Gå til innhold

Jeg sørger...


fudge

Anbefalte innlegg

Mest over at jeg ikke har fått noen barndoms- eller ungdomstid. Nå er jeg blitt så voksen at det skulle vært morsomt og se tilbake på opplevelser, minner, bilder... Men det er bare ting jeg vil glemme.

Når jeg ser på bilder i dag, tenker jeg bare på hvor jævelig det var. Jeg ser på bilder av meg selv og ser ei jente som ikke har det bra, men som ingen så. Det er få hyggelige minner. Selv om det er bilder fra situasjoner som i utgangspunktet er hyggelige og morsomme er det likevel den altoverskyggende jæveligheten jeg husker. Selv om jeg smiler og ler er det likevel frykten og tomheten i mine egne øyne jeg ser. Jeg vet hva som foregår oppe i hodet til jenta på bildet. Jeg vet hvor mye hun hater seg selv, hvor stygg hun syns hun er, hvor annerledes hun føler seg, hvorfor hun kutter seg opp på armene og hvor mange historier hun må finne opp for å forklare det bort, hvor jævelig hun har det i hjertet sitt og hvor mye hun skulle ønske at hun var en annen.

Jeg skulle ønske det hadde vært annerledes, og det er vanskelig å godta at jeg ikke får den tiden tilbake for å gjøre om på minnene. En del av meg har mest lyst til å kaste alt jeg har som kan minne om at jeg noen gang har vært yngre enn 20 år. Det er ofte vanskelig å tro at jeg noen gang skal kunne godta min egen fortid, selvom jeg har erkjent at den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er trist. Veldig trist.

Men ut av alt det, kom en flott person. En person som er varm, som bryr seg om andre, som skriver utrolig mye klokt.

Et godt menneske.

Det kan aldri erstatte det som ikke var. Men, det er verd å huske på.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er trist. Veldig trist.

Men ut av alt det, kom en flott person. En person som er varm, som bryr seg om andre, som skriver utrolig mye klokt.

Et godt menneske.

Det kan aldri erstatte det som ikke var. Men, det er verd å huske på.

*klem*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det er en sorg. Den er visst nødvendig, og håper den blir mindre etterhvert. Er vel det som er tanken, at den skal bli levelig.

Kjennes som en kniv, når andre kommer med kommentarer som "tenk å være barn igjen". Oppi all sorgen, så er jeg glad jeg er voksen. At jeg aldri mer skal være barn.

Samtidig er det trist, å aldri skulle få lov til å være barn på en god måte! Prøver å få lov til å være litt barnslig nå, avogtil.

Kjøpte hele olebrumfamilien. Bruker sugerør til hverdags. Vet ikke om det spiller noen rolle, men tror kanskje det. Kan ikke gjøre om fortiden, men kan skape nye minner i det minste.

Sørg du, men skap nye gode muinner også!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det er en sorg. Den er visst nødvendig, og håper den blir mindre etterhvert. Er vel det som er tanken, at den skal bli levelig.

Kjennes som en kniv, når andre kommer med kommentarer som "tenk å være barn igjen". Oppi all sorgen, så er jeg glad jeg er voksen. At jeg aldri mer skal være barn.

Samtidig er det trist, å aldri skulle få lov til å være barn på en god måte! Prøver å få lov til å være litt barnslig nå, avogtil.

Kjøpte hele olebrumfamilien. Bruker sugerør til hverdags. Vet ikke om det spiller noen rolle, men tror kanskje det. Kan ikke gjøre om fortiden, men kan skape nye minner i det minste.

Sørg du, men skap nye gode muinner også!

*klem*

Tusen takk for forståelse... :-)

Hele Ole Bruk-familien, ja... Det er forresten meg... jeg som har en Tussi på nærmere meter'n, vunnet på Tivoli ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for forståelse... :-)

Hele Ole Bruk-familien, ja... Det er forresten meg... jeg som har en Tussi på nærmere meter'n, vunnet på Tivoli ;-)

Aha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for forståelse... :-)

Hele Ole Bruk-familien, ja... Det er forresten meg... jeg som har en Tussi på nærmere meter'n, vunnet på Tivoli ;-)

Ole Brum skulle det selvsagt stå...

*skule på klokka*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en fra åpent forum

Ja, det er trist. Veldig trist.

Men ut av alt det, kom en flott person. En person som er varm, som bryr seg om andre, som skriver utrolig mye klokt.

Et godt menneske.

Det kan aldri erstatte det som ikke var. Men, det er verd å huske på.

*klem*

Du skriver så mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bella - (tb)

Jeg beundrer dit mot over å våge kjenne på dette, din tragiske og smertefulle fortid. Jeg tror det er viktig at du våger å møte "den du var", om du skjønner, før du kan "erobre" fremtiden. Du bærer med deg mye inn i ditt nye liv, du har nok et stykke igjen -men ikke glem at du eier årene som kommer. Alt av hva du har opplevd: alvorlige svik, tap, overgrep, skam, forakt, hat, tårer ..har formet deg til det nydelige menneske du er i dag. Ikke dette alene, men fordi du har kjempet deg gjennom dem og sprengt murer. Du er faktisk en ganske unik, livsglad og viljesterk fighter

klem.

hils x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...