org Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg har fått dilla på iskaffe etter at jeg sluttet med cola. Hvor usunt er iskaffe? Det er innmari godt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ebrel Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvor usunt det er vet jeg ikke, men det er mye sukker i det, så jeg vil jo ikke anbefale det siden du spør her inne på vektmestring:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hvordan lager du iskaffen din? Hvis det er mye sukker og/eller helmelk i, så er det vel ikke så sunt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lex Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det avhenger selvsagt av hva iskaffen er laget av. (Mye/lite sukker, melk/fløte etc.) Kjøper du iskaffe fra kjøledisken i matvarebutikkene kan du sjekke kaloriinnholdet på boksen. Jeg synes den lilla boksen (Tine?) er den aller beste, det er dessuten den med minst sukker av de tre i denne serien. Når den helles i et stort glass med isbiter blir den deilig, kald og akkurat passe utvannet. Som godt/kos en gang i blant er den ok kostholdmessig, men ikke hver dag i stedet for vanlig kalorifri kaffe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Det avhenger selvsagt av hva iskaffen er laget av. (Mye/lite sukker, melk/fløte etc.) Kjøper du iskaffe fra kjøledisken i matvarebutikkene kan du sjekke kaloriinnholdet på boksen. Jeg synes den lilla boksen (Tine?) er den aller beste, det er dessuten den med minst sukker av de tre i denne serien. Når den helles i et stort glass med isbiter blir den deilig, kald og akkurat passe utvannet. Som godt/kos en gang i blant er den ok kostholdmessig, men ikke hver dag i stedet for vanlig kalorifri kaffe. "men ikke hver dag i stedet for vanlig kalorifri kaffe." Er det ikke rart hvor lenge kalori-begrepet har holdt seg? Det må jo være 25-30 år siden man gikk over til joule. Likevel snakker nesten alle om kalorier ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 "men ikke hver dag i stedet for vanlig kalorifri kaffe." Er det ikke rart hvor lenge kalori-begrepet har holdt seg? Det må jo være 25-30 år siden man gikk over til joule. Likevel snakker nesten alle om kalorier ;-) "Man gikk over til joule", javel, men i praksis har jo ikke dette skjedd. Og hvorfor gjorde man igrunnen det? Og har det egentlig noen betydning om man fastholder kalori-begrepet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 "Man gikk over til joule", javel, men i praksis har jo ikke dette skjedd. Og hvorfor gjorde man igrunnen det? Og har det egentlig noen betydning om man fastholder kalori-begrepet? Nei,- det var bare en observasjon. Bruker "kalori" selv, jeg Prøvde å finne ut _hvorfor_ man skulle gå over til SI-enheten joule, men jeg fant det ikke helt ut. Både gram, grad, og trykk (astmosfære) burde jo være greie enheter sånn internasjonalt... Jeg sier også åtteogseksti istedetfor sekstiåtte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nei,- det var bare en observasjon. Bruker "kalori" selv, jeg Prøvde å finne ut _hvorfor_ man skulle gå over til SI-enheten joule, men jeg fant det ikke helt ut. Både gram, grad, og trykk (astmosfære) burde jo være greie enheter sånn internasjonalt... Jeg sier også åtteogseksti istedetfor sekstiåtte... For ikke å snakke om metriske mål (lengder). Det blir nok aldri en felles enighet i alle land om ulike måle-enheter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 A propos kaffe, så leste jeg nettopp i et ukeblad at hvis man drikker et par kopper kaffe før man går en lang tur, bidrar koffeinen til at man forbrenner mere fett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Nei,- det var bare en observasjon. Bruker "kalori" selv, jeg Prøvde å finne ut _hvorfor_ man skulle gå over til SI-enheten joule, men jeg fant det ikke helt ut. Både gram, grad, og trykk (astmosfære) burde jo være greie enheter sånn internasjonalt... Jeg sier også åtteogseksti istedetfor sekstiåtte... Apropos tellemåten: Jeg sier "ått-og-seksti" hvis jeg snakker om årstallet, men ikke hvis jeg skal ramse opp et telefonnummer;-) DA må jeg bruke korrekt tellemåte. Det hender seg at jeg har folk på tråden på jobb som ramser opp tlf nr på gammelmåten, og det er irriterende. En annen ting jeg etterhvert har lært meg når det gjelder å oppgi telefonnummer muntlig, er at man overfor engelsktalende helst bør si ett og ett tall! :-) Mange har blitt litt forvirret om man sier "sixty-eight" istedenfor "six, eight". Rart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Apropos tellemåten: Jeg sier "ått-og-seksti" hvis jeg snakker om årstallet, men ikke hvis jeg skal ramse opp et telefonnummer;-) DA må jeg bruke korrekt tellemåte. Det hender seg at jeg har folk på tråden på jobb som ramser opp tlf nr på gammelmåten, og det er irriterende. En annen ting jeg etterhvert har lært meg når det gjelder å oppgi telefonnummer muntlig, er at man overfor engelsktalende helst bør si ett og ett tall! :-) Mange har blitt litt forvirret om man sier "sixty-eight" istedenfor "six, eight". Rart... Ja, hvis jeg sier et tall til noen som skal notere, så tar jeg ett og ett tall. Ikke bare når det er engelsk, men norsk også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nei,- det var bare en observasjon. Bruker "kalori" selv, jeg Prøvde å finne ut _hvorfor_ man skulle gå over til SI-enheten joule, men jeg fant det ikke helt ut. Både gram, grad, og trykk (astmosfære) burde jo være greie enheter sånn internasjonalt... Jeg sier også åtteogseksti istedetfor sekstiåtte... Men jeg tror jeg har til gode å finne en matvare der kaloriinnholdet bare er angitt i joule. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.