Gjest Aimabel Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Har akkurat fått meg bosu og prøvd den en gang etter en DVD. Men dagen etter fikk jeg vondt i ryggen. Jeg har trent styrke en stund, men er fortsatt ikke veldig sterk. Er bosu for viderekommende? Det er mulig jeg var for svak til å gjøre øvelsene slik at det endte med at jeg gjorde dem feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Kan legge til at jeg har tatt en test av styrke i mage og rygg. Resultatet viste at jeg har en sterk rygg, men litt for svak mage. Blir veldig glad hvis det er noen av dere som har noen gode råd angående bosutrening. Hvor mye luft skal det være i den f.eks? Kan det ha noe å si for holdningen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest instruktør Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Kan legge til at jeg har tatt en test av styrke i mage og rygg. Resultatet viste at jeg har en sterk rygg, men litt for svak mage. Blir veldig glad hvis det er noen av dere som har noen gode råd angående bosutrening. Hvor mye luft skal det være i den f.eks? Kan det ha noe å si for holdningen? Heisann. Jeg har drevet som bosu instruktør i ett år nå. Hvor mye luft som skal i står det på bruksanvisningen som fulgte med. Mykere ball er mere utfordrende å jobbe med en hardere ball. Han skal ikke bli flat når du jobber med den. Bosu er ikke for viderkommende. Det som er fint er at de aller fleste kan bruke den. Du kan bruke den til kondisjonstrening med forskjellige trinn eller kun jobbe oppå ballen. Styrke øvelser tar du de som er lettest å utføre i begynnelsen. Har du ikke noe slags program som fulgte med? Mage øvelser er suverene. Sitt på ballen,ca tredje ring og bena plantet i gulvet. Beveg deg bakover til ryggen blir rett.(du skal ikke knekke ryggen over ballen) og opp igjen. Knytt gjerne hendene under haka mens du jobber slik at du unngår å slite i nakke/hodet. Har du vont i ryggen eller veldig svake muskler så setter du deg bare lengre ned mot gulvet og utfører øvelsen. Rygg øvelse kan være å legge deg over ballen på en slik måte at du klarer å løfte bena og strekke armene frem som supermann og holde de der. Du kan jobbe med knebøy,jobbe med balanse-lukke øynene og stå rett opp og ned. Du kan la øynene følge hånda din og bevege armen opp og bak og ned og fram(forstår du?) og bytte arm etterpå. Du kan stå på en fot,du kan snu bosuen med den harde siden opp og bruke den til å ta "planken" med,du kan stå oppå den harde siden og jobbe med knebøy eller balanse. Dette er bare noen tips,prøv deg frem,unngå de mest halsbrekkende stuntene og sørg for å bruke tid på å gjøre øvelsen korrekt. Puste teknikk-pust inn med nesen når øvelsen er lett og ut igjennom munnen når øvelsen er tung. Husk at magen alltid skal være stram(sug navlen inn mot ryggraden),enten du står eller ligger. Viktig å stabilisere mage/rygg når du jobber. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aimabel Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Heisann. Jeg har drevet som bosu instruktør i ett år nå. Hvor mye luft som skal i står det på bruksanvisningen som fulgte med. Mykere ball er mere utfordrende å jobbe med en hardere ball. Han skal ikke bli flat når du jobber med den. Bosu er ikke for viderkommende. Det som er fint er at de aller fleste kan bruke den. Du kan bruke den til kondisjonstrening med forskjellige trinn eller kun jobbe oppå ballen. Styrke øvelser tar du de som er lettest å utføre i begynnelsen. Har du ikke noe slags program som fulgte med? Mage øvelser er suverene. Sitt på ballen,ca tredje ring og bena plantet i gulvet. Beveg deg bakover til ryggen blir rett.(du skal ikke knekke ryggen over ballen) og opp igjen. Knytt gjerne hendene under haka mens du jobber slik at du unngår å slite i nakke/hodet. Har du vont i ryggen eller veldig svake muskler så setter du deg bare lengre ned mot gulvet og utfører øvelsen. Rygg øvelse kan være å legge deg over ballen på en slik måte at du klarer å løfte bena og strekke armene frem som supermann og holde de der. Du kan jobbe med knebøy,jobbe med balanse-lukke øynene og stå rett opp og ned. Du kan la øynene følge hånda din og bevege armen opp og bak og ned og fram(forstår du?) og bytte arm etterpå. Du kan stå på en fot,du kan snu bosuen med den harde siden opp og bruke den til å ta "planken" med,du kan stå oppå den harde siden og jobbe med knebøy eller balanse. Dette er bare noen tips,prøv deg frem,unngå de mest halsbrekkende stuntene og sørg for å bruke tid på å gjøre øvelsen korrekt. Puste teknikk-pust inn med nesen når øvelsen er lett og ut igjennom munnen når øvelsen er tung. Husk at magen alltid skal være stram(sug navlen inn mot ryggraden),enten du står eller ligger. Viktig å stabilisere mage/rygg når du jobber. Lykke til :-) Hei! Takk for tips! :-) Jeg har trent noen ganger siden jeg skrev innlegget, etter DVDen til Hanne Borg Finckenhagen. Kondisjonstreningen er kjempemorsom, men jeg kjenner at det er vanskelig å slappe av i skuldre når jeg balanserer oppå Bosuen. Men det er styrkeøvelsene som er vanskeligst, jeg synes det gjør vondt i ryggen når jeg ligger på magen og gjør diverse øvelser. Min bosu er litt mindre enn de på treningssentre, det ville kanskje vært lettere hvis jeg hadde en med større diameter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.