Gå til innhold

Har jeg noen rett?


tigerungen

Anbefalte innlegg

Vanskelig å finne de riktige ordene nå. Hvordan finne de riktige ordene når så mange tanker sliter deg i forskjellige retninger.

Er trist og alene nå. Tårene bare renner. Er bare så fordømt vanskelig å tro at jeg har noe plass noen steder. At jeg er noen.

Er så redd for at noen skal gjennomskuer meg, at de skal se den virkelig meg. Føler meg bare så skitten og ekkel.

Derfor bruker jeg så mye krefter på å gjøre meg selv bedre enn jeg er. Gjøre og si/skrive de riktige tingene. Jeg sier alltid at det går bedre enn det egentlig gjør, for er redd for andres reaksjoner. For at de skal synes at jeg er dum, sytete, påtrengende, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har iallfall en plass her! Det er en begynnelse kanskje? Skulle gjerne sagt alle de rette ordene nå, sånn at du skulle forstå!

Forstå at du ikke er ekkel fordi om du føler det sånn.

Forstå at du ikke behøver å redd for at andre skal se hvem du er.

Men jeg vet at de ordene ikke finnes. Iallfall har jeg ikke funnet de enda. For jeg er og der. Det er så lett å se, og skjønne, når det gjelder noen andre!

Men når det gjelder en selv, så er jeg redd veien er lang. Men vi skal dit, tiger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallfall en plass her! Det er en begynnelse kanskje? Skulle gjerne sagt alle de rette ordene nå, sånn at du skulle forstå!

Forstå at du ikke er ekkel fordi om du føler det sånn.

Forstå at du ikke behøver å redd for at andre skal se hvem du er.

Men jeg vet at de ordene ikke finnes. Iallfall har jeg ikke funnet de enda. For jeg er og der. Det er så lett å se, og skjønne, når det gjelder noen andre!

Men når det gjelder en selv, så er jeg redd veien er lang. Men vi skal dit, tiger!

Takk for ordene, skal. Var veldig redd etter at jeg posta innlegget. Tusen negativer tanker for gjennom hodet på en gang. Men det gjorde godt å lese svaret ditt.

Har aldri følt meg helt trygg noen steder, for de tankene har alltid vært der. Men jeg håper jeg klarer å bli tryggere på dette forumet etterhvert, og det er absolutt et sted å begynne.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vennen min..

du har vertfall en plass i hjertet mitt..og du kan alltid komme til meg og fortelle hvordan ting er..

Er gla i deg for den du er, og du betyr mye for meg.. er her for du..

*klemme på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vennen min..

du har vertfall en plass i hjertet mitt..og du kan alltid komme til meg og fortelle hvordan ting er..

Er gla i deg for den du er, og du betyr mye for meg.. er her for du..

*klemme på*

takk vennen, for de gode ordene dine.

har alltid en plass i hjertet til deg og. bryr meg veldig om deg.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

Kjære, kjære Tigerungen!

Jeg forstår deg så godt! Så uendelig godt. Og det er fryktelig vondt å kjenne på det. Det vet vi begge.

Selv om mine ord kanskje ikke betyr så mye, så vil jeg bare fortelle deg at du er noen og du er sabla god akkurat som du er! Du fortjener IKKE å tro noe annet.DU ER NOEN OG DU BETYR NOE!

Jeg forstår så godt den følelsen om at noen skal gjennomskue deg, at de skal se den virkelig deg. At du bare føler deg skitten og ekkel. Jeg tenker akkurat de samme tankene. Tror dette er tankemønstre vi må jobbe hardt med for å drepe. For det er destruktivt og uten mening.

Jeg har alltid tenkt at om noen tror godt om meg så må det være fordi jeg har lurt de til å tro at jeg er bedre enn jeg er. At bare jeg kan vite hvor ekkel jeg er. Alle andre bare ser det jeg gir uttrykk for. Slik har jeg tenkt hele mitt liv. Så utrolig deprimerende og destruktivt!! Det er jo ikke sant!! Selvfølgelig stemmer det at mennesker rundt oss ser det vi gir uttrykk for, men de ser jo også oss. Vi kan umulig klare å skjule vårt sanne jeg kontinuerlig hele tiden. Noen har sett oss. Men selv disse menneskene som har sett meg tror jeg bare ser den illusjon av en bra Lilje.

Jeg fratar rett og slett andre deres evne til å bedømme folk. Jeg bruker også mye krefter på å gjøre meg selv bedre enn det jeg er. Gjøre og si/skrive de rette tingene. Tror det er ganske vanlig at vi sier det går så mye bedre enn det egnetlig gjør. Vi vil ikkebelaste folk med vår elendighet, så vi smiler heller. Vi vil jo ikke at andre skal tro vi klager...

Men du skal vite det, tigerungen! At selv gjennom dette innelgget ditt kommer din styrke og ditt sanne jeg til syne. Du viser selvinnsikt og nestekjærlighet. Du viser hensyn, og sårbarhet. Du viser at du er et menneske med behov for det vi alle trenger; forståelse. Oppi alt dette setter du andre foran deg selv og døyver dine egne behov med andres.

Det forteller meg at du er et godt menneske som jeg vil filleriste til å forstå at du fortjener bedre!!!

Det ble langt det her.. Men jeg bare følte for å si det. Ordene dine gir så veldig mening. For jeg tenker det samme og føler det selv. Men vi trenger strengt talt ikke det.

Tror vi må øve oss på å forandre denne tankegangen og heller glede oss over at noen liker oss som den de tor vi er. La bedømmingen av hva som er bra eller ikke være opp til hver enkelt.

Nå har jeg skrevet så mye at jeg ikke engang vet om jeg fortsatt holder meg til en rød tråd.. Ønsker deg iallefall bare det beste!

Mange styrkende klemmer fra Liljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...