Gå til innhold

Yssen-saken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvsagt er hun det også. Hun har ikke bare ansvar for å drive saker fremover, da hadde hun ikke hatt Yssen saken heller. Hadde ikke hun vært det så skulle de ikke være hun som tok denne saken, men Yssen's personalleder.

"Hadde ikke hun vært det så skulle de ikke være hun som tok denne saken, men Yssen's personalleder"

Ok, men nå har det jo kommet frem i media at folk som jobber sammen med henne at Valla gjorde det hun kunne for at Yssen skulle komme ut av en jobb hun mislikte med hevet hode.

Hva mer kunne hun ha gjort?

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

42

• mariaflyfly

8

• tzatziki1365380058

7

• Solsikkefrø

2

Skrevet

"Det hjelper ikke hva Yssen har gjort og ikke gjort, det som er poenget er at Valla har håndtert saken helt vannvittig uproft. Det er så dumt at jeg lurer på hva som har rørt seg i hode på henne"

Hva som har rørt seg i hodet på henne? Vel, du kan jo forsøke bare bittelitt å sette deg inn i hennes sted.

"Jeg tror meget godt folk greier å ta en fornuftig avgjørelse sel på om de vil være medlem eller ikke."

"Her er jeg sterkt uenig med deg, her på berget klarer den store hopen ikke å gjøre det i praksis det de står for. Jeg tror ikke noe på at de som mistror LO etter denne saken går til det skrittet å melde seg ut"

Neivel, men de har gått til det skrittet å melde seg inn he he.

Jeg har hatt saker selv som har vært svært vanskelige når det gjelder ansatte. Så jeg vet ganske mye om hva som rører seg oppe i hode på en leder. Jeg vet i alle fall hva man ikke skal gjøre og Valla har brutt alt slikt og så til de grader også at det er nifst at en som er leder på hennes nivå ikke vet mer en hva hun gjør i denne saken.

Det vil selvsagt være mange som melder seg inn for det, mange er enig med Valla, men antagelig så bryr ikke den store hopen seg om det, selv om de er sterkt uenig med LO i hvordan saken er behandlet. Vi er noen sauer som stort sett følger bjellesauen.

Ikke sikkert at de føler at det finnes så mange andre muligheter heller.

Skrevet

"Hadde ikke hun vært det så skulle de ikke være hun som tok denne saken, men Yssen's personalleder"

Ok, men nå har det jo kommet frem i media at folk som jobber sammen med henne at Valla gjorde det hun kunne for at Yssen skulle komme ut av en jobb hun mislikte med hevet hode.

Hva mer kunne hun ha gjort?

Det hun kunne ha gjort er å behandlet denne saken annerledes etter at den kom ut i mediene.

I tillegg ser det ut til at Valla har mobbet sine ansatte, det er jo flere som nå påstår, da burde hun ha vært mye mer ydmyk for det første, men hun burde også ha forstått at hun ikke skulle ha den oppførselen hun har.

Skrevet

Jeg har hatt saker selv som har vært svært vanskelige når det gjelder ansatte. Så jeg vet ganske mye om hva som rører seg oppe i hode på en leder. Jeg vet i alle fall hva man ikke skal gjøre og Valla har brutt alt slikt og så til de grader også at det er nifst at en som er leder på hennes nivå ikke vet mer en hva hun gjør i denne saken.

Det vil selvsagt være mange som melder seg inn for det, mange er enig med Valla, men antagelig så bryr ikke den store hopen seg om det, selv om de er sterkt uenig med LO i hvordan saken er behandlet. Vi er noen sauer som stort sett følger bjellesauen.

Ikke sikkert at de føler at det finnes så mange andre muligheter heller.

"Jeg har hatt saker selv som har vært svært vanskelige når det gjelder ansatte. Så jeg vet ganske mye om hva som rører seg oppe i hode på en leder. Jeg vet i alle fall hva man ikke skal gjøre og Valla har brutt alt slikt og så til de grader også at det er nifst at en som er leder på hennes nivå ikke vet mer en hva hun gjør i denne saken"

Jeg tviler på at du har vært i nærheten av å ha en sak som denne.

Som jeg har sagt mange ganger så ble ikke saken bra behandlet til å begynne med. Men du må ikke glemme at Yssen ville ha det slik.

Og nettopp av den grunn har hun ikke rett på rettsvern"

Du virker ikke til å ha noe tiltro til at folk kan tenke selv forresten.

Skrevet

"Jeg har hatt saker selv som har vært svært vanskelige når det gjelder ansatte. Så jeg vet ganske mye om hva som rører seg oppe i hode på en leder. Jeg vet i alle fall hva man ikke skal gjøre og Valla har brutt alt slikt og så til de grader også at det er nifst at en som er leder på hennes nivå ikke vet mer en hva hun gjør i denne saken"

Jeg tviler på at du har vært i nærheten av å ha en sak som denne.

Som jeg har sagt mange ganger så ble ikke saken bra behandlet til å begynne med. Men du må ikke glemme at Yssen ville ha det slik.

Og nettopp av den grunn har hun ikke rett på rettsvern"

Du virker ikke til å ha noe tiltro til at folk kan tenke selv forresten.

Selvsagt har jeg ikke hatt slike saker som dette, fordi mediet ikke har vært innvolvert. Men det jeg forsøker å si er at det er endel grunnleggende ting du ikke gjør og at man som personalleder må ha visse grunnleggende egenskaper. Disse egenskapene har Valla, ved sin måte å behandle dette på, vist at hun ikke har.

"Du virker ikke til å ha noe tiltro til at folk kan tenke selv forresten."

Denne skjønte jeg ikke.

Skrevet

Det hun kunne ha gjort er å behandlet denne saken annerledes etter at den kom ut i mediene.

I tillegg ser det ut til at Valla har mobbet sine ansatte, det er jo flere som nå påstår, da burde hun ha vært mye mer ydmyk for det første, men hun burde også ha forstått at hun ikke skulle ha den oppførselen hun har.

Det er flere som har påstått at de har blitt mobbet?

Jeg har lest at det har vært stor frustrert over påstanden om mobbing.

Men det er sikkert flere påstander og det får vi vel vite når gransningen er ferdig.

Og jeg tror nok at Valla er en tøff leder.

Skrevet

Selvsagt har jeg ikke hatt slike saker som dette, fordi mediet ikke har vært innvolvert. Men det jeg forsøker å si er at det er endel grunnleggende ting du ikke gjør og at man som personalleder må ha visse grunnleggende egenskaper. Disse egenskapene har Valla, ved sin måte å behandle dette på, vist at hun ikke har.

"Du virker ikke til å ha noe tiltro til at folk kan tenke selv forresten."

Denne skjønte jeg ikke.

Du kaller Norges befolkning for en saueflokk og det sier mer om deg enn om Valla.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Det stemmer visst ikke det, da. Hun og/eller advokaten hennes var i kontakt med LO flere ganger, blant annet i forbindelse med Forsvarets Høyskole-saken. Det ble dokumentert skikkelig både i aviser og på tv i januar, med datoer og sånn"

I brevs form ja. Hun ville ikke ta telefonen.Da blir det jo lett å kommunisere.

"Og det er jo klart at hun ikke ville gått til mediene hvis hun hadde fått begynt der, da hadde jo LO i det minste sørget for å avslutte arbeidsforholdet ved å gi henne et godt alternativ"

Det var jo det de forsøkte. Flere alrenativer.

"I brevs form ja. Hun ville ikke ta telefonen.Da blir det jo lett å kommunisere."

Dette er direkte sludder! Jeg har sett flere personalsaker der det blir ord mot ord, der ledere har kommet drassende med at "dette har jeg ikke sagt" eller "dette har X misforstått" eller "det var ikke det jeg mente". I slike tilfeller er det tryggeste å kommunisere via brev eller i møter der det blir ført protokoll og der flere er til stede. Det du har skrevet i et brev kan du ikke komme unna, og det er likt for begge parter. Å bruke telefon i betente saker er veldig dumt, rett og slett.

Skrevet

Men det er sikkert flere påstander og det får vi vel vite når gransningen er ferdig.

Det er andre også som har stått frem.

Skrevet

Du kaller Norges befolkning for en saueflokk og det sier mer om deg enn om Valla.

Men det er jo sånn, den store hopen følger stort sett bjellesauen. Det tror jeg nok du er litt enig i.

Skrevet

Men det er jo sånn, den store hopen følger stort sett bjellesauen. Det tror jeg nok du er litt enig i.

Nei, faktisk ikke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mobbingen er vel etter hvert blitt underordnet når det gjelder denne saken. Måten Valla har håndtert saken på pressekonferansene sine er uansett svært graverende. Det er ikke en gang ting som har foregått i et lukket rom, men med hele landets medier som tilskuere. Valla har sagt ting offentlig som en leder ikke har lov å offentliggjøre om sine ansatte, hun er også blitt tatt i løgn flere ganger- Dette er ikke en gang synsing, men ting som har skjedd i det offentlige rom. Ting som er svært kritikkverdig. Jeg syns definitivt ikke det er formildende at Valla ikke er noen pusekatt, man gjør ganske enkelt ikke slikt som øverste leder i LO.

Skrevet

Mobbingen er vel etter hvert blitt underordnet når det gjelder denne saken. Måten Valla har håndtert saken på pressekonferansene sine er uansett svært graverende. Det er ikke en gang ting som har foregått i et lukket rom, men med hele landets medier som tilskuere. Valla har sagt ting offentlig som en leder ikke har lov å offentliggjøre om sine ansatte, hun er også blitt tatt i løgn flere ganger- Dette er ikke en gang synsing, men ting som har skjedd i det offentlige rom. Ting som er svært kritikkverdig. Jeg syns definitivt ikke det er formildende at Valla ikke er noen pusekatt, man gjør ganske enkelt ikke slikt som øverste leder i LO.

"Det er ikke en gang ting som har foregått i et lukket rom, men med hele landets medier som tilskuere"

Nettopp! Det var Yssen som ønsket det slik. Ikke Valla.

Skrevet

Nei, faktisk ikke.

Hehe, jeg mistenker deg nå for enten at du jobber innenfor LO systemet eller at du er gift med en som gjør det.

Skrevet

Hehe, jeg mistenker deg nå for enten at du jobber innenfor LO systemet eller at du er gift med en som gjør det.

Jeg mistenker deg for å være Yssen eller for å være gift med Yssen.

Skrevet

Jeg mistenker deg for å være Yssen eller for å være gift med Yssen.

Hehe, det kan du få lov til, jeg tror at det er større sjangs for at jeg har rett enn du da:-)

Skrevet

Hehe, det kan du få lov til, jeg tror at det er større sjangs for at jeg har rett enn du da:-)

Det tror ikke jeg. Jeg tror det er mye større sjangs for at jeg har rett.

Skrevet

Du kan jo ikke sammenligne alle andres sine problemer med den heksejakten hun har blitt utsatt for.

Der er vi i alle fall enig. Hun har blitt utsatt for en heksejakt, men det er hun blant annet skyld i selv når hun takler dette så dårlig.

Flere medieeksperter har sagt at hun har taklet dette svært dårlig. Men du og Valla synes ikke det.

Skrevet

Bra sagt:-) Du påpeker noe jeg har forsøkt å si mange ganger til Wita, men du sa det enklere.

Skrevet

"Det er ikke en gang ting som har foregått i et lukket rom, men med hele landets medier som tilskuere"

Nettopp! Det var Yssen som ønsket det slik. Ikke Valla.

Husk at Valla har referert til medarbeidersamtaler mellom Yssen og henne i NRK's beste sendetider. Det synes du tydeligvis er ok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...