Gå til innhold

Dere som bruker crosstrainer/ellipsemaskin

Jorunn

Anbefalte innlegg

Hva er et godt tempo å trene på?

Nå ligger jeg stort sett mellom 60 og 70 RPM, varierende belastning og en distanse på mellom 16 og 20 km 3 ganger i uken. Prøver å holde høyere tempo enn 60-70 RPM men synes det er vanskelig. Siden jeg ikke trener med andre er det vanskelig å vite hva som er bra nok og hvor en kan forbedre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også en mamma

Skaff deg en pulsklokke og tren etter den. Det har jeg tenkt å gjøre, etter akkurat samme problemstilling som det du har. Ellipsetrener og usikker på om jeg trener riktig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe svar til deg, men lurer på det samme! Er veldig usikker på hvor mye og hvor intensivt jeg må trene for at det skal være vits i liksom. Jeg ligger vanligvis på litt over 60 RPM, lengden er jeg litt usikker på. Hvor lang tid bruker du på 16-20km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe svar til deg, men lurer på det samme! Er veldig usikker på hvor mye og hvor intensivt jeg må trene for at det skal være vits i liksom. Jeg ligger vanligvis på litt over 60 RPM, lengden er jeg litt usikker på. Hvor lang tid bruker du på 16-20km?

Det er alltid "en vits" i å trene. All bevegelse er bedre enn å ikke være i bevegelse. Gå tur i rolig tempo er også bra, mye bedre enn å ligge på sofaen.

Men som andre er inne på, lær deg litt om puls, kjøp gjerne en pulsklokke (bedre enn håndpuls som evt. er på ellipsemaskinen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid "en vits" i å trene. All bevegelse er bedre enn å ikke være i bevegelse. Gå tur i rolig tempo er også bra, mye bedre enn å ligge på sofaen.

Men som andre er inne på, lær deg litt om puls, kjøp gjerne en pulsklokke (bedre enn håndpuls som evt. er på ellipsemaskinen).

Ja, jeg ordla meg litt feil her. Vet at alt er bedre enn ingenting, bare lurte på hvor mye en bør trene for at en skal merke at en kommer i bedre form og slikt. Når jeg jogger så merker jeg fort at jeg kommer i bedre form, men da har jeg en fast rute og tenker ikke så mye på tid og lengde. Men med ellipsemaskin så er det litt vanskelig å vite på samme måte...

Jaja, litt keitete forklart dette, men forstår kanskje hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 km, ca 40-42 minutter alt etter hvilket program jeg kjører og 20 km, ca 52-55 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...