Gå til innhold

Løpetrening i Syden

Babette

Anbefalte innlegg

Jeg skal til en av de greske øyer i august og kommer til å ta med løpeskoene.

Men løping i varmen er ikke min sterkeste side, og eneste levelige mulighet for meg er derfor å løpe tidlig om morgenen. Er det noen som har erfaring med dette og kan antyde hvor tidlig jeg må ut for å komme den verste heten i forkjøpet? Er det OK kl. 0700 en dag temperaturen kommer opp i ca. 30 grader utpå formiddagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yellow Ledbetter

Hvorfor ikke bare slappe av mens du er der nede, og starte på igjen med nye krefter når du er hjemme?

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

kanskje en god idè om du allerede nå begynner å ta badstu og venne kroppen til varme. Det kan muligens gi en positiv tilvenningseffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anew

Nå kjenner ikke jeg forholdene på de greske øyene, men jeg hadde samme problem da jeg var i Sør-Italia i fjor sommer.

Jeg forsøkte å løpe tidlig på morgenen, men møtte et ganske annet problem enn varmen. Jeg løp alene langs landeveier der jeg ikke møtte andre enn en og annen bonde. Da fikk jeg straks beskjed om å passe på - du vet aldri hvem du kan møte og når det ikke er andre i nærheten så...ulempen med å være jente. Jeg opplevde faktisk litt "ubehageligheter" under en løpetur en sen ettermiddag, men heldigvis kom noen jeg kjente forbi og hjalp meg.

I Norge føler jeg meg så og si alltid trygg, men i Italia foretrekker jeg å løpe sammen med noen eller i hvertfall på steder/tider der jeg vet jeg treffer på andre folk ofte.

Jeg ville kanskje ha brukt et treningssenter eller svømt i stedet??? Eller bare slappet av...

Hvis du allikevel vil løpe ute så husk å drikke MASSE og dekk til hodet. Regn også med at det vil gå saktere enn det du er vant til i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan godt hende jeg tar en pause og lar løpeskoene ligge ubrukt i ferien. Men det er greit å ha muligheten hvis løpelysten skulle melde seg, og det tror jeg nok at den gjør.

Det vil ganske sikkert være mange morgenjoggere ute i gatene på dette turiststedet, så jeg tror ikke det vil være farlig på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Annonse

Gjest undrende fyr

Joda, det kan godt hende jeg tar en pause og lar løpeskoene ligge ubrukt i ferien. Men det er greit å ha muligheten hvis løpelysten skulle melde seg, og det tror jeg nok at den gjør.

Det vil ganske sikkert være mange morgenjoggere ute i gatene på dette turiststedet, så jeg tror ikke det vil være farlig på noen måte.

Hvordan funka det å løpe i varmen i Hellas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan funka det å løpe i varmen i Hellas?

Hei!

Jeg måtte gå inn på tråden og se hva jeg hadde skrevet, siden det har gått så lang tid.

Den gangen for tre år siden ble det ikke noe løping i Hellas på meg. Hovedgrunnen til dette var at det var så fullt av folk og biler overalt, og jeg orket ikke å stå opp tidlig om morgenen når det var stillere.

Men to år seinere var jeg på et annet sted i Syden. Der var det mye roligere, og jeg hadde noen deilige løpeturer i "den blå timen" mellom solnedgang og mørke, ca. kl. 20.00. Temperaturen var ca. 30 grader, men det var helt nydelig. Poenget var å unngå direkte sol, det blir jeg nemlig slapp av når jeg løper. Og gjett om ølet smakte vidunderlig etter en slik total utsvetting med påfølgende lunken dusj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...