Gjest Wita Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Julekiloene er nesten borte. Den siste kiloen vil jeg beholde, men jeg vil fortsette med treningen. Slik har jeg trent de siste ukene: 20 min. på sykkel for å få fastere lår og rumpe. 20 min. på tredemølle i oppoverbakke for å få fastere lår og rompe. Etter det har jeg trent vekter med hovedvekt på armer, skuldre, rygg og bryst. Men nå synes jeg ikke at jeg behøver å gå ned mer. Har gått ned 1.2 kilo siden fredag. Litt raskere enn jeg hadde tenkt, men er fornøyd nå. Jeg vil fortsette treningen fremover. Merker at jeg blir i mye bedre form, men hvordan skal jeg unngå å gå ned mer? Jeg spiser helt normal kost. Unngår kaker, sjokolade og godterier, uten å være fanatisk på noen måte. Jeg kan nok gå ned 1 kilo til, men da er det stopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animatora Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tillykke med ditt vekttap, en velfortjent gevinst etter godt arbeide og fornuftig kosthold. Jeg trener endel, og kan også ha problemer med å stoppe og gå ned i vekt. Mitt råd vil være og prøve deg frem gradvis. Ta en ekstra skive rugbrød med litt sundt fett på, og proteinrikt pålegg. Hvis du stadig går ned i vekt, så kunne du jo øke mengden av langsomme karbohydrater i hvert måltid, i tillegg til mengden av protein. Men fordel dem utover alle måltidene, så dit kaloriinntak er jevnt utover hele dagen. Jeg snakker kun ut fra egne erfaringer og er på ingen måte proff på området, men det kunne jo være at du kunne dra nytte av mitt råd likevel:-) Fortsatt god treningslyst, og thumbs up:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du sier ikke noe om hvor mange ganger i uka du trener slik. Hver dag? Annenhver? Når det gjelder vektreduksjon, er det tenkelig at kroppen regulerer dette av seg selv, at den ikke "ønsker" å miste mere vekt. Da jeg i sin tid startet med løpetrening for omtrent 100 år siden, opplevde jeg å gå ned ufrivillig ca. 5 kg på et år. Men da løp jeg opptil en mil om dagen. Litt etter litt gikk jeg heldigvis opp i vekt igjen, uten å trene mindre. Det handler ofte om en form for tilvenning til treningen, en justering av forbrenningen til det nye aktivitetsnivået. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tillykke med ditt vekttap, en velfortjent gevinst etter godt arbeide og fornuftig kosthold. Jeg trener endel, og kan også ha problemer med å stoppe og gå ned i vekt. Mitt råd vil være og prøve deg frem gradvis. Ta en ekstra skive rugbrød med litt sundt fett på, og proteinrikt pålegg. Hvis du stadig går ned i vekt, så kunne du jo øke mengden av langsomme karbohydrater i hvert måltid, i tillegg til mengden av protein. Men fordel dem utover alle måltidene, så dit kaloriinntak er jevnt utover hele dagen. Jeg snakker kun ut fra egne erfaringer og er på ingen måte proff på området, men det kunne jo være at du kunne dra nytte av mitt råd likevel:-) Fortsatt god treningslyst, og thumbs up:-)) Takk for tips. Jeg er ikke så flink til å tenke på karbohydrater og proteiner. tenker mest på at jeg skal spise litt av alt, for å få i meg forskjellige vitaminer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du sier ikke noe om hvor mange ganger i uka du trener slik. Hver dag? Annenhver? Når det gjelder vektreduksjon, er det tenkelig at kroppen regulerer dette av seg selv, at den ikke "ønsker" å miste mere vekt. Da jeg i sin tid startet med løpetrening for omtrent 100 år siden, opplevde jeg å gå ned ufrivillig ca. 5 kg på et år. Men da løp jeg opptil en mil om dagen. Litt etter litt gikk jeg heldigvis opp i vekt igjen, uten å trene mindre. Det handler ofte om en form for tilvenning til treningen, en justering av forbrenningen til det nye aktivitetsnivået. I snitt 3 ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animatora Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Takk for tips. Jeg er ikke så flink til å tenke på karbohydrater og proteiner. tenker mest på at jeg skal spise litt av alt, for å få i meg forskjellige vitaminer. Bare hyggelig:-) Hvis du føler deg frisk og har energioverskudd i hverdagen spiser du sannsynligvis som du bør. Ellers er kroppen jo god til selv å si fra hva den mangler eller får for mye av, som Babette er inne på. Tror også det er viktig å følge sine instinkter å lytte etter kroppens signaler, man kjenner seg selv jo best. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 I snitt 3 ganger i uka. Jeg tror du kan slappe av og nyte livet. Spis det du har lyst på og tren når du har lyst. Og tenk nå ikke så mye på hvordan du ser ut. Det viktgste er at kroppen blir sterk og tåler påkjenninger fysisk og psykisk, at du får god kondisjon og økt velvære. Du har før sagt at du hører på meg, så nå befaler jeg deg å være litt mindre forfengelig. Eller selvopptatt, om du heller foretrekker det uttrykket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Jeg tror du kan slappe av og nyte livet. Spis det du har lyst på og tren når du har lyst. Og tenk nå ikke så mye på hvordan du ser ut. Det viktgste er at kroppen blir sterk og tåler påkjenninger fysisk og psykisk, at du får god kondisjon og økt velvære. Du har før sagt at du hører på meg, så nå befaler jeg deg å være litt mindre forfengelig. Eller selvopptatt, om du heller foretrekker det uttrykket. He he, klar tale:) Joda, har nok vært ganske opptatt av kroppen i det siste, men like mye av psyken og formen generelt etter en litt smådepressiv høst. Jeg tror på uttrykket "Du blir hva du spiser":) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 He he, klar tale:) Joda, har nok vært ganske opptatt av kroppen i det siste, men like mye av psyken og formen generelt etter en litt smådepressiv høst. Jeg tror på uttrykket "Du blir hva du spiser":) Bra du tar mine formaninger med godt humør! Ja, for jeg tror nemlig du bare blir nedfor og deppa hvis du er for opptatt av kropp og utseende. Og at trening kan bli en besettelse er jeg et godt eksempel på. Så alt med måte er verdens beste motto. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wita Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Bra du tar mine formaninger med godt humør! Ja, for jeg tror nemlig du bare blir nedfor og deppa hvis du er for opptatt av kropp og utseende. Og at trening kan bli en besettelse er jeg et godt eksempel på. Så alt med måte er verdens beste motto. Neida, er ikke så opptatt av det at jeg blir deppa og nedfor. Det jeg blir deppa av er kostholdet jeg hadde før jul og i jula. Jeg tåler ikke så mye sukker. Blir ekstremt trøtt av det og orker ingenting. Og når jeg ikke orker noenting blir jeg deppa av den grunn. Tror det er så enkelt rett og slett:) Er i fin form nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.