Gå til innhold

Irritert og hissig 4 åring.

Gjest Sliten mor

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten mor

Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne, men jeg har en gutt på 4 år som holder på å ta livet av meg til tider.

Han er fryktelig tidlig oppe hver eneste morgen,

ca. kl 05.30. Han legger seg ca kl. 19.30, da er det umulig å holde han våken lenger.

Grunnen til at han våkner så tidlig er at han må på toalettet og jeg må opp og tørke. Etter det klarer jeg ikke å få han til å sove igjen.

Nå har jeg begynnt å lure på om han har noen form for intoleranse for mat/melk.

Fra gutten min var 2 år kuttet jeg ut mange melkeprodukter fordi han hadde så løs mage. Han ble noe bedre av dette, men han er f.eks så veldig glad i yoghurt og for så vidt også melk og lager et forferdelig leven hvis han ikke får dette.

Jeg tror grunnen til at han er så hissig og irritert og bruker mye energi på å være sint uten grunn, er at han plages med "noe".

Jeg er fryktelig sliten av denne oppførselen hans, men jeg er overbevist om at det kan gjøres noe for han eller tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Sliten mor.

Ved en melkeallergi eller intolleranse synes jeg ofte at barna ikke bare "ustyrlige" men ofte virker dårlige ellers også. Men denne situasjonen sliter øyensynlig veldig på deg. Jeg tror det er en ide å få en henvisning til barnelege som kan gi deg skikkelig tid til å forklare hvordan tingenes tilstand er, samt få undersøkt gutten med prøver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...