Gjest lettere snart? Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Litt rart spørsmål kanksje. I dag var jeg sulten før middag. Vi spiste lys lapskaus med flatbrød, tyttebær, litt smør på flatbrødet og drakk vann. Mens jeg spiste, og også like etterpå var jeg også sulten... Jeg hadde spist nok, ikke spist fort, drukket vann og hatt en rolig middag, men likevel var jeg kjempesulten med en gang etterpå, selv om jeg kjente at magen _burde_ vært fornøyd. Har man en forstyrrelse i appetitten da? Hvorfor i alle dager er man _sulten_ når man har spist middag? Er sulten ennå jeg. Ikke så lett å bli lettere når man ikke blir mett, bare full i magen hvis man skjønner hva jeg mener.... Syns ofte jeg har det sånn jeg, at jeg ikke egentlig er _mett_ , bare vet at jeg har spist nok og at magen kjennes litt fullere ut. Litt hodepineaktig også. hva kan sånt skyldes? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ebrel Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Har nok ikke noe svar, men jeg kjenner det veldig godt igjen. Vet ikke hva det kommer av, ofte synes jeg til og med at jeg er mer sulten like etter at jeg har spist. Leser gjerne kloke svar på dette spørsmålet:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Jeg forsyner meg dessverre ofte to ganger under middagen. Kanskje mest fordi det er så godt? Syntes det hjalp litt en stund når jeg tok en teskje eplecidereddik i et stort glass vann. Da ble jeg liksom lettere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hei! Jeg har iallfall et forslag, for dette minner om mine egne symptomer. Jeg trur det er er blodsukker/ insulin som gir deg denne narre-sultenfølelsen. Jeg har alltid hatt hva jeg sjøl kaller "følsomt" blodsukker. Jeg har symptomer på reaktiv hypoglykemi (reactive hypoglycemia. Står mye på engelsk på nettet), men har ikke veldig høyt eller lavt blodsukker (dette har jeg målt hos lege), men jeg trur mest at mitt blodsukker går veldig fort opp og ned igjen. Den uovertrufne løsningen for meg har vist seg å være å spise minimalt med karbohydrater og ganske mye fett. Kostholdet kalles LCHF (low-carb-high-fat) og har et nettverk av brukere som skriver om dette. http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika og http://www.skaldeman.se/ Disse to sidene er en grei start for å søke ytterligere informasjon. Du må følge kostholdet strengt en måned eller mer før kroppen finner ny balanse. Går du tilbake til nåværende kosthold, kommer symptomene tilbake også. Kanskje du, som så mange av oss har en kropp som dårlig tåler større mengder karbohydrater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Dette er akkurat slik jeg alltid har hatt det. Det blir 100% borte hvis du får orden på blodsukkeret ditt. Lapskaus inneholder grønnsaker som gir en del blodsukkerstigning. Tyttebærene hjadde kanskje sukker i seg? Og flatbrødet siktet hvetemel? Da har du spist raske karbohydrater, de blir du kjapt sulten av. Og du får den tunge følelsen i hodet også. Prøv å spise mer kjøtt og rå grønnsaker og mindre poteter og mel. Kutt ut sukker. Og for å komme i gang og få det bedre kjapt, så kan du stikke innom helsekosten og kjøpe tilskudd med kanel. Det får orden på følelsen av sulten/mett på et par timer, jeg lover :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lettere snart? Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Dette er akkurat slik jeg alltid har hatt det. Det blir 100% borte hvis du får orden på blodsukkeret ditt. Lapskaus inneholder grønnsaker som gir en del blodsukkerstigning. Tyttebærene hjadde kanskje sukker i seg? Og flatbrødet siktet hvetemel? Da har du spist raske karbohydrater, de blir du kjapt sulten av. Og du får den tunge følelsen i hodet også. Prøv å spise mer kjøtt og rå grønnsaker og mindre poteter og mel. Kutt ut sukker. Og for å komme i gang og få det bedre kjapt, så kan du stikke innom helsekosten og kjøpe tilskudd med kanel. Det får orden på følelsen av sulten/mett på et par timer, jeg lover :-) Tilskudd med kanel - er det kapsler med mer konsentrert kanel eller noe sånt? På vanlig helsekost? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har jeg hørt Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 metthetsfølelsen kommer ikke før 20 min etter at du har spist 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Tilskudd med kanel - er det kapsler med mer konsentrert kanel eller noe sånt? På vanlig helsekost? Jeg tror det er helt vanlig kanel, og ja, i kapsler. Det er lettere å ta de i kapsel, så slipper du å gå med konstant smak av kanel i munnen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meridianen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du har kanskje en ubalanse i mave og milt. Har du et ømt punkt mellom de to tærne som er ved siden av stortå?Høyre fot! (litt oppå, mellom). Hvis det er ømt, så kan du trykke 7g (til du kjenner smerten, slipp,trykk og slipp 7g) Gjør dette flere ganger om dagen å se om det da kan hjelpe på sultfølelsen og vekt + hodepinen. Sitter den i tinning og ned mot haka? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.