Gjest bleikfisk Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Jeg har lyst til å prøve betakarotentilskudd for å jukse til meg brunere hudfarge. Jeg har lest tidligere at Veggis har prøvd; kanskje er det også andre der ute som kan svare på spørsmålene mine: Hvis det er slik at betakaroten lagres i fettvev, vil det da gi sterkere brunfarge der man har mye fett?? (Rompa etc.) Hvor lenge kan man ta store doser av dette uten at det blir skadelig? Blir fargen helt sikkert ikke oransjeaktig? Gir det ulik effekt avhengig av hvilken hudfarge man har fra før? Jeg er kjempebleik. Blir det sterkere farge av større dose? Jeg har kjøpt en boks betakaroten-kapsler på helsekosten, men de er så digre! Jeg hater å svelge piller (synes p-piller er store nok!). Vet dere om betakaroten finnes i flytende form? Eller om det går an å skjære opp kapslene og blande innholdet i juice f.eks.? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veggis Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Fargen blir litt gulbrun. Ikke orange. Kommer kanskje ann på din opprinneligfe hudfarge. Jeg har lite fett på kroppen og pillene syntes fort i huden. Mulig det må mer til på kraftigere personer, men det vet jeg ikke sikkert. Det går sikkert ann å ta ut inneholdet av kapselene, men jeg vil tippe det smaker dritt. Prøv med. f.eks. 3-4 piller daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Jeg vil anbefale deg å ikke overskride doseringen som produsenten angir og for sikkerhets skyld fortelle legen din om at du bruker slikt tilskudd. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Jeg har tatt ca 4 pr. dag nå i over 2 uker, og merker igrunn ingenting. Og jeg er ikke overvektig. Kanskje det er blitt litt forskjell da, men jeg merker ivertfall ikke noe drastisk. Tror pillene bare lager flere pigmenter i huden slik at du blir fortere brun når du soler deg, du blir ikke brun bare sånn uten videre. Men ikke ta overdrevet mange, det er sikkert ikke sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veggis Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Jeg har tatt ca 4 pr. dag nå i over 2 uker, og merker igrunn ingenting. Og jeg er ikke overvektig. Kanskje det er blitt litt forskjell da, men jeg merker ivertfall ikke noe drastisk. Tror pillene bare lager flere pigmenter i huden slik at du blir fortere brun når du soler deg, du blir ikke brun bare sånn uten videre. Men ikke ta overdrevet mange, det er sikkert ikke sunt. Tror det er litt individuelt hvor sterkt det virker på folk jeg. På meg virket det så folk kommenterte at jeg var blitt brun. Var den tiden ikke i solen eller solariumer. Så det måtte være pillene som ga farge. Sikkert ikke sundt å ta veldig mange kanskje, men jeg leste på ett amerikansk nettsted at man skulle ta 30-50 mg. hver dag for å bli brun og få solfaktor 4 i huden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina Skrevet 29. mai 2001 Del Skrevet 29. mai 2001 Hei! Såvidt jeg vet hjelper betakaroten deg å bli fortere, jevnere og lenger brun, men du må i tillegg ta sol evt. solarium. Bio-karoten er det noe som heter i helsekostbutikkene. De er bittesmå piller, og er ikke noe problem å svelge. Ser ut som små versjoner av fiskeolje-kapsler. De er riktignok litt større en p-piller, men ikke mye.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.