Gjest ziggy Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Rett før påske fikk jeg påvist urinveisinfeksjon hos lege, det begynte med høy feber, vondt i halsen og hodeverk (!)Det ble tatt prøve av urinen og det var rikelige mengder med blod i den. Jeg regnet med at det var på grunn av infeksjonen, men da jeg kom tilbake etter endt pencilin kur 7 dager etter var det fremdeles blod i urinen. Legen henviste meg til ultralyd og røntgen, hvorpå bildene var klare og ikke viste tegn til sykdom. En uke etter røntgenundersøkelsen tok jeg nok en urinprøve som det var blod i. Legen sa at det kunne være en sten i blæren og at det ikke var lett å få et ordentlig bilde av blæren (hvorfor?) Ville ikke det i så fall gjøre fryktelig vondt? Jeg har noe ubehag, - verk nederst i ryggen. Det svir enkelte ganger når jeg tisser, verker litt i blæren etter urinering, men det er ikke ille. Kan det være noe annet? Jeg står nå i kø (lang) for å utrede dette videre hos urolog. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26539-blod-i-urinen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Det finnes noen som har blod i urinen uten at man finner at noe er galt. Blod i urinen kan være tegn på at noe er galt i nyre, urinleder eller blære/urinrør. Derfor er du henvist til urolog. Det er sjelden at stenene er så store at de kan sees i blæren på røntgen. Røntgen kan påvise svulst i nyrebekkenet og blæren og nyresten som sitter i nyrebekkenet og urinlederen. Dette er altså ikke påvist hos deg. Små forandringer i slimhinnen i blæren kan gi blod i urinen. Dette kan påvises ved cystoskopi (se inn i blæren med kikkert). Urologen vil sannsynligvis cystoskopere deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26539-blod-i-urinen/#findComment-109812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.