Gå til innhold

Drittlei mamma!!!


Brave

Anbefalte innlegg

Er saa drittlei mamma..

Alltid har jeg vart den voksne og tatt vare paa meg selv.

Spurte henne om hjelp til noe okonomisk,som jeg aldri gjor. Ikke penger. Men kausjon til aa kjope hus. Vet det er stort. Men jeg har alltid hatt orden, aldri 1 inkasso. Hun har et stort hus som er verdt flere millioner. Sa har jeg snakket med banken og ville snakke om hva vi kan gjore. Saa sier hun bare NEI, Nei, nei, nei, det toer jeg ikke. Ser ikke paa meg, gidder ikke si, la oss snakke om dette eller hva har du funnet ut. Bare nei, uten at jeg faar sagt det jeg skal si.

Vet dere ikke kjenner mamma, men hun er som et barn. I alle aar har jeg passet pa henne, hjulpet henne. Hun har vaert lagt inn mange ganger de tidligere aarene for panikkangst. Gaar paa medisiner. Jeg vet jeg kan snakke med henne om hvordan jeg foler det o.s.v saa ordner det seg sikkert til slutt. Men denne gangen orket jeg ikke engang si at jeg ble lei meg, bare gikk ut, Vet at hun ogsaa prover a ikke faa oss til a flytte. Hun vil vi skal bo hos henne, Men jeg vet at jeg maa ut na. Ut av barndomshjemmet mitt. Og lage et deilig banrdomshjem til min egen lille skatt...

Men jeg vil bare si at jeg er saa LEI. Jeg er lei meg ogsa. Etter alt det hun har latt oss barna gaa igjennom saa burde hun hoppe paa sjansen til aa faa hjelpe meg. Hun sier alltid at hun skulle onske hun kunne hjelpe meg mer. At hun er lei seg for at hun aldri har vart der for oss..Blir saa skuffet over at jeg ikke har en ressurs person i mitt liv. Har aldri hatt en voksen person som har stilt opp for meg. Jeg er saa sliten av aa vere den voksne bestandig. Vet det kommer mye bra ut av styrken min, men vet ikke om dere skjonner at jeg er saa trist over aa ha en mor som ikke har tatt inn det som har skjedd med meg. Selv om det var pappa som gjorde mye, saa orker hun nok ikke tanken paa at hun ikke fulgte godt nok med, Hun saa jo at han skadet oss fysisk.

Det er for mye for henne. Skjonner det, men jeg vil ikke alltid skjonne. Noen ganger vil jeg bli skjont selv!

Takk for klemmen sist, Liljen, Den var god. Har ikke orket aa svare enda, er bare saa sliten og lei for tiden....

Lover aa skrive noe mer positivt siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

liljensverden

Kjære Brave!

Det sliter veldig på et menneske å ha en psykisk syk mor. Jeg har dessverre ikke vært like flink som deg og unngått økonomiske belastinger, så jeg har vært nødt til å løpe til mamma for hjelp. Hun gir meg penger, men alltid pakket inn i dårlig samvittighet. Sånn at jeg gråter i måneder inntil jeg klarer å betale tilbake.

Det er vondt å kjenne avvisningen. Spesielt fra ens egen mor. Det forstår jeg godt. Håper virkelig du finner løsninger på denne situasjonen som kan gjøre deg godt for deg og ditt gull.

Og angående svar: du trenger ikke svare på mine klemmer. Alt jeg vil du skal gjøre er å ta den imot. :) Jeg har selv trukket meg delvis bort fra forumene her. Jeg titter bare innon og svarer bare dersom noen spør etter meg eller nevner meg, slik du gjorde nå. Dette fordi jeg er i en fase hvor jeg må skåne meg litt fra å falle tilbake og opprettholde reakjsoner jeg vet jeg kan få av å være for akriv over lengre tid.

Men jeg kommer nok tilbake senere. Har bare en liten nesten-pause. =)

En enda større klem til deg denne gang. Fra Liljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Blir vel i grunn ikke noe positivt svar d her..

Men.. Forstår i grunn at mamman'n din ikke vil kausjonere..

Sånn rent praktisk liksom..

Vet om så alt for mange som har mista hus på d viset..

Og kan være en stor risiko..

På tross av att u er flink me regninger å sånt..

Men syns du hadde fortjent en skikkelig forklaring..

Vondt å lese at hu har svikta i oppveksten.. Er forjævlig å ikke ha en mamma som passer på.. men som en må passe på..

ikke slik d ska være..

hmm..

*sender over en klem om du vil ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner henne godt

Skjønner din mor godt. Jeg ville ikke satt huset mitt i pant for å hjelpe noen. Man vet aldri. Tenk om du om 5 år ble skadet i en ulykke og ble ufør og ikke kan betale lånet ditt lenger. Da ryker også huset til din mor. Slike ting kan skje, og det er nok ikke det at din mor vil være stygg med deg. Har hun slitt mye med angst trenger nok hun trygghet også. Hvorfor tar ikke banken pant i huset du skal kjøpe da? Da jeg kjøpte min første leilighet hadde jeg ingen egenkapital, måtte låne 100%. Men hvis jeg ikke hadde klart lånet ville banken bare overtatt leiligheten. Nå har jeg klart meg i flere år og økonomien er bra. Så du kan nok fint klare deg likevel, bare ikke vær for kravstor i forhold til din første bolig. Ikke sats på hus, heller en grei liten leilighet. Når du først er kommet inn på boligmarkedet vil det bli lettere for deg senere og finne noe større/bedre.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din mor godt. Jeg ville ikke satt huset mitt i pant for å hjelpe noen. Man vet aldri. Tenk om du om 5 år ble skadet i en ulykke og ble ufør og ikke kan betale lånet ditt lenger. Da ryker også huset til din mor. Slike ting kan skje, og det er nok ikke det at din mor vil være stygg med deg. Har hun slitt mye med angst trenger nok hun trygghet også. Hvorfor tar ikke banken pant i huset du skal kjøpe da? Da jeg kjøpte min første leilighet hadde jeg ingen egenkapital, måtte låne 100%. Men hvis jeg ikke hadde klart lånet ville banken bare overtatt leiligheten. Nå har jeg klart meg i flere år og økonomien er bra. Så du kan nok fint klare deg likevel, bare ikke vær for kravstor i forhold til din første bolig. Ikke sats på hus, heller en grei liten leilighet. Når du først er kommet inn på boligmarkedet vil det bli lettere for deg senere og finne noe større/bedre.

Lykke til

Hei.

joda, det okonomiske aspektet er selvsagt noe man skal tenke paa. Det er ikke noe man skal ta lett paa. Men det handlet egentlig ikke om penger. Men om aa bli hort og respektert. Er det noe jeg har vist meg meget verdig i alle aar saa er det at jeg fortjener aa bli tatt paa alvor. Og jeg har ikke faatt forklart eller snakket om dette med min mor. Fortvilelsen handler om aa aldri faa vere barnet, men om aa maatte vare den som sier at dette maa vi snakke om, mamma.

Dessuten ville jeg aldri satt mamma i en vanskelig okonomisk situasjon, ville aldri bedt om noe som kunne skade henne. Hun har en gjeldsfri bolig som er verdt ca 10 mill, og jeg trenger kausjon til topplaan som blir ca 500 000. Dette blir betalt ned i lopet av noen aar, saa blir det kun pant i boligen vi kjoper d.v.s at hennes del blir fjernet fra avtalen. Om jeg og mannen min hadde dodd, saa kunne hun glatt faatt et lite laan paa huset som hadde dekket tapet hvis vi hadde gaatt bort i lopet av faa aar.

Det foles uansett saart at hun ikke vil gjore hva hun kan for aa hjelpe meg. Jeg har gjort mer enn noe barn burde, Dette kunne vare hennes tid aa vise seg som min mor. Selvsagt ikke med penger, men kanskje med aa si dagen etter at, vil du snakke om dette,saa er jeg her til aa lytte. Men vet at skal noe som helst snakkes om maa jeg ta det opp selv.

Liljen, jeg vet at du forstaar og jeg vil du skal vite jeg tenker paa deg naa og sender en stor klem til deg. Det er veldig bra at du beskytter deg selv i denne tiden.

Paa en maate er det det jeg vil gjore naa. Beskytte meg og mamma mot at det vi har bygget opp skal brytes ned. Vi har kommet over mange ting ved aa bo sammen naa, men kjenner at det begynner aa bli for mange konflikter. Som naar jeg var ung saa har hun blitt for vant med aa ha meg her og redd for aa bli alene. Men hun kalte med sin dose valium naar jeg var mindre, naa tror jeg mer at jeg er hennes dose paaminnelse om overgrepene og hennes manglende morsrolle. Jeg jobber jo massivt med terapi hele tiden. Hun vil ikke gaa til behandling. Det tror jeg ikke er bra for oss naa. Bedre aa ha hyggelig kontakt en gang i blant, enn aa krangle om smaating som egentlig handler om store ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Blir vel i grunn ikke noe positivt svar d her..

Men.. Forstår i grunn at mamman'n din ikke vil kausjonere..

Sånn rent praktisk liksom..

Vet om så alt for mange som har mista hus på d viset..

Og kan være en stor risiko..

På tross av att u er flink me regninger å sånt..

Men syns du hadde fortjent en skikkelig forklaring..

Vondt å lese at hu har svikta i oppveksten.. Er forjævlig å ikke ha en mamma som passer på.. men som en må passe på..

ikke slik d ska være..

hmm..

*sender over en klem om du vil ha*

Tar imot klemmen, jeg...kan ikke skrive smilefjes men tenker det!!

Som du kanskje skjonner av innlegget har jeg mistet de 3 siste bokstavene vaare samt mange tegn paa pc. Jobber med saken..

^smiler^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hjelper mine barn alt jeg kan selvfølgelig, men kausjonist er utelukket for meg også om det skulle komme til det..

Nå vet jeg ikke om du er alenemamma med eller uten jobb, men er du alene med omsorg for barn så finnes husbanken + kommunalt etableringslån som en løsning, ønsker du en egen bolig så ta kontakt med kommunen eller nav, det finnes andre løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

Nå tror jeg at skjønte hvem du er! Og jeg syns virkelig du kler nicket. Er det noe du er så er det BRAVE!! Du er pokker meg så modig at det oser styrke av deg, selv om du kanskje ikke alltid kjenner det selv.

Det er så mye jeg vil si til deg, og så mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort for å fjerne smerten du bærer. Jeg blir sint når jeg tenker på det. Vi fortjener å ha det bra!!

Tenker masse på deg. Det skal du vite!

En stor dose klemmer til deg fra Liljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at skjønte hvem du er! Og jeg syns virkelig du kler nicket. Er det noe du er så er det BRAVE!! Du er pokker meg så modig at det oser styrke av deg, selv om du kanskje ikke alltid kjenner det selv.

Det er så mye jeg vil si til deg, og så mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort for å fjerne smerten du bærer. Jeg blir sint når jeg tenker på det. Vi fortjener å ha det bra!!

Tenker masse på deg. Det skal du vite!

En stor dose klemmer til deg fra Liljen.

Dette innlegget kom på mine "svar til meg". Første gang jeg har fått andres svar, så måtte liksom bare si det :)

Skjønner forøvrig Brave veldig godt, høres veldig slitsomt ut. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjønner henne godt

Hei.

joda, det okonomiske aspektet er selvsagt noe man skal tenke paa. Det er ikke noe man skal ta lett paa. Men det handlet egentlig ikke om penger. Men om aa bli hort og respektert. Er det noe jeg har vist meg meget verdig i alle aar saa er det at jeg fortjener aa bli tatt paa alvor. Og jeg har ikke faatt forklart eller snakket om dette med min mor. Fortvilelsen handler om aa aldri faa vere barnet, men om aa maatte vare den som sier at dette maa vi snakke om, mamma.

Dessuten ville jeg aldri satt mamma i en vanskelig okonomisk situasjon, ville aldri bedt om noe som kunne skade henne. Hun har en gjeldsfri bolig som er verdt ca 10 mill, og jeg trenger kausjon til topplaan som blir ca 500 000. Dette blir betalt ned i lopet av noen aar, saa blir det kun pant i boligen vi kjoper d.v.s at hennes del blir fjernet fra avtalen. Om jeg og mannen min hadde dodd, saa kunne hun glatt faatt et lite laan paa huset som hadde dekket tapet hvis vi hadde gaatt bort i lopet av faa aar.

Det foles uansett saart at hun ikke vil gjore hva hun kan for aa hjelpe meg. Jeg har gjort mer enn noe barn burde, Dette kunne vare hennes tid aa vise seg som min mor. Selvsagt ikke med penger, men kanskje med aa si dagen etter at, vil du snakke om dette,saa er jeg her til aa lytte. Men vet at skal noe som helst snakkes om maa jeg ta det opp selv.

Liljen, jeg vet at du forstaar og jeg vil du skal vite jeg tenker paa deg naa og sender en stor klem til deg. Det er veldig bra at du beskytter deg selv i denne tiden.

Paa en maate er det det jeg vil gjore naa. Beskytte meg og mamma mot at det vi har bygget opp skal brytes ned. Vi har kommet over mange ting ved aa bo sammen naa, men kjenner at det begynner aa bli for mange konflikter. Som naar jeg var ung saa har hun blitt for vant med aa ha meg her og redd for aa bli alene. Men hun kalte med sin dose valium naar jeg var mindre, naa tror jeg mer at jeg er hennes dose paaminnelse om overgrepene og hennes manglende morsrolle. Jeg jobber jo massivt med terapi hele tiden. Hun vil ikke gaa til behandling. Det tror jeg ikke er bra for oss naa. Bedre aa ha hyggelig kontakt en gang i blant, enn aa krangle om smaating som egentlig handler om store ting.

Hmm, ser at jeg har misforstått litt. Jeg kjenner deg jo ikke og jeg så mest for meg at det var økonomien som var problemet. Får bare si beklager. Håper ting ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser at jeg har misforstått litt. Jeg kjenner deg jo ikke og jeg så mest for meg at det var økonomien som var problemet. Får bare si beklager. Håper ting ordner seg for deg.

Takk for det.

Skjonner at mange tenkte at okonomi var problemet her. Men jeg regnet med at de som saa at det ble lagt ut under overgrep skjonte at det handlet mer om et sukk i natten. Et savn etter en mor.

Men er jo alltid fint aa faa tips om hva man kan gjore da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget kom på mine "svar til meg". Første gang jeg har fått andres svar, så måtte liksom bare si det :)

Skjønner forøvrig Brave veldig godt, høres veldig slitsomt ut. Lykke til!

Takk..

Det var jo merkelig.

Dette ordner seg nok tilslutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at skjønte hvem du er! Og jeg syns virkelig du kler nicket. Er det noe du er så er det BRAVE!! Du er pokker meg så modig at det oser styrke av deg, selv om du kanskje ikke alltid kjenner det selv.

Det er så mye jeg vil si til deg, og så mye jeg skulle ønske jeg kunne gjort for å fjerne smerten du bærer. Jeg blir sint når jeg tenker på det. Vi fortjener å ha det bra!!

Tenker masse på deg. Det skal du vite!

En stor dose klemmer til deg fra Liljen.

Hehe, trodde du skjonte hvem jeg var for lenge siden.

Ja nicket er vel kanskje ikke helt bra hvis jeg skal gjemme meg litt. skal jo egentlig ikke det da. Men ja, det oser liksom styrke av alt jeg tar i. Og det er veldig slitsomt naar man vil vare litt liten en stund, Det tror jeg du skjonner veldig godt!! Jeg er jo glad for styrken ogsaa.

Du gjor noe for meg. Du lytter og svarer. Det betyr veldig mye..

Stor klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

liljensverden

Hehe, trodde du skjonte hvem jeg var for lenge siden.

Ja nicket er vel kanskje ikke helt bra hvis jeg skal gjemme meg litt. skal jo egentlig ikke det da. Men ja, det oser liksom styrke av alt jeg tar i. Og det er veldig slitsomt naar man vil vare litt liten en stund, Det tror jeg du skjonner veldig godt!! Jeg er jo glad for styrken ogsaa.

Du gjor noe for meg. Du lytter og svarer. Det betyr veldig mye..

Stor klem....

Hehe. Det var en setning som avslørte deg, ellers hadde jeg ikke skjønt det. ;) Er dårlig på sånt jeg. :)

Forstår godt at du blir sliten av å ose styrke. Jeg gjør det visst selv. Og føler meg på ingen måt sterk til tider. Men så er det jo godt vi har denne egenskapen også. Det er jo den som har hjulpet oss dit vi er i dag.

Jeg syns du er tapper! Og jeg beundere deg så utrolig mye, selv om jeg vet du kjenner deg svak. Like svak som meg.

Send meg gjerne en mail om du vil prate. Du vet jo hvor du finner meg. :P

Mange klemmer til deg. Tenker MASSE på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det var en setning som avslørte deg, ellers hadde jeg ikke skjønt det. ;) Er dårlig på sånt jeg. :)

Forstår godt at du blir sliten av å ose styrke. Jeg gjør det visst selv. Og føler meg på ingen måt sterk til tider. Men så er det jo godt vi har denne egenskapen også. Det er jo den som har hjulpet oss dit vi er i dag.

Jeg syns du er tapper! Og jeg beundere deg så utrolig mye, selv om jeg vet du kjenner deg svak. Like svak som meg.

Send meg gjerne en mail om du vil prate. Du vet jo hvor du finner meg. :P

Mange klemmer til deg. Tenker MASSE på deg.

Ja, det skal jeg sannelig gjore..

Tenker paa deg ogsaa..

Megaklem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liljensverden

Ja, det skal jeg sannelig gjore..

Tenker paa deg ogsaa..

Megaklem.....

Og da reklemmer jeg. ;o)

Tenkte forresten at det kanskje kunne være en idé å denge den en av mødrene våre med den andre. Så kan vi begge få ut litt frustrasjon over disse hersens mødrene våre som ikke forstår. lol

Klem i fleng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...