Gå til innhold

Felles økonomi?

Anbefalte innlegg

Gjest zakkoo
Skrevet

Om du tror at en såpass beskjeden inntekt som 500 000 vil få damene til å sverme rundt deg så vil du nok bli alvolig skuffet. ;-)

Som fattige studenter var det veldig kjekt for oss å ha felles økonomi. Vi skrapte sammen de ørene vi hadde og greide oss på det.

Seinere har jeg oftere hatt en god del høyere inntekt enn mannen min enn at han har hatt høyest og jeg kan ikke si at jeg noen gang har vært så usikker på meg selv at jeg har bekymret meg for at han var sammen med meg pga pengene mine. ;-)

Men 500 000 er da ikke svakt?

Skrevet

Men 500 000 er da ikke svakt?

Det er en grei inntekt, men ikke så høyt at lønnsslippen er noe sjekketriks i seg selv nei. ;-)

Gjest zakkoo
Skrevet

Det er en grei inntekt, men ikke så høyt at lønnsslippen er noe sjekketriks i seg selv nei. ;-)

Men vil du som dame påstå at en inntekt på 500 000 er turn off?

Skal av prinsipp aldri svare på hvor mye jeg tjener på første date. Det er vel bare testing hvis damene spør om det?

Skrevet

Men vil du som dame påstå at en inntekt på 500 000 er turn off?

Skal av prinsipp aldri svare på hvor mye jeg tjener på første date. Det er vel bare testing hvis damene spør om det?

Mannen min var student den gangen vi traff hverandre så inntekt er ikke akkuat noe jeg for min del bryr meg om i forhold til valg av mann nei.

For min del er det han har mellom øra viktigere enn antallet hundretusner pr år det blir omsatt i. Penger til livets opphold og vel så det greier jeg sørge for selv.

Gjest creatur
Skrevet

Mannen min var student den gangen vi traff hverandre så inntekt er ikke akkuat noe jeg for min del bryr meg om i forhold til valg av mann nei.

For min del er det han har mellom øra viktigere enn antallet hundretusner pr år det blir omsatt i. Penger til livets opphold og vel så det greier jeg sørge for selv.

Hehe, så bra.

Men "valg av partner"...det uttrykket passer ikke for alle. Ikke alle kan velge og vrake. Noen må ta det de kan få.

Gjest zakkoo
Skrevet

Så du mener at damer i dag ikke legger vekt på penger og makt, men kun personlighet?

Gjest mandolina
Skrevet

Hehe, så bra.

Men "valg av partner"...det uttrykket passer ikke for alle. Ikke alle kan velge og vrake. Noen må ta det de kan få.

Det er jo også et valg, en kan jo velge å ikke velge partner.

Hilsen

Skrevet

Er det ikke en kjent sak at grenseverdien når penger og makt går mot uendelig er damer?

Selvsagt er det andre ting også, men penger og makt har veldig mye å si for hvor attraktiv en mann er i damer øyne.

Ikke for deg?

Skal du først ha fordommer, så bare vær klar over at det går andre veien også.

Flust av menn som ikke takler at kona tjener bedre enn dem selv.

Skrevet

Sikkert greit å gjøre det slik hvis den ene er lutfattig og den andre er steinrik. Men hvis det er noen lunde likt, ville jeg ikke likt å dele økonomi. Helvete heller. Da tror jeg kona hadde brukt opp alt på shopping.

Da jeg var ung fikk forresten søstrene mine mer i lommepenger enn brødrene fordi mor og far mente jenter har behov for mer mtp shopping, motepress etc. Latterlig!

Da du var ung? Er du ikke 22?

Og med alle de rare forestillingene du har om kvinner, så foreslår jeg at du blir kjent med noen før du trekker noen flere konklusjoner om hvordan de er og hva de mener/ønsker/vil/tror osv.

Gjest felles ja
Skrevet

Vi har felles økonomi, men allikevel hver vår konto.

Jeg styrer alt med regninger o.l.

Jeg har arvet en hytte, den er min og bare min om det skulle skjære seg. Særavtaler er vel helt vanlig med sånne ting, eller om en skulle gifte seg til en gård el.l.

Gjest creatur
Skrevet

Det er jo også et valg, en kan jo velge å ikke velge partner.

Hilsen

"Det er jo også et valgen kan jo velge å ikke velge partner.

"

Jo, men da velger man ikke partner. Man gjør et valg, men ikke et valg av partner. Dårlige mennesker kan sjelden få de de helst ville hatt, og må ta til takke med noen fra de lavere klasser, for å si det slik. Enkelte av disse tenker kanskje at det er bedre å være singel enn å være sammen med en som ikke er den du vil ha.

Skrevet

Hehe, så bra.

Hadde for min del ikke villet ta til takke med "nestbeste". Da kunne det faktisk vært det samme med hele partneren.

Gjest creatur
Skrevet

Skal du først ha fordommer, så bare vær klar over at det går andre veien også.

Flust av menn som ikke takler at kona tjener bedre enn dem selv.

Jeg ville nok tålt at kona tjente bedre enn meg selv, så lenge hun ikke forlangte dyre gaver i hytt og pine. Det er jo en kjennsgjerning at damer gjerne forlanger dyrere gaver enn menn. Slik er det helt fra ungdomsskolen av. Menn skal betale drikka til dama ute på byen, betale restaurantmåltider, gi dyre smykker i gave osv.

Det høres villt ut, men en kamerat av meg gjorde det slutt med dama på videregående like før jul fordi han rett og slett ikke hadde råd til å ha dame :-)

Gjest zakkoo
Skrevet

Da du var ung? Er du ikke 22?

Og med alle de rare forestillingene du har om kvinner, så foreslår jeg at du blir kjent med noen før du trekker noen flere konklusjoner om hvordan de er og hva de mener/ønsker/vil/tror osv.

Jeg er 23 nå.

Da jeg var ung og fikk ukepenger, ja...Får ikke ukepenger når man er 23, det er ikke så vanlig i hvert fall.

Gjest creatur
Skrevet

Hadde for min del ikke villet ta til takke med "nestbeste". Da kunne det faktisk vært det samme med hele partneren.

Ikke sant!

Det er sikkert bedre å være singel enn å gå rundt og tenke at man helst ville hatt en annen partner. Det ser imidlertid ikke ut til at alle er enig i det. De fleste velger å ta til takke med noe framfor å være singel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...