Gå til innhold

Uten en tråd - ukas vekt

tusseline

Anbefalte innlegg

I dag har jeg veid meg igjen...

Vekta viste 65,8.

Startvekt ca. 67,5 i månedsskiftet november/desember - og stabilt siden sommeren.

Det jeg skrev da vi begynte å veie: "Ønsket vekt (realistisk) er 64-65 kg. "drømmevekta" ca. 62".

Holder dette videre, så er det ikke så langt igjen!

Ha en deilig fredag :-))

mvh. *optimistisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan! Så bra Tusseline!!!

Hos meg er det endelig positive resultater også :-)

Startet som deg på ca 67 kilo før jul. Har stått stille på 65,9 to-tre uker - men i dag viste vekta 65,5. Og jeg veide meg en annen dag i uka, og da viste den 65,0 - men det er jo fredagen som teller - så da får jeg regne med dagens vekt!

Denne uka har jeg bare trent én gang, pga hyttetur og sykt barn. Men tre ganger i uka er det jeg skal klare normalt.

Jeg er skikkelig motivert av denne fredagsmålingen, og er veldig spent hver eneste fredags morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ned 200g siste uke :-(

Er så altfor langt igjen...

Ja men, vanilje - det går jo riktig vei!!!! Se positivt på det :-)

Drikk masse vann, og prøv å gå en tur hver dag!

Du skal ikke se på hvor langt det er igjen, du skal se på hvert lille positive skritt i riktig retning :-)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke se på hvor langt det er igjen, du skal se på hvert lille positive skritt i riktig retning :-)

*klem*

Jeg rett og slett _hater_ vann, kan ikke fordra det.

Men ja, det går riktig vei og jeg har sluttet og spise godteri.

Men rører meg så og si ikke, så har mye å hente der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Så bra Tusseline!!!

Hos meg er det endelig positive resultater også :-)

Startet som deg på ca 67 kilo før jul. Har stått stille på 65,9 to-tre uker - men i dag viste vekta 65,5. Og jeg veide meg en annen dag i uka, og da viste den 65,0 - men det er jo fredagen som teller - så da får jeg regne med dagens vekt!

Denne uka har jeg bare trent én gang, pga hyttetur og sykt barn. Men tre ganger i uka er det jeg skal klare normalt.

Jeg er skikkelig motivert av denne fredagsmålingen, og er veldig spent hver eneste fredags morgen :-)

Heisann - så bra for deg også da! Det er godt å se at det funker. Som deg, har jeg bare fått trent en gang denne uka pga. sykdom - det vanlige er 3. Så da får vi satse på at det holder videre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*klem*

:-(

Startvekt 70, forrige uke 69, denne uke 69,5.

Undskyldningen nå er at jeg har vært syk i nesten 2 uker, og har ikke fått trent. Og så har jeg mensen.

Men jeg kunne selvsagt vært flinkere med kosten.

Nei, nå må jeg skrerpe meg!

Neste uke SKAL jeg være mindre enn 69!

...går på butikken og kjøper salat og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ned 200g siste uke :-(

Er så altfor langt igjen...

Et skritt av gangen... selv om det er lite, så er det i riktig retning!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rett og slett _hater_ vann, kan ikke fordra det.

Men ja, det går riktig vei og jeg har sluttet og spise godteri.

Men rører meg så og si ikke, så har mye å hente der.

Det med å drikke vann er en vanesak. Da jeg vokste opp, drakk vi nesten aldri vann. Jeg lærte meg det det året jeg bodde i Frankrike. Der drakk alle vann titt og stadig.

Jeg må tvinge meg selv til å drikk nok. De dagene jeg er på jobb, har jeg en Imsdal-flaske stående på pulten. Jeg SKAL drikke 2 sånne flasker i løpet av arbeidsdagen. Hjemme er det litt verre å huske på det - men jeg prøver å drikke et glass vann før hvert måltid, pluss når jeg steller meg på badet morgen og kveld.

Noen liker å ha litt sitron i vannet - jeg drikker det som regel rett fra springen.

Når det gjelder bevegelse, så kan du jo begynne med å f.eks. GÅ små turer til butikken, GÅ trapper i stedet for heis. Gjør de små skrittene først, slik at du blir vant til å begeve deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 100 gr siden mandag, men det hjelper så lite når det er veldig mange kilo som skal av. Håper at det kommer et ras snart.

Skal vel egentlig ikke klage heller, da det er gått av 4,5 kg siden 12. desember og jeg er i mye bedre form nå, enn det jeg var for 2 måneder siden. Der har jeg merket en enorm forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned kun 200 g denne uka. Det går nedover, men sakte. Og det er greit. Ut fra startvekta har jeg nå gått ned 1,6 kg.

Jeg trener to ganger i uka nå, det er jeg mye mer fornøyd med enn de få grammene jeg går ned fra uke til uke. Jeg merker veldig forskjell på formen. Håper jeg skal klare å øke treningsmengden etter hvert, men foreløpig har jeg ikke klart å skvise inn flere økter.

Det fine er at jeg har begynt å merke at en skikkelig hard kondis-økt faktisk gir et skikkelig kick etterpå! Herlig følelse! Håper jeg blir avhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på hvis det er greit.

Jeg er 62,5 kg, 157 cm. Vil gjerne ned 7-8 kg. men spørs vel om jeg greier det. Begynner i dag. Har akkuratt syklet i 45 min på ergometersykkelen min nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å drikke vann er en vanesak. Da jeg vokste opp, drakk vi nesten aldri vann. Jeg lærte meg det det året jeg bodde i Frankrike. Der drakk alle vann titt og stadig.

Jeg må tvinge meg selv til å drikk nok. De dagene jeg er på jobb, har jeg en Imsdal-flaske stående på pulten. Jeg SKAL drikke 2 sånne flasker i løpet av arbeidsdagen. Hjemme er det litt verre å huske på det - men jeg prøver å drikke et glass vann før hvert måltid, pluss når jeg steller meg på badet morgen og kveld.

Noen liker å ha litt sitron i vannet - jeg drikker det som regel rett fra springen.

Når det gjelder bevegelse, så kan du jo begynne med å f.eks. GÅ små turer til butikken, GÅ trapper i stedet for heis. Gjør de små skrittene først, slik at du blir vant til å begeve deg :-)

Sant det at å drikke vann er en vanesak. Familien min hadde ikke "det" med å drikke vann, gikk alltid i andre ting, så var ikke vant med å drikke vann.

Men tvinga meg til å begynne for noen år siden. Tok alltid med meg vannflaske i veska og tvang meg til å drikke. Nå drar jeg INGEN plasser uten ei flaske kaldt vann! Nå er iskaldt vann det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...