engelen80 Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 Hei, jeg har hatt noen småproblemer med hoftene mine i en del år. Ikke noe alvorlig, men det hendte de låste seg på en måte og ble vonde å ha med å gjøre. De måtte bare strekkes ut så fort som mulig for at det ikke skulle gjøre så vondt. Hvis jeg kjenner på hoftene mens jeg går/sykler/osv, kjenner jeg at det knepper for hvert skritt. Var hos lege en gang og sjekket det for et par år siden, men han kunne ikke finne noe, jeg fikk bare en rekvisisjon til fysioterapaut. Den brukte jeg aldri, kom liksom aldri så langt og å bruke så mye penger på det når jeg ikke visste om det hjalp.. så vondt var det da ikke. Men nå har smertene og låsingen kommet oftere og oftere, særlig de siste ukene. Det gjør vondt når jeg f.eks går en stund/et stykke, sykler eller på andre måter gjentar samme bevegelse i hoftene over litt tid. Det er ikke alltid de låser seg, men bare gjør vondt. Jeg vet ikke hva det kan være for noe, men en god venn av meg foreslo at det kunne være slitasje inne i selve hoftekula..? Håper jeg kan få svar på dette. Har tenkt å bestille time hos lege, men siden jeg er på flyttefot blir det en liten stund til jeg får gjort det, og det er gjerne litt ventetid og. Vennlig hilsen fra engelen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Jeg kan ikke stille noen sikker diagnose på dette uten nærmere samtale og undersøkelse, men symptomene dine får meg til å tenke på en tilstand som kalles "snapping hip". På siden av hoften, over hoftekulen og nedover på låret, går det et kraftig fiberbånd som mye av muskulaturen fester seg i. Dette kan glippe over hoftekulen og gi smerter hos enkelte. Tilstanden er ikke farlig og trenger ingen spesiell behandling dersom plagene ikke er for store. Ved store plager kan man feste dette båndet bedre med et operativt inngrep slik at det ikke lenger glir så lett sidelengs. Men som sagt vet jeg ikke om det er dette som er årsaken. Du bør diskutere deg med legen din på nytt og eventuellt be om henvisning til ortoped for nærmere vurdering dersom plagene er svært store 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.