en ligger mellom det som er " normaltvekt " så er alt greit. Jeg tror det viktigste er å se seg selv i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Hva er innenfor " normalvekt ". jeg er 180 cm høy, og hvos jeg skulle hatt like høy BMI som deg måtte jeg veie 80 kilo. Da hadde jeg ikke sett ut som en med " normalvekt ", jeg hadde rett og slett vært kjempediger. Det er for lett å si at bare en ligger mellom det som er " normaltvekt " så er alt greit. Jeg tror det viktigste er å se seg selv i speilet.

Det spørs jo fra hvilket perspektiv man snakker. Helsemessig er en BMI på 25 helt i orden. Skjønnhetsmessig kan noen naturligvs ønske seg en lavere BMI.

Men at en på 180 som veier 80 kg er kjempediger, det tror jeg ikke mange er enig med deg i.

Min mann er 1.85 og veier 83 kilo, og han er slank. Nå er han også veldig godt trent, og har vel mest muskler - det har sikkert noe å si, men likevel.

Enig i at man får se seg selv i speilet, men så bør man også ha fornuftige briller på.

Jeg håper virkelig ikke at mine barn skal vokse opp med at en BMI ned mot 20 er det eneste som duger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...