Gå til innhold

Magetrening

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Følgende øvelser gjør jeg for å stramme opp magen:

1) Ligge på rygg, korsryggen i gulvet, bøyde knær, bøye rett forover.

2) Ligge på rygg, korsryggen i gulvet, bøyde knær, bøye på skrå, med høyre albu mot venstre kne, og omvendt.

3) Planken

4) Ligge på rygg og sykle med beina lavt over bakken.

-----

Er det andre gode og effektive øvelser for å stramme opp en litt slapp mage? Jeg kan gjerne ta over 100 av øvelse 1 og 2, enten i ett eller i to omganger kort tid etter hverandre. Magemusklene er jo ganske OK, men jeg har en liten fettvalk jeg gjerne vil bli kvitt. Trener sykling og aerobic for å få vekk litt fett i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prøv dette

Ligg på rygg med beina opp (som om du skal sykle). Ta en fot ned og dypp tåen i bakken. Så tar du neste fot. Fortsett. Pass på å ha ryggen i bakken. Kjenn at du jobber med magen. Du kan også ta begge beina på likt.

Sitt som en V. Sitt bakpå rumpa og len deg litt bakover. Beina skal være over bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gode mageøvelser er:

100 - ligg på ryggen, løft beina strakt ut i ca 6o grader, løft overkroppen opp, strekk armene ut langs siden og vipp armene opp og ned, 5 ganger på utpust og 5 ganger på innpust til du har nådd 100. For en letter utgave bøyer du knærne og for tyngre senker du beina lenger ned. Husk hele tiden å fokusere på pust og at korsryggen er i gulvet.

Omvendte situps - sitt oppreist, sett beina i gulvet og senk overkroppen ned mot gulvet. Dess lengre ned dess tyngre, men ikke helt ned i gulvet. Du kan ta enkle eller du kan finne et punkt så langt nede som du klarer og holde der i 5-10 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke kvitt magefettet ved å trene magemusklene. Da må du (som du også gjør) trene kardio som sykling osv.

Ellers har jeg blitt veldig fornøyd med å trene mage på coreball. Dvs. slik stor ball. Det er bare myyyye mer effektivt enn standard sit-ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...